|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 4.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Karol
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. septembra 2020
Európska komisia mení pravidlá online sveta, Jurzyca hovorí o vyššom úžitku pre spotrebiteľov
Európska komisia (EK) pripravuje nové pravidlá pre online svet. V tejto súvislosti schválil v pondelok Výbor pre vnútorný trh Európskeho ...
Zdieľať
29.9.2020 (Webnoviny.sk) - Európska komisia (EK) pripravuje nové pravidlá pre online svet. V tejto súvislosti schválil v pondelok Výbor pre vnútorný trh Európskeho parlamentu (EP) odporúčania pre chystanú reguláciu digitálnych platforiem. Tú koncom roka predstaví EK.
Iniciatíva podľa europoslanca Eugena Jurzycu (SaS) stanoví jasnejšie pravidlá pre internetové spoločnosti a online platformy, vrátane povinností vyhľadávania a odstraňovania problémového obsahu.
"Dotýka sa všetkých oblastí digitálneho trhu, sociálnych sietí, online trhovísk alebo aj platforiem na vyhľadávanie ubytovania," vysvetľuje Jurzyca. V prospech ľudí využívajúcich digitálne platformy je podľa neho to, že sa odporúčania podarilo nasmerovať k zvyšovaniu úžitku pre spotrebiteľov.
Europarlament zároveň vyzval EK, aby prichádzala s návrhom iba takých opatrení, ku ktorým má analýzy preukazujúce nevyhnutnosť ich zavádzania.
Neúspechom je podľa Jurzycu to, že sa zo správy nepodarilo odstrániť výzvu na obmedzenie cielenej reklamy. „Navrhovatelia nemali na toto opatrenie relevantné argumenty, podľa štúdie OECD je personalizovaná reklama dokonca pre spotrebiteľa užitočná," upozorňuje europoslanec.
Podľa neho tvrdé obmedzenie reklám by mohlo viesť k spoplatňovaniu služieb, ktoré mali ľudia doteraz zadarmo. Na strane druhej sa zvýši transparentnosť pri zbere a použití dát, čo je v prípade cielenej reklamy potrebné.
Zdroj: Webnoviny.sk - Európska komisia mení pravidlá online sveta, Jurzyca hovorí o vyššom úžitku pre spotrebiteľov © SITA Všetky práva vyhradené.
Iniciatíva podľa europoslanca Eugena Jurzycu (SaS) stanoví jasnejšie pravidlá pre internetové spoločnosti a online platformy, vrátane povinností vyhľadávania a odstraňovania problémového obsahu.
Zmeny v prospech ľudí
"Dotýka sa všetkých oblastí digitálneho trhu, sociálnych sietí, online trhovísk alebo aj platforiem na vyhľadávanie ubytovania," vysvetľuje Jurzyca. V prospech ľudí využívajúcich digitálne platformy je podľa neho to, že sa odporúčania podarilo nasmerovať k zvyšovaniu úžitku pre spotrebiteľov.
Europarlament zároveň vyzval EK, aby prichádzala s návrhom iba takých opatrení, ku ktorým má analýzy preukazujúce nevyhnutnosť ich zavádzania.
Lepšia transparentnosť pri zbere dát
Neúspechom je podľa Jurzycu to, že sa zo správy nepodarilo odstrániť výzvu na obmedzenie cielenej reklamy. „Navrhovatelia nemali na toto opatrenie relevantné argumenty, podľa štúdie OECD je personalizovaná reklama dokonca pre spotrebiteľa užitočná," upozorňuje europoslanec.
Podľa neho tvrdé obmedzenie reklám by mohlo viesť k spoplatňovaniu služieb, ktoré mali ľudia doteraz zadarmo. Na strane druhej sa zvýši transparentnosť pri zbere a použití dát, čo je v prípade cielenej reklamy potrebné.
Zdroj: Webnoviny.sk - Európska komisia mení pravidlá online sveta, Jurzyca hovorí o vyššom úžitku pre spotrebiteľov © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Orbán nezniesol kritiku svojej vlády, eurokomisárku Jourovú vyzval na rezignáciu
Orbán nezniesol kritiku svojej vlády, eurokomisárku Jourovú vyzval na rezignáciu
<< predchádzajúci článok
V logistickom centre Amazon v Seredi pripravia 26 000 porcií jedla každý mesiac
V logistickom centre Amazon v Seredi pripravia 26 000 porcií jedla každý mesiac