![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
31. mája 2011
EÚ vyhodnotila po roku Digitálnu agendu
Európska komisia (EK) v utorok zverejnila prehľad výsledkov Digitálnej agendy pre Európu po prvom roku jej existencie. Celkový dosiahnutý pokrok je podľa komisie dobrý, ...
Zdieľať

Podpredsedníčka Európskej komisie pre digitálnu agendu Neelie Kroes uviedla, že po roku existencie Digitálnej agendy nastal pokrok v niektorých oblastiach. "Členské štáty, priemysel, občianska spoločnosť a Európska komisia však musia urobiť ešte viac, ak chceme naplno využiť potenciál agendy na to, aby Európa ostala konkurencieschopná, aby sa podporili inovácie, vytvorili pracovné miesta a aby rástol blahobyt," vyzvala Kroes.
Internet využíva 65 % Európanov
Brusel si v rámci agendy stanovil cieľ vykonať 101 špecifických akcií, z čoho sa 78 týkalo komisie a 23 členských štátov. Dobré výsledky dosiahol v rámci využívania internetu, ktorý pravidelne využíva už 65 % Európanov. Takisto v nakupovaní na internete nastal pokrok, keď 40 % obyvateľov EÚ v súčasnosti nakupuje online. V oblasti eGovernmentu už 41 % obyvateľov využíva služby elektronickej verejnej správy.
Naopak v rámci dostupnosti a rozšírenia širokopásmového pripojenia výsledky podľa komisie nie sú presvedčivé, keď viazne predovšetkým zavádzanie vysokorýchlostného širokopásmového pripojenia a obmedzuje sa len na niekoľko zväčša mestských oblastí. Komisia je nespokojná aj s pokrokom v oblasti cezhraničného online nakupovania, ktoré sa vlani zvýšilo len o 0,7 percentuálneho bodu a v obchodoch mimo svojej krajiny si online objednalo tovar len 8,8 % obyvateľov EÚ. Problémom je podľa EK aj nízky podiel malých a stredných podnikov, ktoré predávajú svoje výrobky online. Ich počet vlani medziročne vzrástol len o 2 percentuálne body na 13 %.
Komisia je taktiež nespokojná s vysokými cenami hovorov v roamingu
V minulom roku síce klesli o 1,5 centu, ale stále sú trikrát drahšie ako domáce hovory. Cieľom stanoveným v digitálnej agende je, aby sa do roku 2015 rozdiel medzi vnútroštátnymi a roamingovými hovormi priblížil k nule. Nedarí sa ani v oblasti verejných investícií do IKT sektora, keď výdavky verejných orgánov neprekročili vlani východiskovú hodnotu 5,7 mld. eur z predchádzajúceho roka. Na dosiahnutie cieľa, ktorým je zdvojnásobiť túto sumu na 11 mld. eur do roka 2020, bude potrebné ročné zvyšovanie na úrovni 6 %.