|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. januára 2016
EÚ chce zmeniť normy na výšku škodlivín vo výfukových plynoch dieslov
Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi. Na svojom portáli o tom informuje rakúsky ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Brusel 24. januára (TASR) - Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi. Na svojom portáli o tom informuje rakúsky denník Die Presse s odvolaním sa na nemecký spravodajský magazín Der Spiegel.Konzervatívni a sociálnodemokratickí poslanci EP sa rozhodli vyjadriť súhlas s novými návrhmi na zmäkčené limity pre autá s dieselovými motormi.
Technický výbor expertov členov EÚ koncom októbra minulého roku súhlasil s tým, že od 1. septembra 2017 bude platiť nová norma pre všetky nové autá zaradené do cestnej premávky. Podľa nej autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.
Prechodná voľnejšia fáza sa má pre nové typy vozidiel skončiť 1. januára 2020 a o rok neskôr sa zmäkčená norma skončí aj pre všetky nové autá zaradené do premávky. Avšak aj potom výška škodlivín v ich výfukových plynoch bude môcť byť vyššia o 1,5 násobok nameraných hodnôt v laboratórnych podmienkach.
V pozadí zmeny noriem je dieselgate Volkswagenu. Vlani v septembri koncern potvrdil, že predal okolo 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorom bol softvér na skresľovanie výsledkov testov počas technických kontrol.
Podľa sociálnych demokratov v EP by sa mal v budúcom desaťročí určiť dátum, od ktorého budú platiť na škodliviny vo výfukových plynoch áut s dieselový motormi bez výnimky približne na súčasnej úrovni.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR