|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2013
Euro v SR pomohlo bankám nachytať nových zákazníkov
Penetrácia bánk na Slovensku sa vlani dostala na rovnakú úroveň ako v Čechách a služby bánk v oboch krajinách využíva 88 % ľudí. Avšak stále 12 % Slovákov a Čechov nemá svoju ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. mája (WEBNOVINY) - Penetrácia bánk na Slovensku sa vlani dostala na rovnakú úroveň ako v Čechách a služby bánk v oboch krajinách využíva 88 % ľudí.
Avšak stále 12 % Slovákov a Čechov nemá svoju banku, čo je podľa výsledkov prieskumu GfK lepší stav, ako je priemer v krajinách strednej a východnej Európy.
Ide najmä o študentov a mladých ľudí bez zamestnania. Stále vyhľadávanejšou službou je elektronické bankovníctvo.
Od roku 2006 sa podarilo bankám na Slovensku získať pol milióna nových zákazníkov, čo predstavuje približne desatinu všetkého obyvateľstva.
"V získavaní nových klientov najvýraznejšie pomohlo aj zavedenie eura, kedy si obyvatelia otvorili účty v bankách kvôli eurokonverzii. V Čechách sa počet klientov využívajúcich bankové služby vlani mierne prepadol a je najnižší za posledných šesť rokov," povedal Finance Services Sector Leader spoločnosti GfK Rastislav Kočan.
Peniaze v jednej banke
Čo sa týka financií, Slováci a Česi sú konzervatívne národy a väčšina ľudí má, aj napriek stále zvyšujúcej sa ponuke nových bánk, svoje peniaze uložené len v jednej banke.
Podľa prieskumu vyplynulo, že služby len jednej banky vlani používali približne dve tretiny ľudí.
Produkty viacerých bánk využila pätina Slovákov, najmä aktívne obyvateľstvo vo veku od 30 do 39 rokov, a štvrtina Čechov od 30 do 59 rokov.
Medzi najrozšírenejšie bankové produkty na Slovensku patria bežné a sporiace účty. Bežným účtom vlani disponovalo 80 % Slovákov.
Takisto v Čechách má bežný účet približne 80 % ľudí. Pri sporiacich účtoch sa však potreby Slovákov a Čechov líšia. Kým na Slovensku patria k druhým najrozšírenejším bankovým produktom a záujem o ne z roka na rok rastie, v Čechách záujem o ne skôr stagnuje.
E-bankovníctvo na vzostupe
Čoraz populárnejšou a vyhľadávanejšou bankovou službou je elektronické bankovníctvo. Podľa výsledkov prieskumu vyplynulo, že za posledných päť rokov sa jeho používanie zdvojnásobilo.
Takmer polovica Slovákov, ktorí vlastnia bežný účet, vlani využila aj služby elektronického bankovníctva, v Čechách to bolo 56 %.
Najrozšírenejší je internet banking a v posledných mesiacoch aj stále populárnejšie bankové aplikácie v smartfónoch.
Zistenia pochádzajú z prieskumu FMDS, ktorý kontinuálne mapuje hlavné parametre retailového bankového trhu. Prieskum sa uskutočnil v šiestich vlnách počas roka na celkovej vzorke 6 tis. respondentov vo veku 15 až 79 rokov na Slovensku a 4 tis. respondentov vo veku 15 až 70 rokov v Českej republike.
Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle.
Avšak stále 12 % Slovákov a Čechov nemá svoju banku, čo je podľa výsledkov prieskumu GfK lepší stav, ako je priemer v krajinách strednej a východnej Európy.
Ide najmä o študentov a mladých ľudí bez zamestnania. Stále vyhľadávanejšou službou je elektronické bankovníctvo.
Od roku 2006 sa podarilo bankám na Slovensku získať pol milióna nových zákazníkov, čo predstavuje približne desatinu všetkého obyvateľstva.
"V získavaní nových klientov najvýraznejšie pomohlo aj zavedenie eura, kedy si obyvatelia otvorili účty v bankách kvôli eurokonverzii. V Čechách sa počet klientov využívajúcich bankové služby vlani mierne prepadol a je najnižší za posledných šesť rokov," povedal Finance Services Sector Leader spoločnosti GfK Rastislav Kočan.
Peniaze v jednej banke
Čo sa týka financií, Slováci a Česi sú konzervatívne národy a väčšina ľudí má, aj napriek stále zvyšujúcej sa ponuke nových bánk, svoje peniaze uložené len v jednej banke.
Podľa prieskumu vyplynulo, že služby len jednej banky vlani používali približne dve tretiny ľudí.
Produkty viacerých bánk využila pätina Slovákov, najmä aktívne obyvateľstvo vo veku od 30 do 39 rokov, a štvrtina Čechov od 30 do 59 rokov.
Medzi najrozšírenejšie bankové produkty na Slovensku patria bežné a sporiace účty. Bežným účtom vlani disponovalo 80 % Slovákov.
Takisto v Čechách má bežný účet približne 80 % ľudí. Pri sporiacich účtoch sa však potreby Slovákov a Čechov líšia. Kým na Slovensku patria k druhým najrozšírenejším bankovým produktom a záujem o ne z roka na rok rastie, v Čechách záujem o ne skôr stagnuje.
E-bankovníctvo na vzostupe
Čoraz populárnejšou a vyhľadávanejšou bankovou službou je elektronické bankovníctvo. Podľa výsledkov prieskumu vyplynulo, že za posledných päť rokov sa jeho používanie zdvojnásobilo.
Takmer polovica Slovákov, ktorí vlastnia bežný účet, vlani využila aj služby elektronického bankovníctva, v Čechách to bolo 56 %.
Najrozšírenejší je internet banking a v posledných mesiacoch aj stále populárnejšie bankové aplikácie v smartfónoch.
Zistenia pochádzajú z prieskumu FMDS, ktorý kontinuálne mapuje hlavné parametre retailového bankového trhu. Prieskum sa uskutočnil v šiestich vlnách počas roka na celkovej vzorke 6 tis. respondentov vo veku 15 až 79 rokov na Slovensku a 4 tis. respondentov vo veku 15 až 70 rokov v Českej republike.
Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle.