|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 14.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Irma
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. januára 2018
EK poskytne na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov 169 mil. eur
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Milan Drozd
Bratislava / Brusel 12. januára (TASR) - Európska komisia (EK) zverejnila výzvy na predloženie návrhov programov na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov v EÚ a na celom svete. Na spolufinancovanie programov je k dispozícii celkom 169 miliónov eur, zatiaľ čo v roku 2017 to bolo 142 miliónov eur. Programy môžu zahŕňať širokú škálu tém od všeobecných kampaní o zdravom stravovaní až po konkrétne trhové sektory. Informovala o tom Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia EK v SR.Dve tretiny dostupných finančných prostriedkov sú vyhradené na propagáciu potravinových výrobkov EÚ v krajinách mimo EÚ, predovšetkým v krajinách s veľkým potenciálom na zvýšenie vývozu agropotravinárskych výrobkov, ako sú Kanada a Japonsko, Čína, Mexiko a Kolumbia.
V rámci EÚ by sa mal klásť dôraz na informovanie spotrebiteľov o rôznych systémoch a značkách kvality EÚ, ako sú zemepisné označenia alebo ekologické výrobky. Financovanie jednotlivých odvetví bude zamerané na podporu udržateľného chovu, vrátane oviec a kôz. Boli vyčlenené aj dodatočné prostriedky na kampane zamerané na podporu zdravého stravovania a konzumáciu ovocia a zeleniny.
"EÚ je najväčším svetovým obchodníkom s poľnohospodárskymi výrobkami a vo svete je vychýrená kvalitou svojich potravín. Na služobných cestách v zahraničí som mal príležitosť osobne sa presvedčiť o záujme spotrebiteľov a podnikov o agropotravinárske výrobky pochádzajúce z EÚ. Vítam nové propagačné programy, ktorými sa v minulosti podarilo otvoriť dvere novým žiadateľom a zviditeľniť nás vo svete. Minulý rok ponuka programov na propagáciu agropotravinárskych výrobkov skoro desaťnásobne presiahla dostupný rozpočet," uviedol komisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan.
O podporu sa do 12. apríla 2018 môžu uchádzať zväzy jednotlivých odvetví, organizácie výrobcov a potravinárske orgány zodpovedné za propagačné aktivity.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR