|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. decembra 2007
EK tento týždeň zverejní návrh smernice o znížení emisií CO2
Nová smernica Európskej komisie o obmedzení emisií oxidu uhličitého v automobilovom priemysle by mala umožniť výrobcom automobilov spolupracovať a tvoriť aliancie s cieľom rozdeliť si zaťaženie ...
Zdieľať
BRUSEL 16. decembra (WEBNOVINY) - Nová smernica Európskej komisie o obmedzení emisií oxidu uhličitého v automobilovom priemysle by mala umožniť výrobcom automobilov spolupracovať a tvoriť aliancie s cieľom rozdeliť si zaťaženie vyplývajúce z nových záväzkov. Vyplýva to z návrhu smernice, ktorý získala agentúra Reuters. Komisia plánuje zverejniť návrh novej legislatívy v nadchádzajúcom týždni. Podľa návrhu smernice budú musieť nové automobilky vyrobené v Európe spĺňať limit emisií CO2 na úrovni 120 gramov na kilometer. Európske automobilky budú musieť záväzky splniť do roku 2012.
Automobilky budú musieť znížiť emisie CO2 na 130 gramov na kilometer samotnou zmenou technológie výroby motorov. Pokles emisií na potrebných 120 gramov na kilometer sa docieli používaním biopalív a inými opatreniami. Návrh smernice vyvolal napätie medzi výrobcami malých vozidiel a výrobcami ťažkých áut, ktoré produkujú väčšie množstvo emisií. Práve deľba zaťaženia medzi jednotlivých výrobcov, ktorú smernica neobsahuje, bude hlavnou témou budúceho týždňa. Smernica tiež počíta s vytváraním aliancií, v rámci ktorých si výrobcovia budú môcť rozdeliť povinnosti znižovania emisií.
Návrh novej legislatívy je reakciou na pomalý pokrok automobilového priemyslu pri znižovaní emisií skleníkových plynov. Európska únia je totiž jedným z hlavných zástancov Kjótskeho protokolu, ktorý zaväzuje priemyselné štáty znížiť emisie skleníkových plynov do roku 2012.
SITA, Reuters
Automobilky budú musieť znížiť emisie CO2 na 130 gramov na kilometer samotnou zmenou technológie výroby motorov. Pokles emisií na potrebných 120 gramov na kilometer sa docieli používaním biopalív a inými opatreniami. Návrh smernice vyvolal napätie medzi výrobcami malých vozidiel a výrobcami ťažkých áut, ktoré produkujú väčšie množstvo emisií. Práve deľba zaťaženia medzi jednotlivých výrobcov, ktorú smernica neobsahuje, bude hlavnou témou budúceho týždňa. Smernica tiež počíta s vytváraním aliancií, v rámci ktorých si výrobcovia budú môcť rozdeliť povinnosti znižovania emisií.
Návrh novej legislatívy je reakciou na pomalý pokrok automobilového priemyslu pri znižovaní emisií skleníkových plynov. Európska únia je totiž jedným z hlavných zástancov Kjótskeho protokolu, ktorý zaväzuje priemyselné štáty znížiť emisie skleníkových plynov do roku 2012.
SITA, Reuters