|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. februára 2011
Električka do Petržalky môže byť hotová do konca roka 2013
Tagy: Električka do Petržalky
Bratislava bude v budúcnosti musieť uvažovať minimálne o dvoch mestských mostoch. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii hlavný dopravný inžinier mesta Tibor ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 16. Februára (WEBNOVINY) – Bratislava bude v budúcnosti musieť uvažovať minimálne o dvoch mestských mostoch. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.
Kde by mali byť mosty umiestnené, je však podľa Schlossera ešte predčasné uvažovať, pretože nie je jednoznačne definovaný územný generel dopravy.
„My chceme predstaviť územný generel dopravy, to znamená úvahu o tom, ako má vyzerať mesto z dlhodobého hľadiska, pripravovaný odborníkmi s nejakou dlhodobejšou víziou,“ uviedol primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Podľa Ftáčnika šiesty most pre Bratislavu bude súčasťou nultého okruhu. Ak však mesto do 10 rokov neurobí výrazný krok v riešení dopravy do mestskej časti Petržalka, kolóny na mostoch budú čoraz dlhšie a prejazd bude trvať aj 1,5 hodiny. Podľa Schlossera bude rozvoj koľajovej dopravy na území Bratislavy pokračovať ďalej, pretože je to územie, ktoré je veľmi zaujímavé pre investorov. Mesto však bude musieť investorom vytvoriť aj vhodné podmienky.
Električka do Petržalky môže byť hotová do 2013
Hlavné mesto sa uchádza o 250 miliónov eur z Operačného programu Doprava, za ktoré by chcelo postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Projektom sa dnes budú zaoberať poslanci na dopravnej komisii. Vo štvrtok bude materiál predmetom rokovania mestskej rady, podvečer je zvolané stretnutie s obyvateľmi Petržalky, kde bude projekt predstavený v rámci verejnej prezentácie a 3. marca by o ňom malo rozhodnúť zastupiteľstvo. „Už by sme mali uzavrieť tú diskusiu, prijať rozhodnutie a potom to rozhodnutie realizovať. Sme veľmi blízko tomu, že budeme mať možnosť postaviť koľajovú trať a opraviť Starý Most,“ uviedol Ftáčnik.Foto: SITA
Realizácia projektu je rozdelená do dvoch etáp. Prvou je prepojenie Šafárikovho námestia až po Bosákovu. Trať by bola vedená povrchovo. Celý tento úsek vrátane rekonštrukcie Starého Mosta by mohol byť podľa Ftáčnika zrealizovaný do konca roku 2013. Starý Most by mal slúžiť len verejnej hromadnej doprave. Počas prvej etapy by sa pripravovala z hľadiska dokumentácie časť druhá – úsek Bosákova - Janíkov dvor. Tá by bola pripravená do konca roku 2013 a jej realizácia by bola v rokoch 2013 až 2015.
Prepojenie mestskej dopravy a prímestskej
Profil trate bude podľa Ftáčnika vedený v rozchode 1000 a 1435 mm. Bude tak po nej môcť jazdiť aj súčasná električka aj mestské vozidlá a koľajové vozidlá, ktoré budú môcť vychádzať na regionálne železničné trate, čím budú môcť plniť funkciu integrovanej dopravy. Bratislava si týmto podľa Ftáčnika rieši nielen svoje vlastné dopravné problémy, ale aj dopravné problémy regiónu. „Je tu záujem prepojiť prímestskú dopravu s mestskou dopravou,“ uviedol Ftáčnik.
Mesto sa uchádza o peniaze, ktoré boli doteraz určené na projekt TENTY 17. Podľa Bruselu a ministerstva dopravy v tomto programovacom období do roku 2013 nie je slovenská strana schopná zrealizovať tento projekt tak, aby vytvorila nejaké zmysluplné prepojenie v rámci mesta. Prišli preto s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať v tom čase , ktorý zostáva do konca programového obdobia. „My za takýto projekt považujeme prepojenie Janíkovho dvora so Šafárikovým námestím ako prvú etapu, s tým, že celá tá trať by mala viesť z Janíkovho dvora na Hlavnú stanicu,“ uviedol Ftáčnik.
Keďže ide o zmenu určenia peňazí v rámci Operačného programu Doprava, je potrebné urobiť rozhodnutie o tzv. realokácii, teda určiť nanovo použitie prostriedkov. Mesto predpokladá, že získa podporu mestského zastupiteľstva pre takúto alternatívu. Následne odošle žiadosť na ministerstvo dopravy, projekt bude predložený vo vláde a následne odoslaný do Bruselu. Po rozhodnutí orgánov Európskej komisie, by mesto mohlo v priebehu prvého pol roka vedieť ako na tom je a následne začať s prácami.
Kde by mali byť mosty umiestnené, je však podľa Schlossera ešte predčasné uvažovať, pretože nie je jednoznačne definovaný územný generel dopravy.
„My chceme predstaviť územný generel dopravy, to znamená úvahu o tom, ako má vyzerať mesto z dlhodobého hľadiska, pripravovaný odborníkmi s nejakou dlhodobejšou víziou,“ uviedol primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Podľa Ftáčnika šiesty most pre Bratislavu bude súčasťou nultého okruhu. Ak však mesto do 10 rokov neurobí výrazný krok v riešení dopravy do mestskej časti Petržalka, kolóny na mostoch budú čoraz dlhšie a prejazd bude trvať aj 1,5 hodiny. Podľa Schlossera bude rozvoj koľajovej dopravy na území Bratislavy pokračovať ďalej, pretože je to územie, ktoré je veľmi zaujímavé pre investorov. Mesto však bude musieť investorom vytvoriť aj vhodné podmienky.
Električka do Petržalky môže byť hotová do 2013
Hlavné mesto sa uchádza o 250 miliónov eur z Operačného programu Doprava, za ktoré by chcelo postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Projektom sa dnes budú zaoberať poslanci na dopravnej komisii. Vo štvrtok bude materiál predmetom rokovania mestskej rady, podvečer je zvolané stretnutie s obyvateľmi Petržalky, kde bude projekt predstavený v rámci verejnej prezentácie a 3. marca by o ňom malo rozhodnúť zastupiteľstvo. „Už by sme mali uzavrieť tú diskusiu, prijať rozhodnutie a potom to rozhodnutie realizovať. Sme veľmi blízko tomu, že budeme mať možnosť postaviť koľajovú trať a opraviť Starý Most,“ uviedol Ftáčnik.Foto: SITA
Realizácia projektu je rozdelená do dvoch etáp. Prvou je prepojenie Šafárikovho námestia až po Bosákovu. Trať by bola vedená povrchovo. Celý tento úsek vrátane rekonštrukcie Starého Mosta by mohol byť podľa Ftáčnika zrealizovaný do konca roku 2013. Starý Most by mal slúžiť len verejnej hromadnej doprave. Počas prvej etapy by sa pripravovala z hľadiska dokumentácie časť druhá – úsek Bosákova - Janíkov dvor. Tá by bola pripravená do konca roku 2013 a jej realizácia by bola v rokoch 2013 až 2015.
Prepojenie mestskej dopravy a prímestskej
Profil trate bude podľa Ftáčnika vedený v rozchode 1000 a 1435 mm. Bude tak po nej môcť jazdiť aj súčasná električka aj mestské vozidlá a koľajové vozidlá, ktoré budú môcť vychádzať na regionálne železničné trate, čím budú môcť plniť funkciu integrovanej dopravy. Bratislava si týmto podľa Ftáčnika rieši nielen svoje vlastné dopravné problémy, ale aj dopravné problémy regiónu. „Je tu záujem prepojiť prímestskú dopravu s mestskou dopravou,“ uviedol Ftáčnik.
Mesto sa uchádza o peniaze, ktoré boli doteraz určené na projekt TENTY 17. Podľa Bruselu a ministerstva dopravy v tomto programovacom období do roku 2013 nie je slovenská strana schopná zrealizovať tento projekt tak, aby vytvorila nejaké zmysluplné prepojenie v rámci mesta. Prišli preto s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať v tom čase , ktorý zostáva do konca programového obdobia. „My za takýto projekt považujeme prepojenie Janíkovho dvora so Šafárikovým námestím ako prvú etapu, s tým, že celá tá trať by mala viesť z Janíkovho dvora na Hlavnú stanicu,“ uviedol Ftáčnik.
Keďže ide o zmenu určenia peňazí v rámci Operačného programu Doprava, je potrebné urobiť rozhodnutie o tzv. realokácii, teda určiť nanovo použitie prostriedkov. Mesto predpokladá, že získa podporu mestského zastupiteľstva pre takúto alternatívu. Následne odošle žiadosť na ministerstvo dopravy, projekt bude predložený vo vláde a následne odoslaný do Bruselu. Po rozhodnutí orgánov Európskej komisie, by mesto mohlo v priebehu prvého pol roka vedieť ako na tom je a následne začať s prácami.
Tagy: Električka do Petržalky