Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. mája 2017

Elektronická komunikácia s finančnou správou funguje po novom



Niekoľko dní už funguje podpisovanie elektronických daňových dokumentov po novom. Od 10. mája prišlo k zmenám technických požiadaviek, ktoré musia spĺňať počítače daňovníkov ...



Zdieľať
Foto: Teraz.sk/ FS SR
Bratislava 15. mája (TASR) - Niekoľko dní už funguje podpisovanie elektronických daňových dokumentov po novom. Od 10. mája prišlo k zmenám technických požiadaviek, ktoré musia spĺňať počítače daňovníkov pri elektronickej komunikácií. Tieto novinky sa týkajú približne 70.000 klientov, upozornila hovorkyňa finančnej správy Patrícia Macíková.


"Z dôvodu tejto zmeny je potrebné, aby si subjekty zrevidovali svoje softvérové vybavenie a nainštalovali aktuálne verzie potrebných programov. Ide najmä o aplikáciu D.Launcher, ktorá umožňuje podpisovať dokumenty pri použití iných webových prehliadačov ako Internet Explorer. Finančná správa vytvorila niekoľko príručiek, ktoré ľuďom inštaláciu významne uľahčia," priblížila.

Okrem MS Windows je možné po novom podpisovať dokumenty aj pri používaní operačných systémov Mac OS, resp. Linux. Takisto je možné pri podpisovaní využívať aj viacero webových prehliadačov - Firefox, Chrome, Opera, Edge, Safari.

"Pri prvých dvoch menovaných však boli nedávno vydané nové verzie, ktoré s aplikáciou D.Launcher zatiaľ spolupracovať nedokážu. Ústredný portál verejnej správy už intenzívne pracuje na vydaní novej verzie, ktorá bude plne kompatibilná aj s najnovšími verziami webových prehliadačov," avizovala Macíková.

Nové pravidlá pre podpisovanie dokumentov sa podľa nej dotknú viac ako 70.000 elektronicky komunikujúcich firiem a občanov, ktorí používajú kvalifikovaný elektronický podpis. Pre všetkých je nevyhnutné, aby mali nainštalovaný nový softvér. Inak nemôžu dokumenty ako napríklad daňové priznania podpísať a odoslať.

"Novinka sa netýka tých, ktorí majú s finančnou správou podpísanú dohodu o elektronickej komunikácií a nevyužívajú na podávanie dokumentov kvalifikovaný elektronický podpis. To isté platí aj pre používateľov aplikácií eDane - treba však mať nainštalované aktuálne verzie," dodala hovorkyňa.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Experti v Bruseli prerokujú zákaz elektroniky na palubách lietadiel
<< predchádzajúci článok
Vinárstvo VINIDI opäť raz bodovalo na zahraničných súťažiach