|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2017
EK udelila pokutu 880 mil.eur automobilke kvôli kartelovej dohode
Európska komisia (EK) dnes oznámila, že udelila pokutu švédskej automobilovej spoločnosti Scania. Sumou vo výške 880 miliónov eur penalizovala automobilku za účasť na ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Brusel 27. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) dnes oznámila, že udelila pokutu švédskej automobilovej spoločnosti Scania. Sumou vo výške 880 miliónov eur penalizovala automobilku za účasť na kartelovej dohode o oceňovaní nákladných vozidiel, čo je v rozpore s pravidlami hospodárskej súťaže EÚ.Presná výška pokuty je 880.523.000 eur. Komisia vo svojej správe uviedla, že na základe vyšetrovania zistila, že spoločnosť Scania počas 14 rokov spolupracovala s ďalšími piatimi výrobcami nákladných automobilov v snahe ovplyvniť tvorbu cien a prenos na zákazníkov nákladov na nové emisné technológie, ktoré sú povinné z hľadiska dodržiavania emisných štandardov v EÚ.
Komisia sa v roku 2016 dohodla s piatimi ďalšími výrobcami - MAN, DAF, Daimler, Iveco a Volvo/Renault -, ktorí boli zapojení do kartelovej dohody na riešení tohto prípadu. Scania, ktorá je vo vlastníctve nemeckej automobilovej spoločnosti Volkswagen Group, však dohodu odmietla.
"Táto kartelová dohoda ovplyvnila vysoký počet cestných dopravcov v Európe, pretože spoločnosť Scania a ostatní výrobcovia kamiónov vyrábajú viac ako 90 % stredne ťažkých a ťažkých nákladných vozidiel predávaných v Európe," uviedla eurokomisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová. Spresnila, že nákladné autá uvedených spoločností predstavujú približne tri štvrtiny vnútrozemskej prepravy tovaru v EÚ a zohrávajú dôležitú úlohu v európskom hospodárstve. "Namiesto toho, aby sa dohodli na cenách, mali by si výrobcovia nákladných automobilov navzájom konkurovať, a to aj v oblasti zlepšovania životného prostredia," skonštatovala.
Komisia pripomenula, že porušovanie pravidiel hospodárskej súťaže v EÚ aj Európskom hospodárskom priestore (EHP) trvalo 14 rokov, v období od roku 1997 do roku 2011, keď eurokomisia vykonala neohlásené kontroly u výrobcov.
Počas 14 rokov sa diskusie medzi spoločnosťami týkali rovnakých tém - načasovania zavádzania nových emisných technológií a prenesenia nákladov na emisné technológie zákazníkom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR