|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. novembra 2018
EÚ v roku 2019 vyčlení 191,6 miliónov eur na propagáciu agrovýrobkov
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Brusel 14. novembra (TASR) - Európska komisia (EK) v stredu prijala pracovný program propagačnej politiky na rok 2019, ktorý ráta s vyčlenením 191,6 miliónov eur pre programy na podporu agropotravinárskych produktov pôvodom z Európskej únie. Podpora má byť zameraná predovšetkým na trhy mimo EÚ s najvyšším potenciálom rastu.Komisia v tejto súvislosti spresnila, že v porovnaní s rokom 2018 pôjde na tento cieľ o 12,5 milióna eur viac. V konkrétnej rovine 89 miliónov eur bude vyčlenených na kampane zamerané na rýchlo rastúce ekonomiky v krajinách ako je Kanada, Čína, Kolumbia, Japonsko, Kórea, Mexiko a Spojené štáty. Časť z uvedenej sumy bude vyčlenená na propagáciu konkrétnych výrobkov, ako sú napríklad stolové olivy.
Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v správe pre médiá pripomenul, že EÚ je svetovým špičkovým výrobcom kvalitných jedál a nápojov.
"S radosťou konštatujem, že s ešte väčším dôrazom na propagáciu v roku 2019 budeme zvyšovať povedomie o tejto skutočnosti v rámci EÚ, a tiež v tretích krajinách s vysokým potenciálom ekonomického rastu. Konáme tak v prospech našich poľnohospodárov a výrobcov agropotravinárskych výrobkov," uviedol Hogan.
Podľa jeho slov rastúci počet obchodných dohôd EÚ s rôznymi krajinami sveta znamená tiež viac príležitostí pre európskych výrobcov, pričom eurokomisia ich naplno podporuje v oblasti propagácie a vývozu ich výrobkov.
Čo sa týka propagačných kampaní dovnútra EÚ, tie sa zameriavajú na rôzne systémy označenia kvality, vrátane chráneného označenia pôvodu (CHOP), chránených zemepisných označení (CHZO) a zaručených tradičných špecialít, ako aj na čisto biologické výrobky.
Časť z financií určených na tieto kampane bude zameraná na určité špecifické odvetvia, ako je napríklad ryža vyrábaná spôsobom trvalej udržateľnosti či ovocie a zelenina. Zámer podporovať propagáciu ovocia a zeleniny bol prijatý s cieľom dôraznejšie podporiť zdravé stravovanie spotrebiteľov v EÚ.
Komisia upozornila, že výzvy na predkladanie návrhov na financovanie konkrétnych kampaní budú zverejnené v januári 2019 a budú otvorené pre obchodné organizácie, združenia výrobcov či agropotravinárske skupiny zodpovedné za propagačné činnosti.
Spravodajca TASR Jaromír Novak
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR