|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. marca 2007
Električka do Petržalky by mala byť súčasťou železnice
Mesto Bratislava by mohlo pri výstavbe električkovej dráhy z Petržalky do centra mesta ušetriť vyše miliardu korún. Bratislavský primátor Andrej Ďurkovský to uviedol na dnešnom mestskom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava by mohlo pri výstavbe električkovej dráhy z Petržalky do centra mesta ušetriť vyše miliardu korún. Bratislavský primátor Andrej Ďurkovský to uviedol na dnešnom mestskom zastupiteľstve po schválení memoranda o spoločnom postupe pri výstavbe koľají pre železnicu a električku na území Bratislavy. Podľa tohto memoranda by malo mesto, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií a Železnice SR spoločne vybudovať železničnú trať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí TEN - T 17, ktorý prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu a trať pre nosný dopravný systém Bratislavy, teda električky od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie.
Mesto na vlastné náklady zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov. Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka podľa schváleného memoranda štát do roku 2015 vybuduje podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky.
Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel bude stáť približne osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.
SITA