|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júna 2017
Elektronické služby štátu musia byť kvalitné ako komerčné
Štátne elektronické služby musia byť minimálne také kvalitné ako tie komerčné. Myslí si to občianske združenie Slovensko.Digital. Zavedenie elektronických schránok ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR
Bratislava 24. júna (TASR) – Štátne elektronické služby musia byť minimálne také kvalitné ako tie komerčné. Myslí si to občianske združenie Slovensko.Digital. Zavedenie elektronických schránok považuje za jednu z najdôležitejších udalostí v štátnom IT tento rok.„Keďže termín sa už niekoľkokrát posúval, vítame, že teraz už ostal fixný. Tiež sme radi, že úrady vypočuli naše návrhy a kampaň je vedená v pozitívnejšom duchu, nielen formou strašenia podnikateľov. Vítame tiež ochotu spraviť zmeny v dizajne Slovensko.sk, aby sa ľahšie používal,“ uviedol pre TASR výkonný riaditeľ združenia Ján Hargaš.
Upozornil však, že úrady stále nie sú dostatočne transparentné vo výdavkoch, ktoré s kampaňou súvisia. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) podľa neho doteraz nepovedala, koľko budú zmeny na portáli verejnej správy Slovensko.sk stáť a Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu Petra Pellegriniho nevyčíslil náklady na kampaň ani spôsob, akým bola obstaraná.
Ako ďalší nedostatok vníma združenie to, že štát dnes nevie jednoznačne povedať, aké zásielky budú do schránok chodiť. „Je v tom neporiadok. Napriek tomu, že úrady majú už od novembra 2016 povinnosť komunikovať elektronicky, ani na úrade podpredsedu vlády dnes nevedia povedať, ktoré si túto povinnosť plnia a ktoré nie. Akoby platil dvojitý meter na podnikateľov a na úrady. To sa musí zmeniť,“ konštatoval Hargaš.
Víziou Slovensko.Digital je dosiahnuť stav, kde štátne elektronické služby budú minimálne také kvalitné ako tie komerčné. „Ľudia vedia, aké ľahké je objednávať si tovar cez internet alebo používať internet banking. Sú zvyknutí na určitý štandard služieb, aj klientsky prístup. Aby sme sa k nemu dostali aj v štáte, musíme vyriešiť viacero systémových problémov,“ poznamenal jeho výkonný riaditeľ.
Nedá sa podľa neho očakávať, že v prostredí, kde nefunguje zdravá konkurencia medzi IT firmami, budú vznikať najkvalitnejšie služby. „Tiež potrebujeme viac kvalitných úradníkov na strane štátu. Žiaľ, v týchto hĺbkových reformách zaostávame a neplnia sa prísľuby, ktoré podpredseda vlády ohlasoval v septembri 2016, keď sa prijala nová koncepcia štátnej informatizácie. Riešenia už na papieri máme, ale sľuby sa neplnia,“ uzavrel Hargaš.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR