|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2014
Elektronické schránky už majú aj podnikatelia a živnostníci
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) sprístupnila oddnes na Ústrednom portáli verejnej správy na adrese www.slovensko.sk približne 650.000 elektronických schránok aj pre ...
Zdieľať
Bratislava 3. februára (TASR) – Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) sprístupnila oddnes na Ústrednom portáli verejnej správy na adrese www.slovensko.sk približne 650.000 elektronických schránok aj pre podnikateľské subjekty, živnostníkov a orgány verejnej moci. Týmto majú podľa zákona o e-Governmente vytvorené elektronické schránky už všetky skupiny používateľov v SR.
Ako ďalej informoval tlačový odbor Úradu vlády (ÚV) SR, nové schránky pre podnikateľov a živnostníkov boli vygenerované na základe údajov z príslušných registrov ministerstiev spravodlivosti a vnútra. Schránka bude k dispozícii len pri kompletných údajoch.
Prihlasovanie do elektronických schránok je podľa zákona o e-Governmente možné iba prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu, takzvanej eID karty vydanej po 1. decembri 2013. Táto eID karta musí mať aktivovanú Online eID funkciu.
Na Ústrednom portáli verejnej správy sú už v elektronickej forme dostupné služby živnostenského a obchodného registra, Katastrálny portál či Univerzálne podanie. Ďalšie elektronické služby pribudnú podľa tlačového odboru ÚV SR postupne. Kompletná elektronizácia verejnej správy má byť ukončená do troch rokov od nadobudnutia účinnosti zákona o e-Governmente, teda do novembra 2016.
Elektronické schránky pre všetkých používateľov na Slovensku boli vytvorené v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti (OPIS), spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ako ďalej informoval tlačový odbor Úradu vlády (ÚV) SR, nové schránky pre podnikateľov a živnostníkov boli vygenerované na základe údajov z príslušných registrov ministerstiev spravodlivosti a vnútra. Schránka bude k dispozícii len pri kompletných údajoch.
Prihlasovanie do elektronických schránok je podľa zákona o e-Governmente možné iba prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu, takzvanej eID karty vydanej po 1. decembri 2013. Táto eID karta musí mať aktivovanú Online eID funkciu.
Na Ústrednom portáli verejnej správy sú už v elektronickej forme dostupné služby živnostenského a obchodného registra, Katastrálny portál či Univerzálne podanie. Ďalšie elektronické služby pribudnú podľa tlačového odboru ÚV SR postupne. Kompletná elektronizácia verejnej správy má byť ukončená do troch rokov od nadobudnutia účinnosti zákona o e-Governmente, teda do novembra 2016.
Elektronické schránky pre všetkých používateľov na Slovensku boli vytvorené v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti (OPIS), spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR