|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. septembra 2009
Etický kódex zavedený pri prechode na euro tento mesiac končí
Projekt Etický kódex, v rámci ktorého sa podnikatelia a samosprávy dobrovoľne zaviazali dodržiavať pravidlá férového správania voči klientom pri prechode na euro, koncom septembra končí. Vládny ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. septembra (WEBNOVINY) - Projekt Etický kódex, v rámci ktorého sa podnikatelia a samosprávy dobrovoľne zaviazali dodržiavať pravidlá férového správania voči klientom pri prechode na euro, koncom septembra končí. Vládny splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát hodnotí celý projekt ako úspešnú iniciatívu a ako významný prvok v rámci širšieho systému opatrení na ochranu spotrebiteľa. Vďaka nemu podľa jeho slov v procese prechodu na euro nedošlo k žiadnemu významnejšiemu poškodeniu občanov v oblasti cien alebo ich dvojakého označovania.
Etický kódex tak zanikne súčasne s ukončením pôsobenia vládneho splnomocnenca vo funkcii 30. septembra tohto roku. Za rok a pol platnosti Etického kódexu zaznamenala a prešetrovala kancelária vládneho splnomocnenca iba približne desať sťažností od občanov na jeho údajné porušenie. Žiadna z nich sa pritom po preverení neukázala ako opodstatnená.
Etický kódex tak podľa Baráta splnil svoj cieľ a v ďalšom období už postačí, ak spotrebitelia budú prípadné sťažnosti riešiť štandardným spôsobom prostredníctvom podnetov pre Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo iné príslušné orgány kontroly. "Neznamená to však, že obchody a prevádzky si teraz musia nálepky odstrániť. Môžu im naďalej slúžiť ako čestné označenie signatára. Pre spotrebiteľov to môže mať stále istý význam pri výbere miesta, kde nakúpiť," uzavrel vládny splnomocnenec.
K Etickému kódexu sa pripojilo takmer 3 000 rôznych subjektov, predovšetkým súkromných podnikov, ale aj obecných či mestských samospráv a iných verejných inštitúcií. Reálne tak podľa Baráta nálepku s označením signatára a so sloganom "Meníme menu, nie cenu“ získalo viac ako 20 tisíc rôznych predajní alebo prevádzok služieb po celom Slovensku.
Cieľom Etického kódexu je prispieť k úspešnému prechodu na novú euromenu. Dokument má pomôcť vytvoriť u verejných inštitúcií, podnikateľov a spotrebiteľov pocit dôvery a dostatočnej informovanosti. Etický kódex vznikol v spolupráci splnomocnenca vlády pre zavedenie eura v SR a Podnikateľskej aliancie Slovenska. Podobný projekt s názvom FAIR sa realizoval počas zavedenia eura aj na Malte.
SITA
Etický kódex tak zanikne súčasne s ukončením pôsobenia vládneho splnomocnenca vo funkcii 30. septembra tohto roku. Za rok a pol platnosti Etického kódexu zaznamenala a prešetrovala kancelária vládneho splnomocnenca iba približne desať sťažností od občanov na jeho údajné porušenie. Žiadna z nich sa pritom po preverení neukázala ako opodstatnená.
Etický kódex tak podľa Baráta splnil svoj cieľ a v ďalšom období už postačí, ak spotrebitelia budú prípadné sťažnosti riešiť štandardným spôsobom prostredníctvom podnetov pre Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo iné príslušné orgány kontroly. "Neznamená to však, že obchody a prevádzky si teraz musia nálepky odstrániť. Môžu im naďalej slúžiť ako čestné označenie signatára. Pre spotrebiteľov to môže mať stále istý význam pri výbere miesta, kde nakúpiť," uzavrel vládny splnomocnenec.
K Etickému kódexu sa pripojilo takmer 3 000 rôznych subjektov, predovšetkým súkromných podnikov, ale aj obecných či mestských samospráv a iných verejných inštitúcií. Reálne tak podľa Baráta nálepku s označením signatára a so sloganom "Meníme menu, nie cenu“ získalo viac ako 20 tisíc rôznych predajní alebo prevádzok služieb po celom Slovensku.
Cieľom Etického kódexu je prispieť k úspešnému prechodu na novú euromenu. Dokument má pomôcť vytvoriť u verejných inštitúcií, podnikateľov a spotrebiteľov pocit dôvery a dostatočnej informovanosti. Etický kódex vznikol v spolupráci splnomocnenca vlády pre zavedenie eura v SR a Podnikateľskej aliancie Slovenska. Podobný projekt s názvom FAIR sa realizoval počas zavedenia eura aj na Malte.
SITA