|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2010
Električky by mohli cez tunel premávať už v lete
Cestujúci mestskou hromadnou dopravou by sa mohli už v lete dočkať obnovenia električkovej premávky cez tunel pod Bratislavským hradom. Na dnešnom kontrolnom dni v ...
Zdieľať
Foto: SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 3. februára (WEBNOVINY) - Cestujúci mestskou hromadnou dopravou by sa mohli už v lete dočkať obnovenia električkovej premávky cez tunel pod Bratislavským hradom. Na dnešnom kontrolnom dni v komplexne rekonštruovanom tuneli za 8,3 mil. eur to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Priznal, že zo začiatku mali obavy, čo ich čaká, v súčasnosti sa dá ale povedať, že termín ukončenia prác by mali dodržať. Rekonštrukcia, ktorá by mala zvýšiť bezpečnosť, ale aj komfort cestujúcich, by teda mala byť ukončená koncom mája, nasledovať bude kolaudácia. "Termín by mal byť dodržaný," povedal Zahradník.
Komplexná rekonštrukcia takmer 800-metrov dlhého tunela sa začala približne v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate, vrátane trakčného vedenia. Obnovou prejde aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudne tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mal byť zároveň zabezpečený proti zatekaniu, vybudované sú drenážové odtokové kanály. Po otvorení tunela by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek. Tá bola v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením znížená na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA
BRATISLAVA 3. februára (WEBNOVINY) - Cestujúci mestskou hromadnou dopravou by sa mohli už v lete dočkať obnovenia električkovej premávky cez tunel pod Bratislavským hradom. Na dnešnom kontrolnom dni v komplexne rekonštruovanom tuneli za 8,3 mil. eur to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Priznal, že zo začiatku mali obavy, čo ich čaká, v súčasnosti sa dá ale povedať, že termín ukončenia prác by mali dodržať. Rekonštrukcia, ktorá by mala zvýšiť bezpečnosť, ale aj komfort cestujúcich, by teda mala byť ukončená koncom mája, nasledovať bude kolaudácia. "Termín by mal byť dodržaný," povedal Zahradník.
Komplexná rekonštrukcia takmer 800-metrov dlhého tunela sa začala približne v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate, vrátane trakčného vedenia. Obnovou prejde aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudne tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mal byť zároveň zabezpečený proti zatekaniu, vybudované sú drenážové odtokové kanály. Po otvorení tunela by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek. Tá bola v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením znížená na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA