|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. septembra 2013
Elektrifikácia trate Zvolen-Fiľakovo vyvolá preložky ciest
Elektrifikácia železničnej trate Zvolen - Fiľakovo, ktorú plánujú zrealizovať Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v rokoch 2015 až 2018, si vyžiada aj dve preložky štátnej cesty I/50 v katastri obce ...
Zdieľať
Vígľaš 23. septembra (TASR) - Elektrifikácia železničnej trate Zvolen - Fiľakovo, ktorú plánujú zrealizovať Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v rokoch 2015 až 2018, si vyžiada aj dve preložky štátnej cesty I/50 v katastri obce Vígľaš v okrese Detva, ako aj výstavbu troch nových mostov. Vyplýva to zo zámeru, ktorý investor predložil na posúdenie vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA.
Ako sa ďalej píše v zámere, celkové náklady na elektrifikáciu 66-kilometrovej trate sú vyčíslené na 124,25 milióna eur. ŽSR chcú stavbu financovať z eurofondov.
Účelom elektrifikácie je vytvorenie podmienok pre zvýšenie energetickej účinnosti v železničnej doprave a náhrada motorovej trakcie pre nákladnú aj osobnú dopravu. Tým sa dosiahne úspora nafty v prevádzke na železnici, zníži sa hlučnosť a zlepší sa čistota ovzdušia v okolí železničnej trate, píše sa v zámere.
Preložky cesty sú potrebné pre malú výšku súčasných cestných nadjazdov nad železničnou traťou pri Vígľašskom zámku a pri križovatke cesty I/50 s cestou, ktorá vedie do areálu strojární PPS Group.
Most ponad železničnú trať a rieku Slatina sa má vybudovať pri zámku vo Vígľaši, ďalšie dva mosty ponad trať i ponad Slatinu majú byť vo vígľašskej časti Pstruša. Súčasťou prác majú byť aj úpravy koryta Slatiny, budovanie dočasných priecestí i búranie existujúcich mostov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
V rámci Európskeho dňa bezpečnosti na železničných priecestiach zorganizovali Železnice SR v Tepličke nad Váhom podujatie, kde súčasne porovnávali brzdné dráhy osobného automobilu a vlaku. Výrazný rozdiel brzdnej dráhy bol pri 80-km rýchlosti, keď vlak na zabrzdenie potreboval 236 metrov a auto 18 metrov. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Ako sa ďalej píše v zámere, celkové náklady na elektrifikáciu 66-kilometrovej trate sú vyčíslené na 124,25 milióna eur. ŽSR chcú stavbu financovať z eurofondov.
Účelom elektrifikácie je vytvorenie podmienok pre zvýšenie energetickej účinnosti v železničnej doprave a náhrada motorovej trakcie pre nákladnú aj osobnú dopravu. Tým sa dosiahne úspora nafty v prevádzke na železnici, zníži sa hlučnosť a zlepší sa čistota ovzdušia v okolí železničnej trate, píše sa v zámere.
Preložky cesty sú potrebné pre malú výšku súčasných cestných nadjazdov nad železničnou traťou pri Vígľašskom zámku a pri križovatke cesty I/50 s cestou, ktorá vedie do areálu strojární PPS Group.
Most ponad železničnú trať a rieku Slatina sa má vybudovať pri zámku vo Vígľaši, ďalšie dva mosty ponad trať i ponad Slatinu majú byť vo vígľašskej časti Pstruša. Súčasťou prác majú byť aj úpravy koryta Slatiny, budovanie dočasných priecestí i búranie existujúcich mostov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR