![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
10. mája 2009
Eurokampaň si vyžiadala 240 mil. korún
Informačná kampaň pri zavedení eura na Slovensku si vyžiadala celkové náklady vo výške 240 mil. korún, čo predstavuje takmer 8 mil. eur. Oproti stanovenému rozpočtu sa tak ušetrilo zhruba 9 mil. ...
Zdieľať

NBS ako aj ministerstvo financií hodnotia informačnú kampaň, ktorá skončila v závere marca tohto roka, ako úspešnú. Cieľom kampane bolo poskytnúť slovenskej verejnosti praktické informácie o potrebných faktoch pred zavedením eura. Jej najintenzívnejšia časť sa pritom uskutočnila v druhom polroku minulého roka. "V tomto období prieskumy verejnej mienky zaznamenali výrazný nárast pocitu dostatočnej informovanosti medzi slovenským obyvateľstvom," konštatuje centrálna banka a MF SR. Najvyššia miera informovanosti bola dosiahnutá v poslednom mesiaci vlaňajška. Informácie o novej mene vtedy postačovali alebo viac postačovali ako nepostačovali 89 % respondentov. Súčasne ich za zrozumiteľné resp. za viac zrozumiteľné ako nezrozumiteľné považovalo vyše 90 % oslovených. V januári tohto roka, teda už po zavedení eura, bolo s informáciami o novej mene spokojných 93 % respondentov.
Najdôležitejšou časťou kampane bola jej mediálna časť, ktorá sa začala v marci 2008 a celkovo mala deväť vĺn. Okrem čisto informačných aktivít boli súčasťou kampane aj viaceré výstavy, súťaže a informačno-zábavné podujatia. Okrem širokej verejnosti bola časť kampane zameraná aj na citlivé cieľové skupiny resp. skupiny, ktoré majú sťažený prístup k informáciám. Išlo napríklad o dôchodcov, nevidiacich, slabozrakých, či občanov hlásiacich sa k národnostným menšinám.
SITA