|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júla 2014
Električky v mestskej hromadnej doprave sú v priemere staré 20 rokov
Hlavným problémom verejnej osobnej dopravy na Slovensku je nedostatok financií na jej udržateľnú a systematickú prevádzku, ako aj údržbu a obnovu ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Miroslav Košírer
Bratislava 20. júla (TASR) – Hlavným problémom verejnej osobnej dopravy na Slovensku je nedostatok financií na jej udržateľnú a systematickú prevádzku, ako aj údržbu a obnovu dopravných prostriedkov a infraštruktúry. Konštatuje to ministerstvo dopravy v Strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, ktorý schválila vláda SR.
Napríklad najmä v mestskej hromadnej doprave je podľa rezortu badateľný skrytý investičný dlh, keďže sa priemerný vek električiek pohybuje nad hranicou 20 rokov. U trolejbusov je zase priemerný vek do 19 rokov a v prípade autobusov do 12 rokov.
Nedostatočná miera údržby zase spôsobuje množstvo obmedzení na električkových tratiach, ktoré môžu viesť až k zastaveniu prevádzky. Napríklad, ako je to pri trati na hlavnú železničnú stanicu v Bratislave. "V prípade dodania nových električiek sú v súčasnosti niektoré trate pre moderné nízkopodlažné vozidlá nezjazdné," dodalo ministerstvo v dokumente.
Električková doprava funguje v Bratislave a Košiciach. Bez systémového riešenia zlepšenia financovania a súčasne aj kontroly údržby nebude podľa rezortu možné riadne udržiavať ani nové a modernizované trate.
Bratislavská samospráva získala bezodplatne od spoločnosti BOMBARDIER na tri týždne modernú, nízkopodlažnú električku, ktorá od stredy 30. mája 2012 postupne jazdila na všetkých dopravných radiálach slovenskej metropoly - Bratislavy. Na snímke pohľad na testovanú elekričku. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Najmä v Bratislave, Košiciach a Prešove nie je pritom zabezpečená dostatočná kapacita verejnej osobnej dopravy počas prepravných špičiek, čo neumožňuje zastaviť či naopak zvrátiť úbytok cestujúcich v prospech automobilovej dopravy. V Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach a Žiline zase chýbajú alebo nie sú prepojené trolejbusové trate, čo neumožňuje plne využiť potenciál trolejbusovej dopravy.
Ministerstvo si tak v stratégii ako ciele okrem iného stanovilo dosiahnutie toho, aby bola verejná osobná doprava a nemotorová doprava preferovaná v porovnaní s automobilovou dopravou. Tiež zabezpečiť dostatok finančných zdrojov na jej prevádzku, údržbu a obnovu dopravných prostriedkov a infraštruktúry, ale i zvyšovanie kvality vozidlového parku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR