|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. februára 2012
Elektromobilita v podmienkach každodennej prevádzky
ŠKODA intenzívne testuje flotilu elektromobilov desiatich nedávno predstavených vozidiel ŠKODA Octavia Green E Line. V súčasnej fáze testov sa jedná o poznatky z každodennej prevádzky. Jeden z ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. februára (WBN/PR) - ŠKODA intenzívne testuje flotilu elektromobilov desiatich nedávno predstavených vozidiel ŠKODA Octavia Green E Line. V súčasnej fáze testov sa jedná o poznatky z každodennej prevádzky. Jeden z elektromobilov testuje ŠKODA tiež na medzinárodnom letisku Praha/Ruzyně.
Poznatky z každodennej prevádzky budú využité najmä pre odladenie elektromobilov.
Ďalšie vozidlá poskytne ŠKODA AUTO vybraným partnerom od konca marca 2012. „V súčasnej dobe našu flotilu dôkladne preverujeme, vodičom chceme odovzdať dokonale odladené vozidlá. V tom nie je medzi sériovými automobilmi a automobilmi z testovacej flotily žiadny rozdiel,“ vysvetľuje Petr Kristla, vedúci vývoja elektromobility/elektrickej trakcie spoločnosti ŠKODA AUTO. „Skôr ako autá za niekoľko týždňov poskytneme našim partnerom, chceme zabezpečiť, aby vozidlá Octavia Green E Line hravo zvládali každodennú prevádzku. K tomu patrí aj pravidelné dochádzanie do zamestnania alebo jazdy mestom,“ vysvetľuje ďalej Kristla.
Skúšobná flotila vozidiel Octavia Green E Line má spoločnosti ŠKODA AUTO poskytnúť dôležité poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu až do stavu pripraveného pre sériovú výrobu. Ide pritom napríklad o využitie a zobrazenie nových funkcií, o umiestnenie nabíjacej zásuvky alebo o to, ako bude na seba vozidlo vybavené tichým elektrickým pohonom akusticky upozorňovať.
Skúšobná prevádzka flotily bude prebiehať v troch fázach. Prvá a zároveň v súčasnej dobe prebiehajúca druhá fáza slúži predovšetkým pre interné skúšky spoločnosti ŠKODA AUTO. Úlohou tejto prevádzky je testovanie online diagnostickej komunikácie, rovnako ako komplexné celkové sprevádzanie zákazníckej prevádzky. V tretej fáze, ktorá je naplánovaná na koniec marca, budú elektromobily poskytnuté externým partnerom, medzi ktorých patria energetické spoločnosti, vzdelávacie inštitúcie alebo štátne úrady.
Východiskovým modelom pre elektromobil sa stala ŠKODA Octavia Combi, ktorá sa vďaka svojej modulárnej podvozkovej skupine výborne hodí pre montáž sady batérií, elektronického riadenia a elektromotora. Batéria je umiestnená pod strednou a zadnou časťou podlahy a čiastočne aj v batožinovom priestore. Skladá sa zo 180 lithium- iónových článkov a má energiu 26,5 kilowatthodín. Jej hmotnosť je približne 315 kilogramov. Napája elektromotor s trvalým výkonom 60 kW. Elektricky poháňaná Octavia zrýchli z 0 na 100 km/h približne za dvanásť sekúnd a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. S dojazdom 150 kilometrov pritom flotila testovacích vozidiel značky ŠKODA spĺňa požiadavky väčšiny ľudí, ktorí v Európe dochádzajú do práce.
Aktivity českej automobilky na poli elektromobility sú dôležitou súčasťou rozsiahlej stratégie v oblasti pohonov a palív. ŠKODA pritom v strednodobom horizonte počíta s mixom rôznych pohonov. Medzi ne patrí aj ďalšia optimalizácia vysoko efektívnych motorov TDI a TSI a ich prevodoviek.
Poznatky z každodennej prevádzky budú využité najmä pre odladenie elektromobilov.
Ďalšie vozidlá poskytne ŠKODA AUTO vybraným partnerom od konca marca 2012. „V súčasnej dobe našu flotilu dôkladne preverujeme, vodičom chceme odovzdať dokonale odladené vozidlá. V tom nie je medzi sériovými automobilmi a automobilmi z testovacej flotily žiadny rozdiel,“ vysvetľuje Petr Kristla, vedúci vývoja elektromobility/elektrickej trakcie spoločnosti ŠKODA AUTO. „Skôr ako autá za niekoľko týždňov poskytneme našim partnerom, chceme zabezpečiť, aby vozidlá Octavia Green E Line hravo zvládali každodennú prevádzku. K tomu patrí aj pravidelné dochádzanie do zamestnania alebo jazdy mestom,“ vysvetľuje ďalej Kristla.
Skúšobná flotila vozidiel Octavia Green E Line má spoločnosti ŠKODA AUTO poskytnúť dôležité poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu až do stavu pripraveného pre sériovú výrobu. Ide pritom napríklad o využitie a zobrazenie nových funkcií, o umiestnenie nabíjacej zásuvky alebo o to, ako bude na seba vozidlo vybavené tichým elektrickým pohonom akusticky upozorňovať.
Skúšobná prevádzka flotily bude prebiehať v troch fázach. Prvá a zároveň v súčasnej dobe prebiehajúca druhá fáza slúži predovšetkým pre interné skúšky spoločnosti ŠKODA AUTO. Úlohou tejto prevádzky je testovanie online diagnostickej komunikácie, rovnako ako komplexné celkové sprevádzanie zákazníckej prevádzky. V tretej fáze, ktorá je naplánovaná na koniec marca, budú elektromobily poskytnuté externým partnerom, medzi ktorých patria energetické spoločnosti, vzdelávacie inštitúcie alebo štátne úrady.
Východiskovým modelom pre elektromobil sa stala ŠKODA Octavia Combi, ktorá sa vďaka svojej modulárnej podvozkovej skupine výborne hodí pre montáž sady batérií, elektronického riadenia a elektromotora. Batéria je umiestnená pod strednou a zadnou časťou podlahy a čiastočne aj v batožinovom priestore. Skladá sa zo 180 lithium- iónových článkov a má energiu 26,5 kilowatthodín. Jej hmotnosť je približne 315 kilogramov. Napája elektromotor s trvalým výkonom 60 kW. Elektricky poháňaná Octavia zrýchli z 0 na 100 km/h približne za dvanásť sekúnd a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. S dojazdom 150 kilometrov pritom flotila testovacích vozidiel značky ŠKODA spĺňa požiadavky väčšiny ľudí, ktorí v Európe dochádzajú do práce.
Aktivity českej automobilky na poli elektromobility sú dôležitou súčasťou rozsiahlej stratégie v oblasti pohonov a palív. ŠKODA pritom v strednodobom horizonte počíta s mixom rôznych pohonov. Medzi ne patrí aj ďalšia optimalizácia vysoko efektívnych motorov TDI a TSI a ich prevodoviek.