Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

31. marca 2008

Európania si zvykajú podľa MasterCard na nákupy bez hraníc



Používanie európskych debetných kariet Maestro pri medzinárodných platbách u maloobchodníkov sa v roku 2007 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšilo o 24 %. Tak, ako si európski zákazníci ...



Zdieľať
BRATISLAVA 31. marca (WEBNOVINY) - Používanie európskych debetných kariet Maestro pri medzinárodných platbách u maloobchodníkov sa v roku 2007 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšilo o 24 %. Tak, ako si európski zákazníci zvykajú na nákupy bez hraníc, nárast používania debetných kariet sa rozširuje z tradičných miest, ako napr. benzínové stanice, aj do ďalších kategórií, ako sú supermarkety a oblečenie. Podľa spoločnosti MasterCard k týmto posunom v správaní spotrebiteľov prispieva taktiež jednotná oblasť pre platby v eurách, tzv. SEPA. Ako ďalej informoval viceprezident MasterCard Europe pre SEPA Luke Olbrich, v Európe už vzniká jednotný trh, čo ukazuje, že SEPA sa netýka len zhruba troch percent transakcií, ktoré klienti uskutočňujú v zahraničí na dovolenke. "Pri vytváraní jednotného trhu môže zohrávať úlohu i to, že zákazníci v súčasnosti môžu slobodne cestovať cez hranice na každodenné nákupy", povedal Luke Olbrich. Z historického hľadiska majú majitelia kariet, podľa viceprezidenta MasterCard Europe pre debetné karty Erica Tomlinsona, tendenciu používať debetné karty počas dovolenky v južnej Európe. "Vzhľadom na to, že Európania začínajú cestovať po celom svete, pozorujeme nárast používania debetných kariet Maestro aj mimo starého kontinentu. V každej z takýchto krajín, ako napr. USA, Thajsko, Brazília a Maroko, sa zvýšil podiel celkového počtu použitia kariet Maestro na úkor tradičných európskych prázdninových destinácií, ako je Francúzsko, Španielsko a Portugalsko," skonštatoval Eric Tomlinson. Posun nastal, podľa MasterCard, aj pri bezhotovostných platbách, pričom podiel transakcií realizovaných debetnými kartami u obchodníkov sa zvýšil na úkor výberov hotovosti z bankomatov. V roku 2007 sa prostredníctvom terminálov u obchodníkov uskutočnilo 42 % transakcií s európskymi debetnými kartami Maestro, v porovnaní s 37 % v roku 2005. Výbery hotovostí z bankomatov v roku 2007 činili 58 % transakcií v porovnaní so 63 % v roku 2005. Spoločnosť MasterCard Europe je subjekt zodpovedný za riadenie obchodnej činnosti MasterCard Worldwide v Európe. MasterCard Europe spolupracuje s 51 európskymi krajinami, ktoré sú administratívne rozdelené do troch zákazníckych oblastí. MasterCard spracováva každoročne viac ako 14 mld. platieb a poskytuje analytické a poradenské služby finančným inštitúciám a obchodníkom. Prostredníctvom svojho portfólia značiek, medzi ktoré patrí MasterCard, Maestro a Cirrus, slúži MasterCard Worldwide spotrebiteľom a podnikom vo viac ako 210 krajinách. SITA/AP

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Uzavretie partnerstva medzi UCMS Group EMEA a SOFTIPom
<< predchádzajúci článok
Odvolací súd potvrdil trojročný trest za usmrtenie družky

Európania si zvykajú podľa MasterCard na nákupy bez hraníc - diskusné fórum čitateľov

Credit karty su patentovani otrokari.31.3. 21:53:20