|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. novembra 2015
Emisný škandál Volkswagenu by nemal zasiahnuť stálych zamestnancov
Nemecká automobilka Volkswagen čelí v dôsledku emisného škandálu obrovským nákladom, napriek tomu by táto kríza nemala zasiahnuť pracovné miesta, aspoň nie v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok
Wolfsburg 13. novembra (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen čelí v dôsledku emisného škandálu obrovským nákladom, napriek tomu by táto kríza nemala zasiahnuť pracovné miesta, aspoň nie v prípade stálych zamestnancov. S odvolaním sa na informácie šéfa vlajkovej značky VW Herberta Diessa a predsedu závodnej rady automobilky Bernda Osterloha to uviedla agentúra DPA."Ak sa nám túto krízu podarí preklenúť dostatočne rýchlo, potom budeme mať veľkú šancu opätovne si získať dôveru zákazníkov. Všetko bude závisieť práve od toho," reagoval Diess v rozhovore pre DPA na otázku, či sa kríza dotkne aj pracovných miest. V tejto súvislosti dodal, že podľa neho by kauza nemala ohroziť "stálych zamestnancov," no dôsledky škandálu pocítia pracovníci na svojich odmenách.
Emisný škandál, ktorý spôsobil najväčšiu krízu automobilky v jej 78-ročnej histórii, vypukol 18. septembra v USA, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do vyše 480.000 dieselových vozidiel v USA softvér, ktorý umožňuje zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že po svete jazdí približne 11 miliónov áut s takýmto softvérom. Navyše, začiatkom novembra sa firma priznala k manipulácii s emisiami CO2 a so spotrebou.
Manažment VW a zástupcovia odborov v týchto dňoch rokujú o rozsahu výdavkových škrtov a budúcich investíciách, keďže firma musí odložiť časť peňazí na právne spory, očakávané pokuty a náklady spojené so zvolávaním áut do servisov. Nemenované zdroje z VW uviedli, že Diess uvažuje o znížení počtu dočasných zamestnancov v hlavnej, rovnomennej divízii VW. Osterloh okrem toho dodal, že zamestnanecké odmeny nebudú v takej výške ako minulý rok.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR