|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. júna 2012
EkoFond motivuje žiakov a pedagógov základných škôl
Víťazom v štvrtom ročníku súťaže pre II. stupeň ZŠ sa stala Základná škola na Mierovom námestí v Handlovej. Jej žiaci a učitelia uspeli s projektom „Farebná energia pod jednou strechou školy“. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. júna (WBN/PR) - Víťazom v štvrtom ročníku súťaže pre II. stupeň ZŠ sa stala Základná škola na Mierovom námestí v Handlovej. Jej žiaci a učitelia uspeli s projektom „Farebná energia pod jednou strechou školy“. Výsledky súťaže dnes v Bratislave za prítomnosti 71 žiakov a učiteľov slávnostne vyhlásil predseda Správnej rady n. f. EkoFond Jean–Jacques Ciazynski. Škola získala prvú cenu - realizáciu vybraného energetického opatrenia v hodnote 1 600 eur a finančné prostriedky na nákup učebných pomôcok v hodnote 1 500 eur. Pani učiteľka získala osobnú odmenu 600 eur a žiaci vecné ceny v hodnote 300 eur. EkoFond odovzdal ďalších 17 cien v Celkovej súťaži a v Súťaži v rámci modulov. Všetci ocenení spolu si zo súťaže odniesli ceny v hodnote viac ako 21 000 eur.
Hlavnými hodnotiacimi kritériami súťaže boli aktívna účasť žiakov na tvorbe vzdelávacích aktivít a schopnosť pedagógov a žiakov spracovať tému kreatívne a originálne. Celkovo sa do súťaže zapojilo 37 škôl zo všetkých regiónov Slovenska. Témou štvrtého ročníka bola „Energia v našej škole“. Učitelia a žiaci mali tvorivo vypracovať projekt zameraný na problematiku šetrenia energie v škole. Členovia hodnotiacich skupín posúdili celkovo 220 súťažných príspevkov, pričom všetky boli žiakmi overené v praxi.
„EkoFond týmito vzdelávacími aktivitami podporuje pozitívny vzťah k prírodným a technickým vedám už u žiakov základných škôl. Zároveň vytvára pre aktívnych pedagógov priestor na to, aby navzájom zdieľali svoje skúsenosti a kreatívny prístup a vedie ich k tomu, aby sa nezaoberali len teóriou, ale realizovali aj konkrétne a praktické aktivity zamerané na úspory energie. Aj tento rok nás mimoriadne zaujali originálne nápady detí ako aj podpora pedagógov, ktorí ochotne v rámci svojho voľného času pomáhali deťom s tvorbou a realizáciou projektov,“ zdôraznil predseda Správnej rady neinvestičného fondu, EkoFond, Jean–Jacques Ciazynski.
Súťažné príspevky ako aj angažovanosť škôl v Celkovej súťaži hodnotili štyri odborné skupiny. V každej z nich bol zastúpený ekológ, pedagóg a odborník na oblasť energetiky. Do súťaže bolo celkovo zapojených 40 učiteľov a niekoľko stoviek žiakov základných škôl celého Slovenska. Prvých deväť škôl umiestnených v súťaži získalo finančné prostriedky na nákup učebných pomôcok, vecné ceny pre žiakov a finančnú odmenu pre učiteľov. Školy umiestnené na prvých troch miestach získali okrem toho aj možnosť získať komplexný energetický audit alebo tepelno-technický posudok budov, prípadne vybrané energetické opatrenie v budove školy.
„Sme radi, že sa nám znovu podarilo priblížiť deťom náročnú tému, akou efektívne využívanie energie nepochybne je, tvorivou a hravou formou prostredníctvom našej súťaže. Fond prostredníctvom svojich rôznych aktivít dlhodobo podporuje vzdelávací proces realizovaný formou zážitkového učenia a zároveň na svojej web stránke sprostredkúva rôzne užitočné informácie, vďaka ktorým sú súťažné projekty čoraz kvalitnejšie a sofistikovanejšie. Ďalším plusom tohto ročníka súťaže je, že všetky súťažné aktivity prebiehali na www.platforma.ekofond.sk, kde zostávajú naďalej zverejnené v podobe metodických materiálov a takto budú prístupné pre ďalších učiteľov a žiakov, ktorí sa nimi môžu inšpirovať alebo ich priamo použiť vo vyučovacom procese“, povedala Eva Guliková, správkyňa EkoFondu.
EkoFond za obdobie svojho pôsobenia (od roku 2008) podporil školstvo celkovou sumou 4,2 mil. eur.
Pre EkoFond je dôležité prepájať teoretické informácie s praktickým životom, ukázať deťom ako šetriť energiu a ako vlastným správaním zmenšiť svoju ekologickú stopu. Mladá generácia má preto šancu svojím konaním ovplyvniť ďalšie smerovanie tejto spoločnosti.
Hlavnými hodnotiacimi kritériami súťaže boli aktívna účasť žiakov na tvorbe vzdelávacích aktivít a schopnosť pedagógov a žiakov spracovať tému kreatívne a originálne. Celkovo sa do súťaže zapojilo 37 škôl zo všetkých regiónov Slovenska. Témou štvrtého ročníka bola „Energia v našej škole“. Učitelia a žiaci mali tvorivo vypracovať projekt zameraný na problematiku šetrenia energie v škole. Členovia hodnotiacich skupín posúdili celkovo 220 súťažných príspevkov, pričom všetky boli žiakmi overené v praxi.
„EkoFond týmito vzdelávacími aktivitami podporuje pozitívny vzťah k prírodným a technickým vedám už u žiakov základných škôl. Zároveň vytvára pre aktívnych pedagógov priestor na to, aby navzájom zdieľali svoje skúsenosti a kreatívny prístup a vedie ich k tomu, aby sa nezaoberali len teóriou, ale realizovali aj konkrétne a praktické aktivity zamerané na úspory energie. Aj tento rok nás mimoriadne zaujali originálne nápady detí ako aj podpora pedagógov, ktorí ochotne v rámci svojho voľného času pomáhali deťom s tvorbou a realizáciou projektov,“ zdôraznil predseda Správnej rady neinvestičného fondu, EkoFond, Jean–Jacques Ciazynski.
Súťažné príspevky ako aj angažovanosť škôl v Celkovej súťaži hodnotili štyri odborné skupiny. V každej z nich bol zastúpený ekológ, pedagóg a odborník na oblasť energetiky. Do súťaže bolo celkovo zapojených 40 učiteľov a niekoľko stoviek žiakov základných škôl celého Slovenska. Prvých deväť škôl umiestnených v súťaži získalo finančné prostriedky na nákup učebných pomôcok, vecné ceny pre žiakov a finančnú odmenu pre učiteľov. Školy umiestnené na prvých troch miestach získali okrem toho aj možnosť získať komplexný energetický audit alebo tepelno-technický posudok budov, prípadne vybrané energetické opatrenie v budove školy.
„Sme radi, že sa nám znovu podarilo priblížiť deťom náročnú tému, akou efektívne využívanie energie nepochybne je, tvorivou a hravou formou prostredníctvom našej súťaže. Fond prostredníctvom svojich rôznych aktivít dlhodobo podporuje vzdelávací proces realizovaný formou zážitkového učenia a zároveň na svojej web stránke sprostredkúva rôzne užitočné informácie, vďaka ktorým sú súťažné projekty čoraz kvalitnejšie a sofistikovanejšie. Ďalším plusom tohto ročníka súťaže je, že všetky súťažné aktivity prebiehali na www.platforma.ekofond.sk, kde zostávajú naďalej zverejnené v podobe metodických materiálov a takto budú prístupné pre ďalších učiteľov a žiakov, ktorí sa nimi môžu inšpirovať alebo ich priamo použiť vo vyučovacom procese“, povedala Eva Guliková, správkyňa EkoFondu.
EkoFond za obdobie svojho pôsobenia (od roku 2008) podporil školstvo celkovou sumou 4,2 mil. eur.
Pre EkoFond je dôležité prepájať teoretické informácie s praktickým životom, ukázať deťom ako šetriť energiu a ako vlastným správaním zmenšiť svoju ekologickú stopu. Mladá generácia má preto šancu svojím konaním ovplyvniť ďalšie smerovanie tejto spoločnosti.