|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. júna 2009
EkoFond vybral najkreatívnejšiu vyučovaciu hodinu o zemnom plyne
Foto: Správkyňa EkoFondu, E. Guliková (prvá z pravej strany) a predseda správnej rady EkoFondu, J.J.Ciazynski (druhý z ľavej strany) s víťazmi súťaže o najkreatívnejšiu vyučovaciu hodinu o zemnom plyne. BRATISLAVA 19. júna ...
Zdieľať
Foto: Správkyňa EkoFondu, E. Guliková (prvá z pravej strany) a predseda správnej rady EkoFondu, J.J.Ciazynski (druhý z ľavej strany) s víťazmi súťaže o najkreatívnejšiu vyučovaciu hodinu o zemnom plyne.
BRATISLAVA 19. júna (WN/PR) - Predseda Správnej rady neinvestičného fondu EkoFond Jean Jacques Ciazynski včera v Bratislave vyhlásil výsledky prvého ročníka súťaže pre II. stupeň základných škôl o najkreatívnejšiu hodinu na tému Zemný plyn a energie 3. tisícročia. Do súťaže sa prihlásilo 207 základných škôl zo všetkých regiónov Slovenska. Hlavnú cenu – energetický audit budovy školy – získali Základná škola Hliník nad Hronom, Základná škola Kremnica a Cirkevná spojená škola Snina.
EkoFond, ktorý zriadil Slovenský plynárenský priemysel, a.s (SPP), vyhlásil súťaž pre učiteľov a žiakov II. stupňa základných škôl ako súčasť dlhodobého projektu EkoFond pre školy. Cieľom tohto projektu je podporiť záujem žiakov a pedagógov základných škôl o vzdelávanie v oblasti energetickej efektívnosti a ochrany životného prostredia.
„Je nepochybné, že generácia mladých ľudí sa bude musieť zaoberať riešením racionálneho získavania energie oveľa viac, ako tá naša. Práve preto sme sa pri posudzovaní kreatívnej hodiny sústredili na spôsob, akým učitelia dokážu pútavo vysvetliť svojim žiakom základy hospodárneho a šetrného zaobchádzania s neobnoviteľnými zdrojmi energie, ku ktorým patrí aj zemný plyn,“ uviedol pri vyhlasovaní výsledkov súťaže Jean-Jacques Ciazynski, predseda správnej rady EkoFondu.
Jedným z kritérií pri posudzovaní kvality hodiny bolo aj interdisciplinárne prepojenie vyučovacích predmetov prostredníctvom zadanej témy. „Naším cieľom bolo podnietiť žiakov myslieť v súvislostiach a proaktívne pristúpiť k riešeniu zadaných úloh,“ vysvetlila Eva Guliková, správkyňa EkoFondu.
Prostredníctvom súťaže EkoFondu sa učitelia mohli stať spolu so svojimi žiakmi tvorcami a zároveň účastníkmi kreatívnej vyučovacej hodiny ľubovoľného predmetu na tému „Zemný plyn a energie 3. tisícročia“. Do súťaže sa prihlásilo 207 škôl, z ktorých 122 zrealizovalo celkovo 134 kreatívnych hodín, pričom každá škola mala možnosť prihlásiť do súťaže dva projekty. V dvojkolovom hodnotení posudzovali kvalitu jednotlivých hodín 4 komisie zložené z odborníkov z oblasti energetiky, pedagogiky a ekológie. Do finále sa dostalo 15 základných škôl s najpútavejšími príspevkami.
„Ocenenie kreativity pani učiteľky Miriam Libovej je veľkou motiváciou nielen pre jej kolegov, ale aj pre žiakov ďalších tried. Navyše povedomie o tom, ako šetriť energie môže pomôcť šetriť prostriedky aj našej škole,“ povedala po vyhlásení výsledkov Viera Kubičková riaditeľka Základnej školy Hliník nad Hronom. "Prírodné vedy sa postupne dostávajú na okraj záujmu mladých ľudí. Kreatívny prístup k environmentálnym témam môže zvýšiť záujem o túto dôležitú oblasť vzdelania,“ dodala Miriam Libová, autorka najvyššie ocenenej kreatívnej hodiny.
Popri finančných prostriedkoch na nákup učebných pomôcok, EkoFond ocenil školy na prvých troch miestach vo forme finančného príspevku na zrealizovanie komplexného energetického auditu budovy školy. Školy budú mať na tomto základe možnosť požiadať o príspevok na realizáciu opatrení zameraných na zlepšenie hospodárnosti budov v rámci ďalších vyhlásených grantových programov EkoFondu. V prípade úspešného projektu tak môžu získať prostriedky na zatepľovanie obvodového plášťa budov, výmenu okien, či hydraulické vyregulovanie vykurovacej sústavy a termostatizáciu a pod. Viac informácií o programoch fondu ako aj výsledkoch súťaže nájdete na www.ekofond.sk.
EkoFond, ktorý zriadil Slovenský plynárenský priemysel, a.s (SPP), vyhlásil súťaž pre učiteľov a žiakov II. stupňa základných škôl ako súčasť dlhodobého projektu EkoFond pre školy. Cieľom tohto projektu je podporiť záujem žiakov a pedagógov základných škôl o vzdelávanie v oblasti energetickej efektívnosti a ochrany životného prostredia.
„Je nepochybné, že generácia mladých ľudí sa bude musieť zaoberať riešením racionálneho získavania energie oveľa viac, ako tá naša. Práve preto sme sa pri posudzovaní kreatívnej hodiny sústredili na spôsob, akým učitelia dokážu pútavo vysvetliť svojim žiakom základy hospodárneho a šetrného zaobchádzania s neobnoviteľnými zdrojmi energie, ku ktorým patrí aj zemný plyn,“ uviedol pri vyhlasovaní výsledkov súťaže Jean-Jacques Ciazynski, predseda správnej rady EkoFondu.
Jedným z kritérií pri posudzovaní kvality hodiny bolo aj interdisciplinárne prepojenie vyučovacích predmetov prostredníctvom zadanej témy. „Naším cieľom bolo podnietiť žiakov myslieť v súvislostiach a proaktívne pristúpiť k riešeniu zadaných úloh,“ vysvetlila Eva Guliková, správkyňa EkoFondu.
Prostredníctvom súťaže EkoFondu sa učitelia mohli stať spolu so svojimi žiakmi tvorcami a zároveň účastníkmi kreatívnej vyučovacej hodiny ľubovoľného predmetu na tému „Zemný plyn a energie 3. tisícročia“. Do súťaže sa prihlásilo 207 škôl, z ktorých 122 zrealizovalo celkovo 134 kreatívnych hodín, pričom každá škola mala možnosť prihlásiť do súťaže dva projekty. V dvojkolovom hodnotení posudzovali kvalitu jednotlivých hodín 4 komisie zložené z odborníkov z oblasti energetiky, pedagogiky a ekológie. Do finále sa dostalo 15 základných škôl s najpútavejšími príspevkami.
„Ocenenie kreativity pani učiteľky Miriam Libovej je veľkou motiváciou nielen pre jej kolegov, ale aj pre žiakov ďalších tried. Navyše povedomie o tom, ako šetriť energie môže pomôcť šetriť prostriedky aj našej škole,“ povedala po vyhlásení výsledkov Viera Kubičková riaditeľka Základnej školy Hliník nad Hronom. "Prírodné vedy sa postupne dostávajú na okraj záujmu mladých ľudí. Kreatívny prístup k environmentálnym témam môže zvýšiť záujem o túto dôležitú oblasť vzdelania,“ dodala Miriam Libová, autorka najvyššie ocenenej kreatívnej hodiny.
Popri finančných prostriedkoch na nákup učebných pomôcok, EkoFond ocenil školy na prvých troch miestach vo forme finančného príspevku na zrealizovanie komplexného energetického auditu budovy školy. Školy budú mať na tomto základe možnosť požiadať o príspevok na realizáciu opatrení zameraných na zlepšenie hospodárnosti budov v rámci ďalších vyhlásených grantových programov EkoFondu. V prípade úspešného projektu tak môžu získať prostriedky na zatepľovanie obvodového plášťa budov, výmenu okien, či hydraulické vyregulovanie vykurovacej sústavy a termostatizáciu a pod. Viac informácií o programoch fondu ako aj výsledkoch súťaže nájdete na www.ekofond.sk.