|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
EduDays: Ako by mala prebiehať digitálna transformácia v školách?
Ako by malo vyzerať efektívne využívanie technológií učiteľmi a žiakmi na základných a stredných školách? Ako by mala fungovať moderná univerzita? Na tieto a mnoho ďalších otázok hľadalo ...
Zdieľať
Foto: EduDays
Bratislava 1. marca (OTS) - Ako by malo vyzerať efektívne využívanie technológií učiteľmi a žiakmi na základných a stredných školách? Ako by mala fungovať moderná univerzita? Na tieto a mnoho ďalších otázok hľadalo odpovede podujatie EduDays, ktoré sa na Slovensku konalo prvý raz. Viac ako 100 učiteľov, riaditeľov škôl, správcov školských sietí, ale aj študentov sa počas troch dní mohlo zapojiť do širšej diskusie o transformácii školstva na Slovensku.Hoci transformácia školstva a jeho prispôsobenie potrebám 21. storočia nie je na Slovensku úplne novou témou, stále máme v tomto smere pred sebou ešte dlhú cestu, ako ukázalo podujatie EduDays, ktoré sa konalo vo februári v Bratislave. Spoločnosť Microsoft priniesla tento overený koncept interaktívneho podujatia na Slovensko po prvý raz. Okrem konferencie určenej učiteľom, riaditeľom škôl či odborníkom na vzdelávanie ponúkla aj diskusný panel a praktické workshopy pre stredoškolákov či správcov školských sietí.
„Za 25 rokov Microsoft zaškolil 19-tisíc učiteľov, podporil projekty viac ako tisícky neziskových organizácií, stoviek partnerských spoločností a start-upov. Spoluorganizujeme vzdelávacie projekty ako Akadémia programovania či Hodina kódovania, založili sme Študentské tréningové centrum,“ uviedol Rudolf Urbánek, riaditeľ Microsoft Slovensko a Česká republika. „Naším cieľom však nie je mať z každého šikovného človeka programátora, ale spoločne pracovať na tom, aby sa výučba základných digitálnych zručností dostala ku všetkým a aby umožnila dosiahnuť úspech každému, v akejkoľvek pozícii a v akomkoľvek povolaní, pre ktoré sa rozhodne. O tom by mala byť digitálna transformácia školstva,“ dodal Rudolf Urbánek.
Spoločnosť pracuje s učiteľmi a školami celoročne a do šírenia osvety, prečo je nevyhnutné reflektovať potreby 21. storočia vo vyučovaní, zapája aj pedagógov. „Centrom našej pozornosti v diskusii o digitálnej transformácii škôl je vždy učiteľ, lebo veríme, že škola uspeje v transformácii len ak učiteľ dokáže využívať technológie zmysluplne. Našou úlohou a cieľom podujatí ako EduDays je pomôcť nájsť učiteľom to najvhodnejšie pre ich školu či vyučovací proces. Technológie majú byť iba nástrojom, ktorý pomôže pripravovať dnešných mladých ľudí pre svet zajtrajška,“ priblížila Marcela Havrilová, riaditeľka pre oblasť školstva, Microsoft Slovensko.
Foto: EduDays
„Svet sa mení, typy profesií, pre ktoré sa deti v budúcnosti rozhodnú, sa taktiež menia. Vidíme, že automatizácia a kognitívne vedomosti, budú doménou počítačov a umelej inteligencie. Ak budú mať učitelia skutočne podporu v technologických zariadeniach, ušetrí im to 30 % času, ktorý môžu venovať zlepšeniu učebných postupov a študentom. V tomto smere sa pre učiteľov skrýva veľký potenciál a treba ich v tom podporovať,“ zhodnotila hlavná spíkerka konferencie EduDays 2019, Kati Tiainen, riaditeľka Global Digital Learning Strategy, Microsoft Worldwide Education.
Nielen na Slovensku, ale v celej Európe platí, že technické smery študuje viac chlapcov ako dievčat. V 35 európskych krajinách je iba 1 z 5 absolventov technických smerov dievča a ako ukázal prieskum spoločnosti Microsoft, jednou z hlavných príčin je to, že dievčatá nevidia dostatočné prepojenie týchto predmetov na ich každodenný život, chýba im podpora rodičov a učiteľov a najmä dostatok vzorov, od ktorých by čerpali inšpiráciu. EduDays 2019 aj preto priniesli stredoškoláčkam workshop zameraný na umelú inteligenciu. Prostredníctvom technológie na určovanie pravdepodobnosti výskytu rakoviny si tak mohli vyskúšať analyzovať dáta súvisiace s rakovinou prsníka, či vytvoriť vlastného chatbota, ktorý odpovedal na časté otázky o rakovine prsníka. Ambasádorkami workshopu sa stali gymnazistky Veronika a Elizabeth z Malaciek a Magdaléna z Nitry, ktoré navštevujú aj Študentské trénerské centrum Microsoftu a svojím vrstovníčkam priniesli skúsenosti aj z AI bootcampu v Aténach. „Technológie mi prídu fascinujúce v tom, ako všetko na seba logicky nadväzuje a najviac ma baví, keď niečo sama dokážem urobiť,“ prezradila gymnazistka Veronika. „Umelá inteligencia a čo všetko dokáže ma nadchlo tak veľmi, že v budúcnosti sa chcem venovať práve technickým smerom,“ doplnila ju Magdaléna.
Viac informácií o konferencii a ďalších vzdelávacích aktivitách spoločnosti nájdete na stránkach:
www.edudays.sk
www.vzdelavameprebuducnost.sk ako aj na soc. sieťach www.facebook.com/vzdelavameprebuducnost.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR