|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. januára 2019
EÚ vyzvala internetové spoločnosti, aby bojovali proti dezinformáciám
Európska únia vyzvala v utorok reklamné spoločnosti a americké internetové giganty, aby zintenzívnili boj proti dezinformačným kampaniam, z ktorých šírenia je podozrievané aj ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Brusel 29. januára (TASR) - Európska únia vyzvala v utorok reklamné spoločnosti a americké internetové giganty, aby zintenzívnili boj proti dezinformačným kampaniam, z ktorých šírenia je podozrievané aj Rusko. Výkonný orgán EÚ - Európska komisia - vydal toto vyhlásenie pred nadchádzajúcimi voľbami do Európskeho parlamentu, ktoré sa majú konať v máji. Píše o tom agentúra AFP.Spoločnosti Google, Facebook, Twitter, Mozilla a obchodné združenia už podľa Európskej komisie "určitý posun" uskutočnili tým, že odstraňujú účty falošných a počítačovo generovaných užívateľov a preverujú podozrivé stránky.
Pred májom, keď sa v EÚ bude rozhodovať o zložení nového europarlamentu, však treba "ísť ešte ďalej" a pracovať rýchlejšie, zdôraznil eurokomisár pre bezpečnostnú úniu Julian King.
EK v súvislosti s nadchádzajúcimi eurovoľbami, ktoré musia vo všetkých členských krajinách prebehnúť v termíne 23.-26. mája, spustila ešte v decembri akčný plán proti dezinformáciám na internete. Zároveň vyzvala členské štáty EÚ a veľké technologické spoločnosti, aby sa zmobilizovali v boji proti falošným správam.
Exekutíva EÚ v tejto súvislosti oznámila zriadenie "systému včasného varovania", ktorý by mal v reálnom čase umožniť výmenu informácií medzi európskymi inštitúciami a členskými štátmi Únie ohľadom akýchkoľvek dezinformačných kampaní pred európskymi voľbami.
Podľa decembrového vyhlásenia EK veľké technologické spoločnosti, ako sú Facebook, Twitter, Google či Mozilla, ktoré vlani septembri prijali konkrétne záväzky v rámci "kódexu správania", budú mať povinnosť každý mesiac informovať o svojich aktivitách v boji proti dezinformáciám v on-line prostredí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR