|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. októbra 2010
Elektronické služby sprístupnilo už desať miest
Dnes začalo desať slovenských miest poskytovať občanom elektronické služby, prostredníctvom portálu civitas.sk. Týmto sa mestá Turčianske Teplice, Martin, Dunajská Streda, Dubnica nad Váhom, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. októbra (WBN/PR) - Dnes začalo desať slovenských miest poskytovať občanom elektronické služby, prostredníctvom portálu civitas.sk. Týmto sa mestá Turčianske Teplice, Martin, Dunajská Streda, Dubnica nad Váhom, Krupina, Lučenec, Nové Mesto nad Váhom, Rajec, Šahy a Snina zaradili medzi priekopníkov poskytovania elektronických služieb v rámci informatizácie samosprávy na Slovensku. Prostredníctvom portálu civitas.sk začali uvedené samosprávy poskytovať prvú sériu elektronických služieb s cieľom zefektívniť komunikáciu medzi úradom a občanmi alebo podnikateľskými subjektmi. Verejnosť si môže vybaviť napríklad ohlásenie drobnej stavby alebo stavebných úprav, prihlásiť psa, či podať výkaz dane za ubytovanie voči samospráve a to 24 hodín denne, 7 dní v týždni. V súčasnosti sa do projektu CIVITAS zapájajú ďalšie mestá a obce.
Autorom portálu civitas.sk je spoločnosť Centire, ktorá spustila pilotnú prevádzku projektu pod názvom Digitálne Mesto Turčianske Teplice v apríli minulého roku.
Portál civitas.sk predstavuje jednotné miesto, prostredníctvom ktorého môže verejnosť elektronicky komunikovať s mestskými alebo obecnými úradmi, zapojenými do projektu. Civitas.sk ponúka používateľsky jednoduché, bezpečné a výhodné riešenie, vďaka ktorému sa dá vykonať podanie voči samospráve v elektronickej podobe. Po prihlásení na portál si žiadateľ zvolí obecný alebo mestský úrad, s ktorým chce komunikovať. Následne si vyberie zo zoznamu elektronickú službu, ktorú chce vybaviť a podľa inštrukcií postupuje ďalej. Po odoslaní podania môže žiadateľ priebežne sledovať celý proces jeho spracovávania úradom. Výhodou riešenia je aj to, že pre využívanie elektronických služieb používateľ nemusí inštalovať žiadne dodatočné aplikácie. Súčasťou portálu civitas.sk je aj elektronická podateľňa od spoločnosti ARDACO, ktorá umožňuje elektronicky podpisovať a overovať elektronické podpisy podaní.
„Prostredníctvom portálu civitas.sk získava samospráva a verejnosť efektívny prístup k elektronickým službám. Ambíciou projektu je zapojiť subjekty samosprávy do jednotnej platformy. Občanom a firmám umožní portál civitas.sk adresovať podanie ktorejkoľvek samospráve zapojenej do projektu, bez ohľadu na trvalé bydlisko občana či sídlo spoločnosti”, hovorí Renáta Kiselicová, generálna riaditeľka spoločnosti Centire a pokračuje: „Projektom CIVITAS chceme poukázať na inovatívne a efektívne riešenie, a tým nalomiť začarovaný kruh, v ktorom uviazla informatizácia služieb poskytovaných samosprávou. Našim cieľom je, aby sa začali používať transakčné elektronické služby, tzn. služby pri ktorých dochádza k obojsmernej elektronickej komunikácii medzi verejnosťou a úradom. Chceme prispieť k postupnému riešeniu technických, legislatívnych či finančných problémov, ktoré s ich používaním nevyhnutne vznikajú. Reagujeme tak na podnety zo strany samospráv aj samotných občanov a plánujeme rozširovať elektronické služby podľa reálnych potrieb ich používateľov. Takto môže proces informatizácie ožiť, posunúť sa vpred a dostať sa do bežného života občanov a podnikateľov, pre ktorých je informatizácia verejnej správy primárne určená.“
O spoločnosti Centire
Spoločnosť Centire je na trhu poskytovania poradenských a IT služieb od roku 1994 – disponuje dlhoročnými skúsenosťami v oblastiach procesného, organizačného a finančného manažmentu, kontrolingu, poradenstva v oblasti fondov EÚ a informačných technológií. Úspechy spoločnosti Centire sú postavené na odborných znalostiach, dlhoročných skúsenostiach a kvalitnom tíme slovenských a zahraničných expertov, ktorí úspešne realizujú projekty pre verejnú správu, súkromný sektor a neziskové organizácie na Slovensku a v zahraničí.
Autorom portálu civitas.sk je spoločnosť Centire, ktorá spustila pilotnú prevádzku projektu pod názvom Digitálne Mesto Turčianske Teplice v apríli minulého roku.
Portál civitas.sk predstavuje jednotné miesto, prostredníctvom ktorého môže verejnosť elektronicky komunikovať s mestskými alebo obecnými úradmi, zapojenými do projektu. Civitas.sk ponúka používateľsky jednoduché, bezpečné a výhodné riešenie, vďaka ktorému sa dá vykonať podanie voči samospráve v elektronickej podobe. Po prihlásení na portál si žiadateľ zvolí obecný alebo mestský úrad, s ktorým chce komunikovať. Následne si vyberie zo zoznamu elektronickú službu, ktorú chce vybaviť a podľa inštrukcií postupuje ďalej. Po odoslaní podania môže žiadateľ priebežne sledovať celý proces jeho spracovávania úradom. Výhodou riešenia je aj to, že pre využívanie elektronických služieb používateľ nemusí inštalovať žiadne dodatočné aplikácie. Súčasťou portálu civitas.sk je aj elektronická podateľňa od spoločnosti ARDACO, ktorá umožňuje elektronicky podpisovať a overovať elektronické podpisy podaní.
„Prostredníctvom portálu civitas.sk získava samospráva a verejnosť efektívny prístup k elektronickým službám. Ambíciou projektu je zapojiť subjekty samosprávy do jednotnej platformy. Občanom a firmám umožní portál civitas.sk adresovať podanie ktorejkoľvek samospráve zapojenej do projektu, bez ohľadu na trvalé bydlisko občana či sídlo spoločnosti”, hovorí Renáta Kiselicová, generálna riaditeľka spoločnosti Centire a pokračuje: „Projektom CIVITAS chceme poukázať na inovatívne a efektívne riešenie, a tým nalomiť začarovaný kruh, v ktorom uviazla informatizácia služieb poskytovaných samosprávou. Našim cieľom je, aby sa začali používať transakčné elektronické služby, tzn. služby pri ktorých dochádza k obojsmernej elektronickej komunikácii medzi verejnosťou a úradom. Chceme prispieť k postupnému riešeniu technických, legislatívnych či finančných problémov, ktoré s ich používaním nevyhnutne vznikajú. Reagujeme tak na podnety zo strany samospráv aj samotných občanov a plánujeme rozširovať elektronické služby podľa reálnych potrieb ich používateľov. Takto môže proces informatizácie ožiť, posunúť sa vpred a dostať sa do bežného života občanov a podnikateľov, pre ktorých je informatizácia verejnej správy primárne určená.“
O spoločnosti Centire
Spoločnosť Centire je na trhu poskytovania poradenských a IT služieb od roku 1994 – disponuje dlhoročnými skúsenosťami v oblastiach procesného, organizačného a finančného manažmentu, kontrolingu, poradenstva v oblasti fondov EÚ a informačných technológií. Úspechy spoločnosti Centire sú postavené na odborných znalostiach, dlhoročných skúsenostiach a kvalitnom tíme slovenských a zahraničných expertov, ktorí úspešne realizujú projekty pre verejnú správu, súkromný sektor a neziskové organizácie na Slovensku a v zahraničí.