|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. januára 2019
Európa vo výrobe vlakových súprav čelí čínskej a americkej konkurencii
V Európskej komisii (EK) sa diskutuje o možnom zlúčení vlakovej divízie nemeckého Siemensu a francúzskej spoločnosti Alstom.
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR - Pavel Neubauer
Brusel 20. januára (TASR) - V Európskej komisii (EK) sa diskutuje o možnom zlúčení vlakovej divízie nemeckého Siemensu a francúzskej spoločnosti Alstom.Podľa nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung európska komisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová pri rozhodovaní o ich fúzii urobila na jednej strane všetko dobre, a súčasne aj všetko zle.
Ak sa totiž na problém pozerá len z pohľadu Európy, potom by všetky súpravy ICE a TGV pochádzali od jednej spoločnosti. Nový koncern by totiž na európskom trhu dominoval. Nemal by mu kto vážne konkurovať. V tomto prípade by očakávané rozhodnutie komisárka na vytvorenie "Airbusu na koľajniciach" dať nemala.
Lenže Európa sa musí pripraviť aj na konkurenciu z Číny a Spojených štátov. Pred štyrmi rokmi v Číne došlo k zjednoteniu firiem vyrábajúcich koľajové súpravy. Vznikol kolos CRRC, ktorý má teraz už celosvetový dosah. V odvetví je s náskokom najväčší. A zostane ním aj po zlúčení vlakových divízií Siemensu a Alstomu.
Pekinská vláda silno podporuje expanziu CRRC aj za hranicami krajiny. Hra v odvetví na celom svete nie je už férová. Siemens, Alstom a kanadský Bombardier sa obávajú gigantov v odvetví z jasných dôvodov.
Doteraz sa výrobcovia vlakových súprav z Číny a Spojených štátov presadili v Indii, Afrike, Turecku a v Rusku. V nasledujúcich rokoch sa očakáva ich vstup aj do strednej Európy.
EK spojenie divízií Siemensu a Alstomu zrejme schváli. Otázkou zostáva, či nový európsky šampión v železničnom odvetví bude na amerických a čínskych konkurentov stačiť. Tí už teraz majú pred Európou solídny náskok.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR