Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

20. augusta 2010

Električkový tunel otvoria 2. septembra



Električkový tunel v Bratislave pod Hradom otvoria vo štvrtok 2. septembra. Pre agentúru SITA to uviedol ...



Zdieľať
rekonstrukcia tunela Rekonštrukcia električkového tunela pod Bratislavským hradom.

Foto: SITA/Michal Burza BRATISLAVA 20. augusta (WEBNOVINY) - Električkový tunel v Bratislave pod Hradom otvoria vo štvrtok 2. septembra. Pre agentúru SITA to uviedol generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Pavol Derkay. Pôvodne bolo otvorenie tunela avizované na august, keďže však muselo byť konanie ukončené verejnou vyhláškou, čakacia lehota sa predĺžila. Električkového tunela sa cestujúci bratislavskou mestskou hromadnou dopravou dočkajú po rozsiahlej rekonštrukcii za 8,3 mil. eur.

Komplexná rekonštrukcia takmer 800 metrov dlhého tunela sa začala v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate vrátane trakčného vedenia. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mal byť zároveň zabezpečený proti zatekaniu, vybudované sú drenážové odtokové kanály. Zvýšiť by sa mala rýchlosť električiek. V posledných mesiacoch pred zatvorením tunela bola znížená na 10 km/h. Tunel by mohol vydržať bez väčších opráv najbližších 20 až 30 rokov.

Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch minulého storočia, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
LIPŠIC: Integrovaný záchranný systém má rezervy
<< predchádzajúci článok
NITRA: Kraj začína opravovať povodňami cesty