Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. septembra 2017

ÉRSEK: Ľudský život je pre mňa vzácnejší ako tunel



Na snímke vpravo minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek počas kontrolného dňa stavby diaľničného úseku D1 Budimír - Bidovce.



Zdieľať
Na snímke vpravo minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek počas kontrolného dňa stavby diaľničného úseku D1 Budimír – Bidovce. Foto: TASR - Milan Kapusta
Nimnica 5. septembra (TASR) – Práce na modernizácii železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Púchov – Považská Teplá pokračujú podľa harmonogramu. Výnimkou je západný portál tunela Milochov, kde je asi dvojmesačný sklz. Počas dnešného kontrolného dňa aj za účasti ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd) to povedal riaditeľ výstavby Vladimír Samek.


„Napriek viacerým problémom ideme podľa harmonogramu. Pracuje sa na všetkých štyroch úsekoch stavby, najintenzívnejšie na úseku od Púchova po Považskú Bystricu. Súčasťou tohto úseku je unikátny oceľový most na začiatku úseku, päťpólový most cez koryto Váhu, tunel Diel, z ktorého sa bude vychádzať na estakádu cez Nosickú priehradu. Následne trasa prechádza po 500 metroch do druhého tunela stavby – takmer dvojkilometrového tunela Milochov,“ priblížil Samek.

Ako dodal, dvoj- až trojmesačný sklz je na prácach pri východnom portáli tunela Milochov. „Na území budúcich stavebných objektov je umiestnená čierna skládka, ktorú riešime s Obvodným úradom životného prostredia v Považskej Bystrici. Momentálne to rieši polícia, predpokladáme, že v krátkom čase to bude ukončené, príde rozhodnutie,“ doplnil s tým, že nejde o podstatné stavebné objekty.

Minister dopravy po vysvätení a inštalovaní sochy sv. Barbory pri západnom portáli Tunela Diel pri obci Nimnica apeloval na bezpečnosť ľudí počas stavebných prác. „S tempom prác som spokojný, nebol by som rád, keby došlo k nejakým zraneniam. Nemám obavy, ale ľudský život je pre mňa vzácnejší, ako tunel,“ skonštatoval minister.

Podľa riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Martina Erdössyho je modernizácia úseku Púchov – Považská Teplá najnáročnejším projektom, aký sa na železniciach od samostatnosti Slovenska robil. „Tunel Diel sa razí novou rakúskou metódou. Ak by geologické podmienky boli iné, ako sa predpokladalo, môže dôjsť aj k odstrelom. Tunel bude dlhý 1081 metrov, celá stavba by mala byť dokončená v roku 2020, celkové náklady dosiahnu 365 miliónov eur,“ doplnil Erdössy.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
NAKA objasnila prípady korupcie aj vydierania
<< predchádzajúci článok
Nová aplikácia iReportér umožní divákom RTVS podieľať sa na vysielaní