|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. decembra 2019
EK bude vyšetrovať fúziu dvoch juhokórejských výrobcov lodí
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Brusel 10. decembra (TASR) - Zlúčenie juhokórejského Hyundai Heavy Industries Holdings, najväčšieho výrobcu lodí na svete, s konkurenčnou lodiarskou firmou Daewoo v hodnote 1,8 miliardy USD (1,62 miliardy eur) bude čeliť rozsiahlemu vyšetrovaniu v Európskej únii (EÚ) pre obavy z monopolu. Uviedli to v utorok dva zdroje z Bruselu, ktoré nechceli byť menované.Holding Hyundai v januári oznámil dohodu o vytvorení lodiarskeho obra s trhovým podielom 21 %. Tento krok je čiastočne reakciou na nadmernú kapacitu v tomto odvetví priemyslu.
Európska komisia po predbežnom preskúmaní, ktoré sa končí 17. decembra, začne na budúci týždeň vyšetrovanie ich dohody. To môže trvať až päť mesiacov a vo väčšine prípadov sa končí tým, že spoločnosti sú nútené predať niektoré aktíva alebo technológie či vzdať sa kontraktov v prospech rivalov, aby zmiernili obavy, ktoré sa týkajú hospodárskej súťaže.
Komisia odmietla správy o vyšetrovaní komentovať. Dohoda si však vyžaduje schválenie príslušnými regulačnými úradmi. V Južnej Kórei, Číne a v Japonsku už obe firmy získali súhlas so zlúčením.
Holding Hyundai minulý týždeň uviedol, že spolupracuje so singapurskými regulačnými úradmi na odstránení ich obáv.
"Urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby sme získali súhlas bez problémov," uviedol hovorca Hyundai Heavy Industries.
Kórejská rozvojová banka (KDB), ktorá vlastní 55,7 % v spoločnosti Daewoo Shipbuilding a Marine Engineering Co., sa k tomu už predtým odmietla vyjadriť.
Hyundai sa snaží presvedčiť regulačné úrady v EÚ, aby vzali do úvahy konkurenčnú hrozbu vyplývajúcu zo zlúčenia čínskych firiem China Shipbuilding Industry (CSIC) a China State Shipbuilding Corp., uviedli ďalšie zdroje.
Obe kórejské lodenice tvrdia, že aj po fúzii budú fungovať nezávisle, pričom každá z nich bude uzatvárať vlastné kontrakty so zákazníkmi a dodávateľmi.
(1 EUR = 1,1075 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR