Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. novembra 2007

Epamedia kúpila v Maďarsku Multireklám



Epamedia posilňuje svoju pozíciu. Prostredníctvom akvizície so spoločnosťou Multireklám posilnil rakúsky líder vo vonkajšej reklame – Epamedia (Europäische Plakat und Aussenmedien GmbH) svoju ...



Zdieľať

BRATISLAVA 29. novembra (WN/PR) - Epamedia posilňuje svoju pozíciu. Prostredníctvom akvizície so spoločnosťou Multireklám posilnil rakúsky líder vo vonkajšej reklame – Epamedia (Europäische Plakat und Aussenmedien GmbH) svoju pozíciu na maďarskom trhu s vonkajšou reklamou. Na Slovensku je Epamedia zastúpená spoločnosťou akzent media.

Po odkúpení spoločnosti Multireklám sa portfólio koncernu Epamedia rozšírilo o 7 500 billboardových plôch, čím sa Epamedia stala vôbec najväčším prenajímateľom tohto druhu plôch v Maďarsku – celkovo so 14 100 plagátovacími plochami. Súčasne sa jej základňa rozšírila aj o 2 300 kusov citylightov, čím ich počet dosiahol 10 000, spolu asi s 1 000 kusmi špeciálnych formátov. S podielom na trhu tesne pod 50-timi %, Epamedia týmto získala prvenstvo v rámci maďarského outdoorového trhu, je lídrom trhu so citylightami (viac ako 55 %-tný podiel na trhu), s billboardami (49 %-tný podiel na trhu) a tiež v megaboardovej reklame s 58 %-tami podielu na trhu.

Epamedia týmto v súčasnosti v Maďarsku vlastní spolu 5 spoločností: Outdoor Zrt., akzent media Kft, Magnum Megaboard Kft, Intermedia Kft a Mutlireklám Zrt. – všetky zastrešuje Epamedia Hungary.

„S odkúpením spoločnosti Multireklám sme výrazným spôsobom posilnili našu pozíciu na maďarskom reklamnom trhu. Ten je pre našu spoločnosť veľmi dôležitý, ako historicky, tak aj po ekonomickej stránke. Príbeh úspešného podnikania v regióne strednej a východnej Európy sme v roku 1988 začali písať práve tu. Dnes sme potešení, že vďaka vysoko kvalitným billboardovým a citylightovým plochám sme schopní našim klientom ponúknuť ešte širší záber služieb,“ povedal krátko po odkúpení spoločnosti Multireklám Dr. Heinrich Schuster, managing director Epamedia.

Tak, ako všetky reklamné plochy koncernu Epamedia, aj práve získané reklamné zariadenia, sú situované v tých najdôležitejších lokáciach, vrátane územia hlavného mesta Budapešť a tiež v ostatných maďarských mestách, a to v tých najfrekventovanejších cestných ťahoch, nákupných centrách, v segmente verejnej dopravy, železníc a čerpacích staníc. Divízia reklamy vo verejnej doprave spoločnosti Multireklám je dnes už totiž takisto súčasťou Epamedie. V každom zo segmentov outdoorovej reklamy pritom Epamedia prináša svojim klientom tie najmodernejšie reklamné zariadenia. Maďarská skupina spoločností tiež svojim zákazníkom ponúka kompletný balík mediálnych služieb vrátane plánovania a realizácie kampaní, až po ich následné vyhodnocovanie.

Maďarsko je jedným z najdôležitejších obchodných partnerov rakúskeho koncernu v rámci východnej Európy. Po televíznej a printovej reklame, je outdoorový trh tretím najdôležitejším v rámci maďarského reklamného trhu, ktorý v roku 2006 zaznamenal výdavky vo výške 143,1 mil. euro. Celkovo je v Maďarsku k dispozícii asi 48 000 reklamných plôch.

Okrem svojho domovského trhu – Rakúska, koncern Epamedia v rámci outdoorového segmentu reprezentujú spoločnosti v ďalších 11 krajinách strednej a východnej Európy, ktoré spoločne zamestnávajú asi 400 zamestnancov. V každej z krajín, v ktorých Epamedia operuje sa využíva globálne know-how so znalosťou lokálneho trhu, kladúc dôraz na lokálny aspekt v rámci každej z domovských krajín. V niektorých prípadoch sú spoločnosti patriace do koncernu Epamedia lídrami na svojich domácich trhoch:

členské spoločnosti Epamedia sú číslom jeden na trhoch:
v Maďarsku, v Rakúsku, v Moldavsku, v Rumunsku, v Macedónsku a na Slovensku
členské spoločnosti Epamedia sú číslom dva na trhoch:
v Česku, v Chorvátsku, v Bulharsku, v Srbsku a v Slovinsku.

