|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. septembra 2013
EÚ navrhla väčšie vyťaženie dopravného potenciálu riek a kanálov
Európska komisia (EK) dnes informovala o nových opatreniach zameraných na prepravu väčšieho množstva tovaru po európskych riekach a kanáloch. Ich cieľom je efektívnejšie ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Brusel 10. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) dnes informovala o nových opatreniach zameraných na prepravu väčšieho množstva tovaru po európskych riekach a kanáloch. Ich cieľom je efektívnejšie zhodnotiť nevyužitý potenciál 37.000 km dlhých vnútrozemských vodných ciest v Európe.Správa EK upozorňuje na skutočnosť, že nákladné plavidlá patria k najekologickejším a energeticky najúčinnejším formám dopravy. Každoročne však prepravia len okolo 6 % európskeho nákladu.
"V súčasnosti každoročne prepravujeme po riekach a kanáloch 500 miliónov ton nákladu. Je to množstvo zodpovedajúce 25 miliónom kamiónov. To však nestačí. Musíme odvetviu vodnej dopravy pomôcť, aby sa v dlhodobom kontexte rozvinula na sektor s vysokou kvalitou. Musíme odstrániť prekážky, ktoré ho brzdia, a investovať do zručností jeho pracovných síl," uviedol v tejto súvislosti eurokomisár zodpovedný za oblasť dopravy Siim Kallas.
Komisia navrhla opatrenia, ktoré povedú k odstráneniu existujúcich prekážok (nedostatočne dimenzované plavebné komory, mosty či plavebné dráhy), ekologizácii a inováciám, lepšiemu prepájaniu s ostatnými druhmi dopravy (cestnou a železničnou, ale osobitná pozornosť sa bude venovať prepojeniam námorných a riečnych prístavov) a investíciám do kvalifikovaných pracovných síl.
Dvadsiatimi členskými štátmi EÚ preteká asi 37.000 kilometrov vnútrozemských vodných ciest, po ktorých sa každoročne prepraví približne 500 miliónov ton tovaru, a to najmä v husto obývaných oblastiach a oblastiach s dopravným preťažením. Vzájomne prepojené systémy riek Rýn, Šelda a Mása sú spojené so Seinou a Dunajom. Zatiaľ však závažné prekážky európskym riečnym systémom bránia v tom, aby sa stali plnohodnotnou súčasťou európskeho dopravného priestoru.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR