|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 14.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Irma
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. októbra 2016
Eurokomisia žiada od automobilky Volkswagen ďalšie opatrenia
Európska komisia (EK) požaduje od Volkswagenu (VW), aby v súvislosti s emisným škandálom viac vyšiel v ústrety spotrebiteľom. Informovala o tom agentúra DPA.
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Brusel 24. októbra (TASR) - Európska komisia (EK) požaduje od Volkswagenu (VW), aby v súvislosti s emisným škandálom viac vyšiel v ústrety spotrebiteľom. Informovala o tom agentúra DPA.Nemecký koncern pomocou softvéru manipuloval s emisiami približne 11 miliónov dieselových áut po celom svete, aby prešli emisnými testami. Volkswagen teraz musí nielen zabezpečiť opravu vozidiel s týmto softvérom, napísala komisárka EÚ pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová v liste adresovanom členovi dozornej rady VW a šéfovi pre obstarávanie Franciscovi Garciovi Sanzovi. Koncern musí podľa Jourovej tiež zaistiť, aby vozidlá po úprave plnili predpísané normy, mali sľubovanú výkonnosť a aby boli v súlade s predpismi smernice EÚ týkajúcej sa spotrebných tovarov. Dnes o liste najprv informoval nemecký denník Die Welt, agentúra DPA má k dispozícii len výťah z listu.
Jourová okrem toho požaduje, aby VW zabezpečil pre autá, ktorých sa aféra týka, neobmedzenú garanciu. Aktuálne chce koncern podľa EK predĺžiť bežnú dvojročnú garanciu len do konca roka 2017. "Je povinnosťou výrobcu zabezpečiť, že auto plní emisné štandardy Euro5/Euro6," uviedla Jourová.
Jourová požaduje transparentnosť ohľadom prísľubu VW, že upraví všetky vozidlá, ktorých sa manipulácia s emisiami týka, do jesene 2017. Koncern by mal napríklad zverejniť počty dotyčných vozidiel pre každú krajinu a rozdeliť ich podľa značky a typu a tieto údaje by mal každý mesiac aktualizovať na svojej internetovej stránke.
Automobilka by navyše mala majiteľom áut s manipulovanými emisiami viac vyjsť v ústrety, ako v prípade bežných opráv. Náhradné auto by malo byť v takýchto prípadoch štandardom, nie bonusom. EK potvrdila informácie denníka Welt, že Sanz by mal s Jourovou opäť diskutovať vo štvrtok (27. 10.).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR