|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. apríla 2011
Električku do Petržalky chce 81 percent ľudí
Ak by v bratislavskej mestskej časti Petržalka bola električka, na cestovanie by ju využilo 81 percent ľudí. Vyplýva to z marcového dopravného prieskumu realizovaného ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITABRATISLAVA 12. apríla (WEBNOVINY) - Ak by v bratislavskej mestskej časti Petržalka bola električka, na cestovanie by ju využilo 81 percent ľudí. Vyplýva to z marcového dopravného prieskumu realizovaného spoločnosťou Metro Bratislava a.s. V ňom sa spoločnosť Petržalčanov pýtala, či by využili možnosť cestovania električkou z Petržalky, keby túto možnosť mali. Nerozhodných bolo 11 percent, záporne odpovedalo iba 8 percent ľudí. Až 81 percent ľudí by električku privítalo. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Metro Bratislava a.s. Jana Murínová.
V prieskume pritom 38 percent obyvateľov potvrdilo, že do práce či do školy jazdia osobným automobilom, pri cestách za oddychom a zábavou je dokonca percento ešte vyššie. Z výsledkov teda vyplýva, že električka by dopravnej situácii v Petržalke pomohla. Ľudia by ju využívali, keďže by znamenala urýchlenie prepravy do ostatných mestských častí.
Plánovanie koľajového nosného systému MHD
Z dotazníkov ďalej vyplynulo, že Petržalčania najviac za prácou a do školy cestujú do Starého mesta, do Ružinova a v rámci Petržalky. To potvrdilo naplánovanie koľajového nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý spojí Petržalku a Staré Mesto, odkiaľ sa rozvetví do ostatných mestských častí. Za oddychom a zábavou cestujú Petržalčania najviac v rámci Petržalky, potom do Starého mesta. Nasleduje druhý a štvrtý bratislavský obvod, ktoré majú rovnako 10 percent, no rozdiel s predchádzajúcimi dvomi mestskými časťami je veľký.
Spoločnosť Metro Bratislava a.s. realizovala prieskum v marci, posledný zber dotazníkov sa skončil 29. marca. Zapojilo sa doň 3 619 ľudí v 1 692 petržalských domácnostiach. Návratnosť vyplnených dotazníkov bola viac ako 16 percent, z rozdaných 10 452 anketových lístkov sa vrátilo 1 692. Anketa bola súčasťou rozsiahleho dopravného prieskumu, ktorý Metro Bratislava a.s. kontinuálne vykonáva niekoľko rokov.
V prieskume pritom 38 percent obyvateľov potvrdilo, že do práce či do školy jazdia osobným automobilom, pri cestách za oddychom a zábavou je dokonca percento ešte vyššie. Z výsledkov teda vyplýva, že električka by dopravnej situácii v Petržalke pomohla. Ľudia by ju využívali, keďže by znamenala urýchlenie prepravy do ostatných mestských častí.
Plánovanie koľajového nosného systému MHD
Z dotazníkov ďalej vyplynulo, že Petržalčania najviac za prácou a do školy cestujú do Starého mesta, do Ružinova a v rámci Petržalky. To potvrdilo naplánovanie koľajového nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorý spojí Petržalku a Staré Mesto, odkiaľ sa rozvetví do ostatných mestských častí. Za oddychom a zábavou cestujú Petržalčania najviac v rámci Petržalky, potom do Starého mesta. Nasleduje druhý a štvrtý bratislavský obvod, ktoré majú rovnako 10 percent, no rozdiel s predchádzajúcimi dvomi mestskými časťami je veľký.
Spoločnosť Metro Bratislava a.s. realizovala prieskum v marci, posledný zber dotazníkov sa skončil 29. marca. Zapojilo sa doň 3 619 ľudí v 1 692 petržalských domácnostiach. Návratnosť vyplnených dotazníkov bola viac ako 16 percent, z rozdaných 10 452 anketových lístkov sa vrátilo 1 692. Anketa bola súčasťou rozsiahleho dopravného prieskumu, ktorý Metro Bratislava a.s. kontinuálne vykonáva niekoľko rokov.