|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2017
ÉRSEK: Pri privádzači do Lietavskej Lúčkej postupuje NDS podľa zákona
Minister dopravy Árpád Érsek.
Zdieľať
Minister dopravy Árpád Érsek. Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 23. marca (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) postupuje v prípade diaľničného privádzača zo Žiliny po Lietavskú Lúčku v súlade so zákonom. Vyhlásil to dnes v Národnej rade (NR) SR minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok. Reagoval tak na otázku opozičného poslanca Jána Marosza (OĽaNO-NOVA), podľa ktorého sa výstavba tohto privádzača súťaží protizákonne, len interne v NDS medzi dvomi firmami."Neviem, na základe čoho tvrdíte, že NDS postupuje protiprávne, ale podľa mojich informácií sa mýlite. Všetky kroky, ktoré NDS podniká v tomto smere a ktorých jediným cieľom je zabezpečiť kvalitné cesty pre ľudí aj v okolí Žiliny, sú plne v súlade so zákonom," zdôraznil Érsek.
Tento diaľničný privádzač sa má podľa jeho slov nachádzať na pomedzí dvoch úsekov diaľnice D1, ktoré sa práve budujú. A to úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala. V prípade, že sa diaľničný privádzač nepostaví, podľa ministra nebude možné tieto dva diaľničné úseky využívať a slúžiť môžu len na korčuľovanie či pre cyklistov.
"Preto NDS analyzuje všetky možnosti, ako zabezpečiť výstavbu tejto cesty čo najtransparentnejším postupom a zároveň v čase, ktorý zabezpečí, že diaľnica bude funkčná," dodal šéf rezortu dopravy. Výstavba privádzača sa pritom podľa neho môže doplniť do zmluvy na výstavbu diaľničného úseku.
Zákon o verejnom obstarávaní totiž podľa ministra umožňuje zmeniť zmluvu počas jej trvania bez nového verejného obstarávania, ak ide o doplňujúce tovary, stavebné práce alebo služby, ktoré sú nevyhnutné a zabezpečujú funkčnosť celého diela a nie sú zahrnuté do pôvodnej zmluvy a poskytuje ich pôvodný dodávateľ. Hodnota všetkých zmien však musí byť nižšia ako finančný limit podľa zákona o verejnom obstarávaní a zároveň musí byť nižšia ako 15 % hodnoty pôvodnej zmluvy, ak ide o zákazku na uskutočnenie stavebných prác. "Stavba privádzača túto podmienku spĺňa," dodal Érsek.
Poslanca Marosza však takáto odpoveď neuspokojila. "Neviem, či 7,5-kilometrový úsek privádzača spĺňa parametre len nejakej doplnkovej stavby," reagoval. Dva roky sú podľa neho pripravené všetky dokumentácie na súťaženie tohto privádzača, ale nesúťažil sa. "Napriek tomu teraz, namiesto toho, aby bola vypísaná riadna transparentná verejná súťaž, interne na NDS beží príprava cenových ponúk pre dve konkrétne spoločnosti," dodal poslanec.
Vyzval preto ministra Érseka, aby ako zodpovedný minister dohliadol na to, aby bolo vypísané na celý úsek privádzača Žilina – Lietavská Lúčka riadne transparentné výberové konanie, do ktorého by sa mohli zapojiť všetky firmy, ktoré o tender majú záujem. "Prostriedky, ktoré na tom ušetríme, sa budú rátať v miliónoch eur," dodal Marosz.
Minister s poslancom súhlasil v tom, že pred dvomi rokmi už mohla byť na tento privádzač vyhlásená súťaž, ale nebola. Nesúhlasí s ním však v tom, že keby sa teraz vyhlásila riadna súťaž, do ôsmich mesiacov by bola vyhodnotená. "Verte mi, že konám podľa môjho najlepšieho svedomia a vedomia. Pokiaľ privádzač nebude postavený, nebudeme môcť využívať tieto dva úseky," priblížil Érsek.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR