|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. júna 2009
EK: Efektívnosť učiteľov brzdí správanie sa žiakov
Traja učitelia zo štyroch sa domnievajú, že nie sú motivovaní na zlepšenie svojej kvality výučby, kým zlé správanie študentov v triede narúša vyučovací proces v troch školách z piatich. Vyplýva ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. júna (WEBNOVINY) - Traja učitelia zo štyroch sa domnievajú, že nie sú motivovaní na zlepšenie svojej kvality výučby, kým zlé správanie študentov v triede narúša vyučovací proces v troch školách z piatich. Vyplýva to z novej správy OECD vypracovanej s podporou Európskej komisie, ktorá sa opiera o nový Medzinárodný prieskum vyučovania a vzdelávania. Sú v nej po prvýkrát uvedené medzinárodne porovnateľné údaje o pracovných podmienkach učiteľov na školách, pričom sa vychádzalo zo zistení prieskumu v 23 sledovaných krajinách. Agentúru SITA o tom informovala Jana Farkašová zo Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
V Austrálii, belgickom Flámsku, Dánsku, Írsku a Nórsku viac než 90 percent učiteľov odpovedalo, že za zlepšenie kvality svojej výučby neočakávajú žiadnu odmenu. Učitelia sú menej pesimistickí v Bulharsku a Poľsku, ale aj tak sa takmer polovica z nich nestretla so stimulmi motivujúcimi zlepšenie. V Estónsku, Španielsku, Taliansku a na Slovensku pôsobí viac než 70 percent učiteľov na úrovni nižšieho sekundárneho vzdelávania na školách, kde prevláda názor, že vyrušovanie v triedach brzdí vyučovací proces do určitej miery alebo veľmi.
V priemere 38 percent opýtaných učiteľov pracuje na školách, ktoré majú nedostatok kvalifikovaného personálu. V Poľsku sa problém týka iba 12 percent škôl. V Turecku však naopak, týmto nedostatkom trpí 78 percent škôl.
Učitelia strávia v priemere 13 percent času vyhradeného na vyučovanie udržiavaním poriadku. V Bulharsku, Estónsku, Litve a v Poľsku sa takto v triedach stráca menej ako desatina času. K faktorom, ktoré brzdia vyučovací proces, patrí okrem vyrušovania v triedach aj absentérstvo študentov, ich neskoré príchody, vulgárnosť a používanie hrubého jazyka a zastrašovanie iných študentov alebo verbálne útoky voči nim.
Učitelia v niektorých krajinách popri nedostatku stimulov na zlepšovanie nie sú ani len systematicky hodnotení, prípadne sa k nim nedostáva žiadna spätná väzba o ich práci. Týka sa to viac než štvrtiny učiteľov v Írsku a Portugalsku, 45 percent učiteľov v Španielsku a 55 percent učiteľov v Taliansku.
Z prieskumu celkovo vyplýva, že subjekty zodpovedné za plánovanie v oblasti vzdelávania by mohli urobiť viac pre podporu učiteľov a zlepšenie výsledkov študentov, ak sa verejnosť aj tvorcovia politiky menej zamerajú na kontrolu zdrojov a obsah vzdelávania a viac na učebné výsledky.
Prieskum, ktorý podporila Európska komisia, zahŕňa 23 krajín: Austráliu, belgické Flámsko, Brazíliu, Bulharsko, Dánsko, Estónsko, Írsko, Island, Kóreu, Litvu, Maďarsko, Malajziu, Maltu, Mexiko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Taliansko a Turecko. V každej krajine bolo náhodne vybraných približne dvesto škôl a v každej z nich riaditeľ školy a dvadsať náhodne vybraných učiteľov vyplnilo dotazníky.
SITA
V Austrálii, belgickom Flámsku, Dánsku, Írsku a Nórsku viac než 90 percent učiteľov odpovedalo, že za zlepšenie kvality svojej výučby neočakávajú žiadnu odmenu. Učitelia sú menej pesimistickí v Bulharsku a Poľsku, ale aj tak sa takmer polovica z nich nestretla so stimulmi motivujúcimi zlepšenie. V Estónsku, Španielsku, Taliansku a na Slovensku pôsobí viac než 70 percent učiteľov na úrovni nižšieho sekundárneho vzdelávania na školách, kde prevláda názor, že vyrušovanie v triedach brzdí vyučovací proces do určitej miery alebo veľmi.
V priemere 38 percent opýtaných učiteľov pracuje na školách, ktoré majú nedostatok kvalifikovaného personálu. V Poľsku sa problém týka iba 12 percent škôl. V Turecku však naopak, týmto nedostatkom trpí 78 percent škôl.
Učitelia strávia v priemere 13 percent času vyhradeného na vyučovanie udržiavaním poriadku. V Bulharsku, Estónsku, Litve a v Poľsku sa takto v triedach stráca menej ako desatina času. K faktorom, ktoré brzdia vyučovací proces, patrí okrem vyrušovania v triedach aj absentérstvo študentov, ich neskoré príchody, vulgárnosť a používanie hrubého jazyka a zastrašovanie iných študentov alebo verbálne útoky voči nim.
Učitelia v niektorých krajinách popri nedostatku stimulov na zlepšovanie nie sú ani len systematicky hodnotení, prípadne sa k nim nedostáva žiadna spätná väzba o ich práci. Týka sa to viac než štvrtiny učiteľov v Írsku a Portugalsku, 45 percent učiteľov v Španielsku a 55 percent učiteľov v Taliansku.
Z prieskumu celkovo vyplýva, že subjekty zodpovedné za plánovanie v oblasti vzdelávania by mohli urobiť viac pre podporu učiteľov a zlepšenie výsledkov študentov, ak sa verejnosť aj tvorcovia politiky menej zamerajú na kontrolu zdrojov a obsah vzdelávania a viac na učebné výsledky.
Prieskum, ktorý podporila Európska komisia, zahŕňa 23 krajín: Austráliu, belgické Flámsko, Brazíliu, Bulharsko, Dánsko, Estónsko, Írsko, Island, Kóreu, Litvu, Maďarsko, Malajziu, Maltu, Mexiko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Taliansko a Turecko. V každej krajine bolo náhodne vybraných približne dvesto škôl a v každej z nich riaditeľ školy a dvadsať náhodne vybraných učiteľov vyplnilo dotazníky.
SITA