![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Ecclestone po druhej svetovej vojne rozbehol obchod s náhradnými dielmi pre motocykle. V roku 1949 odjazdil preteky v rámci seriálu Formula 3, pre nehodu však vo svete motorizmu na čas skončil. V roku 1958 sa pokúsil o návrat, nekvalifikoval sa však na Veľkú cenu Monaka ani Veľkej Británie. Počas svojej prvotnej manažérskej kariéry mal pod sebou jazdcov Stuarta Lewis-Ewansa a Jochena Rindta, ktorý získal titul majstra sveta in memorial. Obaja neprežili nehodu počas pretekov a preto sa Ecclestone ešte dvakrát vytratil zo sveta F1.
Natrvalo sa vrátil v roku 1972, keď odkúpil tím F1 Brabham, ktorý viedol 15 rokov. Počas tohto pôsobenia získal dva tituly vďaka Nelsonovi Piquetovi. V roku 1974 založil s podporou ostatných klubových šéfov Asociáciu konštruktérov F1 (FOCA), ktorá mala hájiť záujmy tímov. Asociácia sa však dostala do sporu s Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA). Výsledkom bolo rozdelenie, keď sa o obchodné záležitosti F1 stará Ecclestone a športovú stránku rieši FIA.
Ecclestone si vydobyl možnosť predávať televízne práva a postupne získal kontrolu na všetkými príjmami. Za jeho pôsobenia však úroveň F1 vzrástla a základňa fanúšikov sa rozšírila.
Verejnú mienku rozbúril rôznymi kontroverznými situáciami či výrokmi. V roku 1997 loboval u labouristov, aby dali vo svojom protifajčiarskom programe výnimku pre F1. Po schválení nastal škandál, situáciu upokojili až ospravedlnenia najvyšších politikov. Nevyhol sa ani incidentu u židovskej obce, keď o Hitlerovi povedal, že ako politik robil ťažké veci dobre.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR