|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. februára 2007
Elektronické bankovníctvo najobľúbenejšie medzi mladými ľuďmi
Záujem mladých ľudí o bankové produkty v minulom roku vzrástol. Počet klientov do 26 rokov využívajúcich bežný účet alebo balík produktov a služieb od Slovenskej sporiteľne sa zvýšil ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. februára (WN/PR) - Záujem mladých ľudí o bankové produkty v minulom roku vzrástol. Počet klientov do 26 rokov využívajúcich bežný účet alebo balík produktov a služieb od Slovenskej sporiteľne sa zvýšil medziročne o viac ako pätinu. Počet kariet vydaných týmto klientom vzrástol medziročne takmer o 50 %.
Rastie záujem o sporenie, poistenie a platobné karty pre deti. Program iXtra (karta iXtra, poistenie iXtra život Junior, vkladná knižku iXtra bonus), ktorý ponúka Slovenská sporiteľňa od mája 2006, využilo do konca minulého roka 32 tisíc klientov. Medzinárodnú dobíjateľnú platobnú kartu iXtra určenú pre deti od 10 rokov vlastní viac ako 5 tisíc klientov. Výhodou karty je, že mladí viac nemusia so sebou nosiť hotovosť ani do zahraničia a rodičia, starí rodičia či ktokoľvek iný im môže doplniť vreckové na karte.
Vysokoškoláci
Elektronické bankovníctvo je najobľúbenejšie medzi mladými ľuďmi. Využíva ho každý druhý vysokoškolák, ktorý je klientom Slovenskej sporiteľne. Pre porovnanie, elektronické bankovníctvo si zriadilo 20 % klientov v ekonomicky aktívnom veku.
„Mladí ľudia sa snažia uskutočniť všetky operácie prostredníctvom elektronického bankovníctva, bankomatov a POS terminálov. Pobočky využívajú minimálne. Svedčí o tom aj fakt, že každý vysokoškolák, ktorý je klientom Slovenskej sporiteľne, má v priemere minimálne jednu platobnú kartu,“ hovorí vedúci odboru riadenia cieľových skupín Slovenskej sporiteľne Dušan Očkaik.
Medzi vysokoškolákmi rastie záujem aj o úvery, ich objem sa medziročne zvýšil o viac ako 15 percent. Najväčší objem úverov vysokoškolákom poskytla Slovenská sporiteľňa začiatkom školského roka a vo februári a marci, keď študenti uhrádzajú letné pracovné pobyty v zahraničí. O štvrtinu, na zhruba 77 tisíc korún, sa zvýšila aj priemerná výška úveru.
Vysokoškoláci s obľubou využívajú výhody Študentského klubu Slovenskej sporiteľne, ktorý im ponúka posielanie SMS správ zadarmo, lacnejšie vstupenky na koncerty, súťaže či zľavy u zmluvných partnerov banky. Študentský klub Slovenskej sporiteľne má 32 tisíc členov, pričom koncom roka 2005 ich bolo 21 tisíc.
Slovenská sporiteľňa je s 2,5 miliónom klientov najväčšou komerčnou bankou na Slovensku. V roku 2006 získala ocenenie časopisu Euromoney Najlepšia banka na Slovensku a podľa odborného týždenníka Trend je najúspešnejšia banka na Slovensku v roku 2006. Jediným akcionárom Slovenskej sporiteľne je rakúska Erste Bank. Slovenská sporiteľňa má dlhodobo vedúce postavenie v oblasti celkových aktív, úverov, vkladov klientov, v počte obchodných miest a bankomatov. Komplexné bankové služby poskytuje v 271 obchodných miestach a desiatich obchodných centrách vo všetkých regiónoch Slovenska.