|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. februára 2010
EK prešetruje oprávnenosť štátneho úveru pre Cargo
Európska komisia začala hĺbkové prešetrovanie, či je poskytnutie štátneho úveru pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a.s. v objeme 166 mil. ...
Zdieľať
ilustračné foto SITA
BRATISLAVA 24. februára (WEBNOVINY) - Európska komisia začala hĺbkové prešetrovanie, či je poskytnutie štátneho úveru pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a.s. v objeme 166 mil. eur zlučiteľné s európskymi pravidlami pre štátnu pomoc. "Komisia sa v tomto štádiu domnieva, že úver, ktorý slovenská železničná prepravná spoločnosť použije na financovanie nákladov súvisiacich s prevádzkou spoločnosti, by mohol predstavovať štátnu pomoc nezlučiteľnú s vnútorným trhom," informuje Európska komisia na svojej internetovej stránke. Môže podľa nej ísť o neoprávnenú štátnu pomoc, nezlučiteľnú s právnymi predpismi únie, a môže poskytovať Cargu neodôvodnenú výhodu vo vzťahu ku konkurentom.
Otvorenie konania umožní komisii podrobne preskúmať presný charakter tohto opatrenia a podmienky, za ktorých bola pomoc poskytnutá. "Komisia bude v tejto súvislosti posudzovať, či by súkromný investor konal rovnako ako slovenská vláda. Začatie hĺbkového prešetrovania umožní zainteresovaným stranám vyjadriť svoje stanoviská. Neprejudikuje konečné rozhodnutie, ktoré komisia prijme v tejto veci," informuje ďalej komisia.
Vláda schválila 4. marca 2009 použitie štátnych finančných aktív na poskytnutie návratnej finančnej výpomoci Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia v objeme 165,970 mil. eur a Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) vo výške 69,906 mil. eur. ZSSK Cargo tak dostalo oproti pôvodnému návrhu vyššiu pôžičku o 33 mil. eur. Vláda chcela týmto rozhodnutím zmierniť dopady globálnej finančnej a hospodárskej krízy na hospodárenie oboch železničných podnikov v dôsledku výrazného zníženia objemov nákladnej prepravy a tržieb.
Cargo v roku 2008 previezlo namiesto plánovaných 48,1 mil. ton len 44,5 mil. ton tovarov, čo bolo menej o 7,5 %. Vyše 70 % tohto poklesu vzniklo v novembri a decembri. Výpadok v tržbách nákladného železničného dopravcu predvlani dosiahol takmer 46,471 mil. eur. Cargo v dôsledku hospodárskej krízy a rekordného prepadu výkonov uzavrie rok 2009 so stratou. Negatívny hospodársky výsledok by mal byť oproti pôvodne predpokladanej sume okolo 133 mil. eur nižší zhruba o 10 %, čo by malo predstavovať približne 120 mil. eur. Podľa riaditeľa úseku obchodu a člena predstavenstva Carga Jána Simča je to dôsledok mierneho zlepšenia prepravy tovarov v závere roka 2009. Ten bol pre spoločnosť rokom prežitia.
Cargo opustilo napriek udržaniu sociálneho zmieru zväčša na základe dohody o ukončení pracovného pomeru vyše 600 pracovníkov so sociálnou kompenzáciou. Počet zamestnancov spoločnosti tak klesol medziročne o 6 % z 10 400 na súčasných okolo 9 800. Objem nákladnej prepravy Carga v roku 2009 by mal medziročne klesnúť zhruba na 34 mil. ton. Znamenalo by to medziročný pokles takmer o 31 %. Tržby z hlavnej činnosti, nákladnej prepravy, by mali dosiahnuť okolo 272 mil. eur. Cargo zabezpečuje na Slovensku ročne okolo 95 % prepravy tovaru na koľajniciach.
SITA
BRATISLAVA 24. februára (WEBNOVINY) - Európska komisia začala hĺbkové prešetrovanie, či je poskytnutie štátneho úveru pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a.s. v objeme 166 mil. eur zlučiteľné s európskymi pravidlami pre štátnu pomoc. "Komisia sa v tomto štádiu domnieva, že úver, ktorý slovenská železničná prepravná spoločnosť použije na financovanie nákladov súvisiacich s prevádzkou spoločnosti, by mohol predstavovať štátnu pomoc nezlučiteľnú s vnútorným trhom," informuje Európska komisia na svojej internetovej stránke. Môže podľa nej ísť o neoprávnenú štátnu pomoc, nezlučiteľnú s právnymi predpismi únie, a môže poskytovať Cargu neodôvodnenú výhodu vo vzťahu ku konkurentom.
Otvorenie konania umožní komisii podrobne preskúmať presný charakter tohto opatrenia a podmienky, za ktorých bola pomoc poskytnutá. "Komisia bude v tejto súvislosti posudzovať, či by súkromný investor konal rovnako ako slovenská vláda. Začatie hĺbkového prešetrovania umožní zainteresovaným stranám vyjadriť svoje stanoviská. Neprejudikuje konečné rozhodnutie, ktoré komisia prijme v tejto veci," informuje ďalej komisia.
Vláda schválila 4. marca 2009 použitie štátnych finančných aktív na poskytnutie návratnej finančnej výpomoci Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia v objeme 165,970 mil. eur a Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) vo výške 69,906 mil. eur. ZSSK Cargo tak dostalo oproti pôvodnému návrhu vyššiu pôžičku o 33 mil. eur. Vláda chcela týmto rozhodnutím zmierniť dopady globálnej finančnej a hospodárskej krízy na hospodárenie oboch železničných podnikov v dôsledku výrazného zníženia objemov nákladnej prepravy a tržieb.
Cargo v roku 2008 previezlo namiesto plánovaných 48,1 mil. ton len 44,5 mil. ton tovarov, čo bolo menej o 7,5 %. Vyše 70 % tohto poklesu vzniklo v novembri a decembri. Výpadok v tržbách nákladného železničného dopravcu predvlani dosiahol takmer 46,471 mil. eur. Cargo v dôsledku hospodárskej krízy a rekordného prepadu výkonov uzavrie rok 2009 so stratou. Negatívny hospodársky výsledok by mal byť oproti pôvodne predpokladanej sume okolo 133 mil. eur nižší zhruba o 10 %, čo by malo predstavovať približne 120 mil. eur. Podľa riaditeľa úseku obchodu a člena predstavenstva Carga Jána Simča je to dôsledok mierneho zlepšenia prepravy tovarov v závere roka 2009. Ten bol pre spoločnosť rokom prežitia.
Cargo opustilo napriek udržaniu sociálneho zmieru zväčša na základe dohody o ukončení pracovného pomeru vyše 600 pracovníkov so sociálnou kompenzáciou. Počet zamestnancov spoločnosti tak klesol medziročne o 6 % z 10 400 na súčasných okolo 9 800. Objem nákladnej prepravy Carga v roku 2009 by mal medziročne klesnúť zhruba na 34 mil. ton. Znamenalo by to medziročný pokles takmer o 31 %. Tržby z hlavnej činnosti, nákladnej prepravy, by mali dosiahnuť okolo 272 mil. eur. Cargo zabezpečuje na Slovensku ročne okolo 95 % prepravy tovaru na koľajniciach.
SITA