Ako povedal Dr. Heinrich Schuster: „Spoločnosti v rámci regiónu strednej a východnej Európy budú mať z hľadiska koncernu Epamedia strategickú dôležitosť aj do budúcnosti. Spoločnosť plánuje pokračovať v expanzii v rámci všetkých týchto 11 trhov.“

Spoločnosti patriace do koncernu Epamedia v regióne strednej a východnej Európy:

Krajina: Rakúsko
Spoločnosť: EPAMEDIA – EUROPÄISCHE PLAKAT - UND AUSSENMEDIEN GMBH
Podiel na trhu: 46%

Krajina: Bulharsko
Spoločnosť: EPAMEDIA EOOD
Podiel na trhu: 15%

Krajina: Chorvátsko
Spoločnosť: outdoor akzent d.o.o./ Top Marketing d.o.o.
Podiel na trhu: 20%

Krajina: Maďarsko
Spoločnosť:
Outdoor Zrt.
akzent media Kft.
Intermédia Kft.
Magnum Megaboard Kft.
Multireklám Zrt.
Podiel na trhu: 49%

Krajina: Macedónsko
Spoločnosť: akzent media d.o.o.e.l
Podiel na trhu: 56%

Krajina: Moldavsko
Spoločnosť: EPAMEDIA SRL
Podiel na trhu: (plán na 4.Q. 2007) 50 %

Krajina: Poľsko
Spoločnosť: Gigaboard Polska Sp.z.o.o.
Podiel na trhu: (v segmente backlightov) 39 %

Krajina: Rumunsko
Spoločnosť: Euromedia S.A. / Beta Cons Srl.
Podiel na trhu: 60%

Krajina: Srbsko
Spoločnosť: akzent media d.o.o.
Podiel na trhu: 6%

Krajina: Slovensko
Spoločnosť: akzent media spol.s.r.o.
Podiel na trhu: 30%

Krajina:Slovinsko
Spoločnosť: EPAMEDIA d.o.o../Premena d.o.o.
Podiel na trhu: 4%

Krajina:Česká republika
Spoločnosť: outdoor akzent s.r.o.
Podiel na trhu: 30%

Základné informácie o Epamedii
Epamedia je lídrom na rakúskom trhu vonkajšej reklamy v regióne strednej a východnej Európy.
Celkový obrat koncernu bol v roku 2006 približne 173,8 mil. euro.
Epamedia tvoria autonómne dcérske a pridružené spoločnosti v Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku, v Slovinsku, v Chorvátsku, v Macedónsku, v Srbsku, v Poľsku, v Rumunsku a v Bulharsku.
So svojimi spoločnosťami v rámci regiónu strednej a východnej Európy, je Epamedia jedinou spoločnosťou s rakúskym kapitálom v úlohe lídra.
Epamedia zamestnáva viac ako 400 zamestnancov na trhoch, ktoré ponúkajú oslovenie viac ako 115 miliónov potenciálnych spotrebiteľov.
Predmet činnosti koncernu tvorí prenájom klasických outdoorových médií typu billboard, citylight, bigboard a pod. i zavádzanie alternatívnych možnosti outdoorovej reklamy.
V regióne strednej a východnej Európy prinesie Epamedia na trh každý rok v priemere až 12 noviniek v podobe nových reklamných formátov.
„Najlepšia lokalita, najlepšie zariadenia, najlepší servis“ – tak znie heslo Epamedie.
Ambíciou koncernu Epamedia je na jednej strane po kreatívnej i inovatívnej stránke zásobovať rakúsky trh, na strane druhej mimo strednej a východnej Európy aj naďalej strategicky rásť.

Základné informácie o akzent medii
Spoločnosť akzent media, spol. s r. o. vznikla v roku 1990.
Spoločnosť akzent media, spol. s r. o. je najväčšou slovenskou spoločnosťou pôsobiacou v oblasti vonkajšej reklamy,
Spoločnosť akzent media, spol. s r. o. je členom medzinárodnej skupinyEpamedia – rakúskeho lídra vo vonkajšej reklame v regióne strednej a východnej Európy.
Na Slovensku zaberá akzent media, spol. s r. o. asi 1/3 plagátovacieho trhu - s približne 5.000 plagátovacími miestami, 2980 citylightami, asi 285 bigboardmi, 70 backlightami, 5 superlightami a 70 fasádami.
Okrem outdoorovej reklamy ponúka akzent media, spol. s r. o. reklamné nosiče (prevažne citylighty, ale aj atypické formáty indoorovej reklamy typu bannery či vlajky) v interiéroch nákupných centier ako napr. Aupark, Avion, Polus City Center, Europa SC Banská Bystrica, Max Trnava, Trenčín, Poprad a Nitra, Dubeň Žilina, Cassovia Košice a Južanka Trenčín. Zároveň má akzent media svoje panely umiestnené v priestoroch obchodných jednotiek významných nákupných reťazcov TESCO, Kaufland a Metro Cash and Carry.
V priebehu roka 2006 akzent media, spol. s r. o. ukončila vybudovanie siete citylightov a tzv. lightboxov v priestoroch Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave a na letisku v Košiciach.
Ďalším produktom sú citylighty, billboardy a backlighty na čerpacích staniciach OMV, JET a Slovnaft.
V roku 2007 akzent media uzatvorila exkluzívnu zmluvu so spoločnosťou Tesco Stores SR. Predmetom tejto zmluvy je umiestnenie reklamných panelov billboard, citylight a bigboard v exteriéroch všetkých hypermarketov Tesco na Slovensku.


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Závod na výrobu autobatérií ohrozí vodu na Žitnom ostrove
<< predchádzajúci článok
Vláda ráno Ficovi dovolí spojiť rozpočet s hlasovaním o dôvere