|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. októbra 2016
ÉRSEK: Prioritou nie sú megalomanské projekty, ale kratšie úseky ciest
Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpád Érsek.
Zdieľať
Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpád Érsek. Foto: TASR - Michal Svítok
Bratislava 17. októbra (TASR) – Nie na megalomanské projekty, ale na kratšie a veľmi vyťažené úseky ciest sa chce v najbližšom období zamerať minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Začať chce s výstavbou troch obchvatov a do budúceho roka plánuje pripraviť tri projekty na rýchlostných cestách R4 a R2. Uviedol to na stretnutí lídrov slovenského stavebníctva, ktoré sa dnes koná v Bratislave."Prioritou vlády sú rýchlostné komunikácie. Ja nechcem ísť do megalomanských projektov. Videl by som to tak – robiť radšej kratšie úseky alebo tam, kde je to nevyhnutne potrebné, kde je obrovské množstvo áut. Máme prísľub, že po dobrej projektovej práci, ktorá chcem, aby bola odvedená, sa finančné prostriedky vždy nájdu," konštatoval Érsek.
Hlavnou úlohou ministerstva dopravy je podľa neho úspešne začať projekty, ktoré sú na stole. Ide o diaľničný obchvat Prešova, Čadce a Bratislavy. "Našou úlohou je, aby sme do budúceho roka pripravili tri projekty – R4 a dva projekty na R2, ktoré môžu ísť do súťaže v prvom polroku budúceho roka," avizoval Érsek.
Upozornil, že rezort vyčerpal eurofondy na úseky, ktoré sú už pripravené na výstavbu. Na ďalšie projekty ich musí niekde získať. Jednou z možností sú podľa ministra nie až tak výhodné PPP projekty či štátna pôžička, ktorej momentálne bráni dlhová brzda. Verí, že na jej uvoľnenie koalícia nájde v parlamente podporu opozičných poslancov.
"Prioritne chceme robiť všetko pre to, aby príprava diaľnic bola na takej úrovni, aby sme aj na budúci rok mohli začať nejaké úseky otvárať. Hovorilo sa o termínoch 2020 na ďalšiu prípravu. Myslím si, že sa to dá urobiť skôr," zdôraznil minister dopravy.
Pokiaľ ide o nový stavebný zákon, na ministerstve vznikla pracovná skupina, ktorá sa venuje jeho príprave. "Nebudem zákon šiť horúcou ihlou. Moje dvere sú otvorené pre všetkých odborníkov. Musíme dať na stôl taký zákon, aby ľudia z toho mali jednoduchosť, rýchle vybavovanie a efektívnosť. Chcel by som ho vidieť možno niekedy ku koncu budúceho roka," priblížil Érsek.
Eurokomisár Maroš Šefčovič poukázal na to, že pred stavebníctvom stojí veľa výziev a jedna z nich bude nová – veľký dôraz na to, aby sa pri nových stavbách oveľa viac využívali pravidlá a technológie, ktoré zvýšia ich energetickú efektívnosť.
"Chceme týmto spôsobom ušetriť ľuďom, ktorí v týchto budovách budú bývať, náklady na energie. Chceme tým pomôcť životnému prostrediu, aby sme naozaj šetrili energie. Zároveň chceme umožniť väčší komfort tým, ktorí budú tieto budovy spravovať, lebo nové budovy už budú mať v sebe všetky technológie, ktoré umožnia ich oveľa lepší manažment," opísal Šefčovič.
Tieto myšlienky sú súčasťou nového balíčka, ktorý plánuje Európska komisia predstaviť na prelome novembra a decembra. Energetická efektívnosť by v ňom mala byť podporená aj finančnými nástrojmi. "Na to je potrebné prispôsobiť situáciu na Slovensku vytvorením nových investičných platforiem a zároveň umožniť, aby aj slovenskí stavebníci mali oveľa lepší prístup k týmto európskym investičným prostriedkom," dodal eurokomisár.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR