Tento týždeň odštartovala v Košiciach druhá fáza informačnej kampane o eure zameraná špeciálne na rómske komunity, v ktorých žije okolo 160 000 Rómov. Aktivita, ktorá oficiálne odštartovala ...
KOŠICE 13. septembra (WEBNOVINY) - Tento týždeň odštartovala v Košiciach druhá fáza informačnej kampane o eure zameraná špeciálne na rómske komunity, v ktorých žije okolo 160 000 Rómov. Aktivita, ktorá oficiálne odštartovala druhú etapu kampane, má silný integračný prvok. Je ňou rómske vysielanie Slovenského rozhlasu, ktorý v rámci národnostného vysielania každý štvrtok od 28. augusta vysiela cyklus krátkych príbehov rómskej rodiny riešiacej prostredníctvom každodenných situácií problematiku eura. Príbehy nahrali herci divadla Romathan v réžii Hany Makovickej.
Ako agentúru SITA informovala riaditeľka Rómskej tlačovej agentúry (RPA) Kristína Magdolenová, príbehov je desať a pripravilo ich občianske združenie Eben v spolupráci s Rómskou tlačovou agentúrou. RPA z vlastných zdrojov vydala CD s uvedenými príbehmi. V najbližších dňoch budú CD doručené starostom obcí s vyšším percentuálnym zastúpením Rómov a budú slúžiť ako podklad k vysielaniu v obecných rozhlasoch.
„Bude to prvýkrát v histórii mnohých obcí, ak nie na Slovensku vôbec, že obce budú vysielať v obecnom rozhlase v rómskom jazyku. Považujeme to za silný integračný prvok tejto kampane, ktorá tak stavia rómsku komunitu na úroveň ostatných občanov,“ uviedla Magdolenová.
Kampaň NBS pre Rómov, zahŕňa množstvo aktivít, ako sú semináre pre sociálnych terénnych pracovníkov, vzdelávanie pedagogických pracovníkov, eurofestival, ktorý realizuje divadlo Romathan, CD s pesničkami o eure, tlačené informácie prostredníctvom Romano nevo ľil resp. súbor letákov a informačných brožúr v rómčine, súťaže pre školy. Na kampaň pre Rómov vyčlenila NBS sedem miliónov korún (232 357 €).
SITA