|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. decembra 2012
Energetické centrum využívalo nekalé praktiky, odhalili ho
Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík pôsobiaca pri ministerstve spravodlivosti podľa poslankyne OĽaNO Heleny Mezenskej dospela k záveru, že ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. decembra (WEBNOVINY) - Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík pôsobiaca pri ministerstve spravodlivosti podľa poslankyne OĽaNO Heleny Mezenskej dospela k záveru, že spoločnosť Energetické centrum sa vo vzťahu k spotrebiteľom dopustila nekalých obchodných praktík.
Rovnako skonštatovala, že zmluva obsahuje množstvo neprijateľných obchodných podmienok.
"Táto komisia správnosť našich podnetov uznala a potvrdila, že spoločnosť Energetické centrum využívala v kontakte so spotrebiteľmi pri uzatváraní zmlúv nekalé marketingové praktiky a taktiež potvrdila, že mnohé ustanovenia nemajú riadny právny základ a sú nastavené v neprospech spotrebiteľov," povedala Mezenská, ktorá sa už pred pol rokom obrátila na ministra hospodárstva a premiéra.
Mezenská, ktorá je zároveň predsedníčkou Združenia na ochranu práv spotrebiteľov Ombudspot, predkladala opakovane podnety aj regulačným a kontrolným orgánom. Na základe stanoviska komisie vyzýva spoločnosť, aby žiadosti spotrebiteľov o odstúpenie od zmlúv vzala do úvahy a spotrebiteľov z takto nastavených a sporných zmlúv uvoľnila.
Náležitosti zmlúv boli nepresné
Neprimerané zmluvné podmienky sa podľa Mezenskej dotýkali hlavne nepresného a nie určitého vymedzenia podstatných náležitostí zmlúv, akými sú cena, predmet plnenia či doba viazanosti.
"Mnohí spotrebitelia boli pri uzatváraní zmlúv uvádzaní do omylu o tom, že uzatvárajú zmluvu s pôvodnými dodávateľmi," doplnila Mezenská. Komisia podľa nej preukázala aj nesprávnosť využívať na kontakt so spotrebiteľmi pri ponuke energetických služieb služby brigádnikov.
"Ja som veľmi rada, že máme v rukách stanovisko komisie. Očakávam, že na základe tohto stanoviska, ktoré je pre nás nesporné, budú spotrebitelia, ktorí niekoľko mesiacov žili v právnej neistote a cítili sa byť na trhu neslobodní, z týchto zmlúv uvoľnení," dodala poslankyňa OĽaNO.
Nevýhodné zmluvy uzatvárali najmä dôchodcovia
Organizácia Ombudspot od začiatku minulého roka zaregistrovala asi 300 podnetov od občanov, ktorí mali so zmluvami problémy. Na jednu domácnosť bolo uzatvorených aj niekoľko zmlúv a odhaduje, že takýchto sporných zmlúv sú tisícky.
Uzatvorili ich hlavne dôchodcovia, od ktorých spoločnosť žiadala za zrušenie zmluvy pokuty vo výške 100 eur. Pripomenula, že sa objavili aj rozdiely vo vyúčtovaní a k sľúbenému zlacneniu energií nedošlo, práve naopak.
Mezenská pripomenula, že komisia vzhľadom na početnosť neprijateľných zmluvných podmienok a nekalé obchodné praktiky, ktorých sa dopúšťa dodávateľ, dáva súčasne osobitný podnet na Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Slovenskú obchodnú inšpekciu a Štátnu energetickú inšpekciu. Komisia zasiala podnet aj ministerstvu hospodárstva a generálnej prokuratúre.
Rovnako skonštatovala, že zmluva obsahuje množstvo neprijateľných obchodných podmienok.
"Táto komisia správnosť našich podnetov uznala a potvrdila, že spoločnosť Energetické centrum využívala v kontakte so spotrebiteľmi pri uzatváraní zmlúv nekalé marketingové praktiky a taktiež potvrdila, že mnohé ustanovenia nemajú riadny právny základ a sú nastavené v neprospech spotrebiteľov," povedala Mezenská, ktorá sa už pred pol rokom obrátila na ministra hospodárstva a premiéra.
Mezenská, ktorá je zároveň predsedníčkou Združenia na ochranu práv spotrebiteľov Ombudspot, predkladala opakovane podnety aj regulačným a kontrolným orgánom. Na základe stanoviska komisie vyzýva spoločnosť, aby žiadosti spotrebiteľov o odstúpenie od zmlúv vzala do úvahy a spotrebiteľov z takto nastavených a sporných zmlúv uvoľnila.
Náležitosti zmlúv boli nepresné
Neprimerané zmluvné podmienky sa podľa Mezenskej dotýkali hlavne nepresného a nie určitého vymedzenia podstatných náležitostí zmlúv, akými sú cena, predmet plnenia či doba viazanosti.
"Mnohí spotrebitelia boli pri uzatváraní zmlúv uvádzaní do omylu o tom, že uzatvárajú zmluvu s pôvodnými dodávateľmi," doplnila Mezenská. Komisia podľa nej preukázala aj nesprávnosť využívať na kontakt so spotrebiteľmi pri ponuke energetických služieb služby brigádnikov.
"Ja som veľmi rada, že máme v rukách stanovisko komisie. Očakávam, že na základe tohto stanoviska, ktoré je pre nás nesporné, budú spotrebitelia, ktorí niekoľko mesiacov žili v právnej neistote a cítili sa byť na trhu neslobodní, z týchto zmlúv uvoľnení," dodala poslankyňa OĽaNO.
Nevýhodné zmluvy uzatvárali najmä dôchodcovia
Organizácia Ombudspot od začiatku minulého roka zaregistrovala asi 300 podnetov od občanov, ktorí mali so zmluvami problémy. Na jednu domácnosť bolo uzatvorených aj niekoľko zmlúv a odhaduje, že takýchto sporných zmlúv sú tisícky.
Uzatvorili ich hlavne dôchodcovia, od ktorých spoločnosť žiadala za zrušenie zmluvy pokuty vo výške 100 eur. Pripomenula, že sa objavili aj rozdiely vo vyúčtovaní a k sľúbenému zlacneniu energií nedošlo, práve naopak.
Mezenská pripomenula, že komisia vzhľadom na početnosť neprijateľných zmluvných podmienok a nekalé obchodné praktiky, ktorých sa dopúšťa dodávateľ, dáva súčasne osobitný podnet na Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Slovenskú obchodnú inšpekciu a Štátnu energetickú inšpekciu. Komisia zasiala podnet aj ministerstvu hospodárstva a generálnej prokuratúre.