|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. januára 2014
EP schválil zníženie emisných limitov pre ľahké úžitkové vozidlá
Limity emisií oxidu uhličitého (CO2) pre nové ľahké úžitkové vozidlá predávané v EÚ sa do roku 2020 budú musieť znížiť zo súčasných 203g/km na 147g/km. Hovorí o tom legislatívny návrh, ...
Zdieľať
Brusel/Štrasburg 14. januára (TASR) - Limity emisií oxidu uhličitého (CO2) pre nové ľahké úžitkové vozidlá predávané v EÚ sa do roku 2020 budú musieť znížiť zo súčasných 203g/km na 147g/km. Hovorí o tom legislatívny návrh, ktorý dnes schválil Európsky parlament (EP) počas svojho plenárneho zasadnutia v Štrasburgu.
Text uznesenia, ktorý už bol neformálne schválený aj Radou ministrov, vyžaduje zavedenie presnejších metód testovania pre emisie CO2.
Nemecký liberálny europoslanec Holger Krahmer, ktorý bol spravodajcom tejto správy, uviedol, že europarlamentu sa podarilo dosiahnuť tento výsledok po náročných rokovaniach.
"Som rád, že sme nepodľahli nijakému tlaku na zmenu nášho cieľa. Nakoľko trvanlivosť úžitkových vozidiel je vyššia ako u osobných áut, je prirodzené, aby sme sa držali nami stanoveného cieľa," uviedol Krahmer pre médiá.
Cieľ EP znížiť emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá na hodnotu 147g/km do roku 2020 predpokladá maximálne povolené priemerné emisie pre dodávkové automobily registrované v EÚ s hmotnosťou do 2,61 tony bez nákladu a s hmotnosťou do 3,5 tony aj s nákladom. Toto pravidlo sa bude vzťahovať na výrobcov, ktorí vyrobia viac než 1000 vozidiel za rok, čo bolo predmetom dohody medzi EP a Radou ministrov.
Výrobcovia budú musieť vyrobiť dostatočné množstvo ekologických modelov na vyrovnanie výroby ťažkotonážnych alebo znečisťujúcich vozidiel, aby sa dosiahla rovnováha emisií 147g/km do roku 2020. Ak sa im to nepodarí, budú vystavení finančným pokutám.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Text uznesenia, ktorý už bol neformálne schválený aj Radou ministrov, vyžaduje zavedenie presnejších metód testovania pre emisie CO2.
Nemecký liberálny europoslanec Holger Krahmer, ktorý bol spravodajcom tejto správy, uviedol, že europarlamentu sa podarilo dosiahnuť tento výsledok po náročných rokovaniach.
"Som rád, že sme nepodľahli nijakému tlaku na zmenu nášho cieľa. Nakoľko trvanlivosť úžitkových vozidiel je vyššia ako u osobných áut, je prirodzené, aby sme sa držali nami stanoveného cieľa," uviedol Krahmer pre médiá.
Cieľ EP znížiť emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá na hodnotu 147g/km do roku 2020 predpokladá maximálne povolené priemerné emisie pre dodávkové automobily registrované v EÚ s hmotnosťou do 2,61 tony bez nákladu a s hmotnosťou do 3,5 tony aj s nákladom. Toto pravidlo sa bude vzťahovať na výrobcov, ktorí vyrobia viac než 1000 vozidiel za rok, čo bolo predmetom dohody medzi EP a Radou ministrov.
Výrobcovia budú musieť vyrobiť dostatočné množstvo ekologických modelov na vyrovnanie výroby ťažkotonážnych alebo znečisťujúcich vozidiel, aby sa dosiahla rovnováha emisií 147g/km do roku 2020. Ak sa im to nepodarí, budú vystavení finančným pokutám.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR