![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
12. januára 2018
EK poskytne na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov 169 mil. eur
Ilustračná snímka
Zdieľať

Dve tretiny dostupných finančných prostriedkov sú vyhradené na propagáciu potravinových výrobkov EÚ v krajinách mimo EÚ, predovšetkým v krajinách s veľkým potenciálom na zvýšenie vývozu agropotravinárskych výrobkov, ako sú Kanada a Japonsko, Čína, Mexiko a Kolumbia.
V rámci EÚ by sa mal klásť dôraz na informovanie spotrebiteľov o rôznych systémoch a značkách kvality EÚ, ako sú zemepisné označenia alebo ekologické výrobky. Financovanie jednotlivých odvetví bude zamerané na podporu udržateľného chovu, vrátane oviec a kôz. Boli vyčlenené aj dodatočné prostriedky na kampane zamerané na podporu zdravého stravovania a konzumáciu ovocia a zeleniny.
"EÚ je najväčším svetovým obchodníkom s poľnohospodárskymi výrobkami a vo svete je vychýrená kvalitou svojich potravín. Na služobných cestách v zahraničí som mal príležitosť osobne sa presvedčiť o záujme spotrebiteľov a podnikov o agropotravinárske výrobky pochádzajúce z EÚ. Vítam nové propagačné programy, ktorými sa v minulosti podarilo otvoriť dvere novým žiadateľom a zviditeľniť nás vo svete. Minulý rok ponuka programov na propagáciu agropotravinárskych výrobkov skoro desaťnásobne presiahla dostupný rozpočet," uviedol komisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan.
O podporu sa do 12. apríla 2018 môžu uchádzať zväzy jednotlivých odvetví, organizácie výrobcov a potravinárske orgány zodpovedné za propagačné aktivity.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR