|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. októbra 2009
EK kritizuje SR a ďalšie štáty únie za železničnú legislatívu
Európskej komisii sa nepozdáva spôsob, akým väčšina členských štátov únie vrátane Slovenska implementovala do svojich zákonov smernicu týkajúcu sa železničnej dopravy. Kvôli nedostatočnému ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. októbra (WEBNOVINY) - Európskej komisii sa nepozdáva spôsob, akým väčšina členských štátov únie vrátane Slovenska implementovala do svojich zákonov smernicu týkajúcu sa železničnej dopravy. Kvôli nedostatočnému zavedeniu tzv. prvého železničného balíka preto zaslala odôvodnené stanoviská okrem Slovenska aj ďalším 20 krajinám spoločenstva.
Komisia v odôvodnených stanoviskách tieto krajiny upozorňuje na viaceré nedostatky. Sú medzi nimi napríklad nedostatočná nezávislosť manažéra železničnej infraštruktúry vo vzťahu k prevádzkovateľom železníc či nedostatočná implementácia ustanovení smernice týkajúcich sa spoplatnenia prístupu na trať. Rovnako sa krajinám vytýka neexistencia nezávislého regulačného orgánu s potrebnými kompetenciami na nápravu problémov týkajúcich sa hospodárskej súťaže v železničnom odvetví.
Výzvu na úpravu svojich vnútroštátnych predpisov v tejto oblasti dostalo už v júni minulého roku spolu 24 štátov. Doteraz podľa komisie predpisy dali do súladu s predpismi spoločenstva iba tri. "Komisia nadviazala dialóg so všetkými členskými štátmi. Cieľom tohto dialógu bolo nájsť možné riešenia konštruktívnym spôsobom. Od zaslania výziev už uplynulo vyše roka, no napriek pokroku, ktorý dosiahli viaceré členské štáty, väčšina z nich stále neuviedla do úplného súladu svoju legislatívu s príslušnými smernicami Európskej únie," konštatuje sa vo vyhlásení komisie.
Členské štáty by na základe odôvodnených stanovísk, ktoré im vo štvrtok boli zaslané, mali podľa komisie pokročiť v reforme svojich železničných systémov v prospech železničných podnikov, ako aj spotrebiteľov.
SITA
Komisia v odôvodnených stanoviskách tieto krajiny upozorňuje na viaceré nedostatky. Sú medzi nimi napríklad nedostatočná nezávislosť manažéra železničnej infraštruktúry vo vzťahu k prevádzkovateľom železníc či nedostatočná implementácia ustanovení smernice týkajúcich sa spoplatnenia prístupu na trať. Rovnako sa krajinám vytýka neexistencia nezávislého regulačného orgánu s potrebnými kompetenciami na nápravu problémov týkajúcich sa hospodárskej súťaže v železničnom odvetví.
Výzvu na úpravu svojich vnútroštátnych predpisov v tejto oblasti dostalo už v júni minulého roku spolu 24 štátov. Doteraz podľa komisie predpisy dali do súladu s predpismi spoločenstva iba tri. "Komisia nadviazala dialóg so všetkými členskými štátmi. Cieľom tohto dialógu bolo nájsť možné riešenia konštruktívnym spôsobom. Od zaslania výziev už uplynulo vyše roka, no napriek pokroku, ktorý dosiahli viaceré členské štáty, väčšina z nich stále neuviedla do úplného súladu svoju legislatívu s príslušnými smernicami Európskej únie," konštatuje sa vo vyhlásení komisie.
Členské štáty by na základe odôvodnených stanovísk, ktoré im vo štvrtok boli zaslané, mali podľa komisie pokročiť v reforme svojich železničných systémov v prospech železničných podnikov, ako aj spotrebiteľov.
SITA