|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júna 2013
EkoFond znovu ocenil netradičné učenie na školách
Víťazom už piateho ročníka súťaže EkoFondu tentokrát na tému „Energia v našom meste“ sa stala Základná škola T. J. Moussona 4 v Michalovciach Jej žiaci a učitelia získali za víťazný projekt ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. júna (WBN/PR) - Víťazom už piateho ročníka súťaže EkoFondu tentokrát na tému „Energia v našom meste“ sa stala Základná škola T. J. Moussona 4 v Michalovciach Jej žiaci a učitelia získali za víťazný projekt „Kde bolo, tam bolo“ prvú cenu - realizáciu vybraného energetického opatrenia pre svoju školu v hodnote 1 600 eur a finančné prostriedky na nákup učebných pomôcok v hodnote 1 000 eur. Pani učiteľka získala osobnú odmenu 600 eur a žiaci vecné ceny v hodnote 300 eur. EkoFond odovzdal ešte ďalších 9 cien v Hlavnej súťaži a v Súťaži v rámci modulov. Všetci ocenení si zo súťaže odniesli ceny v celkovej hodnote takmer 15 000 eur. Výsledky súťaže dnes za prítomnosti 10 ocenených škôl slávnostne vyhlásila správkyňa EkoFondu, Eva Guliková.
Témou piateho ročníka súťaže bola „Energia v našom meste“. Jej cieľom bolo prispieť k ochrane životného prostredia prostredníctvom znižovania spotreby energie a osvety v tejto oblasti, podporiť kreatívny prístup vo výučbe na školách, motivovať učiteľov k inovácii vyučovania kvalitnými metodickými materiálmi, podnietiť záujem žiakov o prírodné vedy a podporiť schopnosť žiakov rozmýšľať v súvislostiach.
Súťaž určená pre základné školy a prvý stupeň osemročných gymnázií, prebiehala od októbra 2012 do mája 2013 v dvoch paralelných častiach – Hlavná súťaž a Súťaž v rámci modulov. V Hlavnej súťaži bolo úlohou súťažiacich tímov zrealizovať a zdokumentovať kampaň na osvetu témy znižovania spotreby energie určenú miestnej komunite, pričom na tento účel mohli tímy od EkoFondu získať aj podporný komunikačný balíček (letáky, plagáty, odznaky...). V Súťaži v rámci modulov (Moderné vyučovanie, Škola v akcii, Pokusy a videá) mohli súťažiaci prihlasovať metodické materiály k svojim aktivitám, v škole zrealizované energetické opatrenia a chemické či fyzikálne pokusy na tému energia. Celá súťaž, ktorá je súčasťou projektu EkoFond pre školy, prebiehala na Multimediálnej online platforme.
Hlavnými hodnotiacimi kritériami súťaže boli aktívna účasť žiakov na tvorbe vzdelávacích aktivít a schopnosť pedagógov a žiakov tvorivo a netradične pripraviť vyučovanie plné hier, tvorivých aktivít a zážitkov z učenia so zameraním na problematiku znižovania spotreby energie nielen pre seba, ale aj pre obyvateľov obce, mesta, kde škola sídli. Celkovo sa do súťaže zapojilo 74 škôl zo všetkých regiónov Slovenska. Členovia hodnotiacich skupín posúdili viac ako 140 podnetných príspevkov v Súťaži v rámci modulov a 16 osvetových kampaní v Hlavnej súťaži. V každej z nich bol zastúpený ekológ, pedagóg a odborník na oblasť energetiky.
„Deťom a pedagógom sa znovu podarilo skĺbiť teoretické informácie s praktickým životom v tak náročnej oblasti, akou efektívne využívanie energie určite je. Dokonca, ich zadanie súťaže podnietilo k tomu, aby aktivity realizovali nielen v škole, ale prezentovali tému šetrenia energie na verejnosti. Prínos súťaže vidíme aj v tom, že všetky súťažné aktivity zverejňovali súťažiaci na webstránke www.platforma.ekofond.sk, kde budú k dispozícií v podobe metodických materiálov pre učiteľov a žiakov, ktorí sa nimi môžu inšpirovať alebo ich priamo použiť vo vyučovacom procese“, zhodnotila Eva Guliková, správkyňa EkoFondu.
EkoFond sa rozhodol udeliť aj niekoľko špeciálnych cien. V Hlavnej súťaži to bolo Osobitné uznanie za mimoriadnu prácu s komunitou pre ZŠ v Jedľových Kostoľanoch, ktorá navyše zapájala do súťaže aj rodičov svojich žiakov, a pre ZŠ v Pliešovciach, ktorá intenzívne spolupracovala s obcou. V Súťaži v rámci modulov získala ZŠ Kuliškova 8 v Bratislave Špeciálnu cenu za najaktívnejšieho učiteľa. Ich pani učiteľka Marta Rovná prihlásila do súťaže až 21 súťažných príspevkov. ZŠ sv. Dominika Savia v Dubnici nad Váhom sa môže pochváliť, že jej súťažný príspevok získal Špeciálnu cenu za najobľúbenejší príspevok vďaka až 817 likeom na webstránke www.platforma.ekofond.sk.
Tento rok zabodovali v súťaži EkoFondu originálne nápady ako ušetriť energiu, napríklad vypnutie každej druhej lampy v uliciach mesta, hustenie pneumatík v kolesách áut rodičov žiakov, vyhlásenie Dňa nenakupovania, vlastnoručné zostrojenie bicykla na výrobu elektrickej energie. Väčšina týchto nápadov bola podložená presným výpočtom úspory.
Témou piateho ročníka súťaže bola „Energia v našom meste“. Jej cieľom bolo prispieť k ochrane životného prostredia prostredníctvom znižovania spotreby energie a osvety v tejto oblasti, podporiť kreatívny prístup vo výučbe na školách, motivovať učiteľov k inovácii vyučovania kvalitnými metodickými materiálmi, podnietiť záujem žiakov o prírodné vedy a podporiť schopnosť žiakov rozmýšľať v súvislostiach.
Súťaž určená pre základné školy a prvý stupeň osemročných gymnázií, prebiehala od októbra 2012 do mája 2013 v dvoch paralelných častiach – Hlavná súťaž a Súťaž v rámci modulov. V Hlavnej súťaži bolo úlohou súťažiacich tímov zrealizovať a zdokumentovať kampaň na osvetu témy znižovania spotreby energie určenú miestnej komunite, pričom na tento účel mohli tímy od EkoFondu získať aj podporný komunikačný balíček (letáky, plagáty, odznaky...). V Súťaži v rámci modulov (Moderné vyučovanie, Škola v akcii, Pokusy a videá) mohli súťažiaci prihlasovať metodické materiály k svojim aktivitám, v škole zrealizované energetické opatrenia a chemické či fyzikálne pokusy na tému energia. Celá súťaž, ktorá je súčasťou projektu EkoFond pre školy, prebiehala na Multimediálnej online platforme.
Hlavnými hodnotiacimi kritériami súťaže boli aktívna účasť žiakov na tvorbe vzdelávacích aktivít a schopnosť pedagógov a žiakov tvorivo a netradične pripraviť vyučovanie plné hier, tvorivých aktivít a zážitkov z učenia so zameraním na problematiku znižovania spotreby energie nielen pre seba, ale aj pre obyvateľov obce, mesta, kde škola sídli. Celkovo sa do súťaže zapojilo 74 škôl zo všetkých regiónov Slovenska. Členovia hodnotiacich skupín posúdili viac ako 140 podnetných príspevkov v Súťaži v rámci modulov a 16 osvetových kampaní v Hlavnej súťaži. V každej z nich bol zastúpený ekológ, pedagóg a odborník na oblasť energetiky.
„Deťom a pedagógom sa znovu podarilo skĺbiť teoretické informácie s praktickým životom v tak náročnej oblasti, akou efektívne využívanie energie určite je. Dokonca, ich zadanie súťaže podnietilo k tomu, aby aktivity realizovali nielen v škole, ale prezentovali tému šetrenia energie na verejnosti. Prínos súťaže vidíme aj v tom, že všetky súťažné aktivity zverejňovali súťažiaci na webstránke www.platforma.ekofond.sk, kde budú k dispozícií v podobe metodických materiálov pre učiteľov a žiakov, ktorí sa nimi môžu inšpirovať alebo ich priamo použiť vo vyučovacom procese“, zhodnotila Eva Guliková, správkyňa EkoFondu.
EkoFond sa rozhodol udeliť aj niekoľko špeciálnych cien. V Hlavnej súťaži to bolo Osobitné uznanie za mimoriadnu prácu s komunitou pre ZŠ v Jedľových Kostoľanoch, ktorá navyše zapájala do súťaže aj rodičov svojich žiakov, a pre ZŠ v Pliešovciach, ktorá intenzívne spolupracovala s obcou. V Súťaži v rámci modulov získala ZŠ Kuliškova 8 v Bratislave Špeciálnu cenu za najaktívnejšieho učiteľa. Ich pani učiteľka Marta Rovná prihlásila do súťaže až 21 súťažných príspevkov. ZŠ sv. Dominika Savia v Dubnici nad Váhom sa môže pochváliť, že jej súťažný príspevok získal Špeciálnu cenu za najobľúbenejší príspevok vďaka až 817 likeom na webstránke www.platforma.ekofond.sk.
Tento rok zabodovali v súťaži EkoFondu originálne nápady ako ušetriť energiu, napríklad vypnutie každej druhej lampy v uliciach mesta, hustenie pneumatík v kolesách áut rodičov žiakov, vyhlásenie Dňa nenakupovania, vlastnoručné zostrojenie bicykla na výrobu elektrickej energie. Väčšina týchto nápadov bola podložená presným výpočtom úspory.