|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júla 2016
EAO zverejnilo prvú správu o paneurópskych mediálnych skupinách
Európske audiovizuálne observatórium (EAO) zverejnilo dnes svoju prvú správu o paneurópskych mediálnych skupinách, a to na základe údajov zhromaždených v databáze MAVISE.
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SES
Štrasburg 4. júla (TASR) - Európske audiovizuálne observatórium (EAO) zverejnilo dnes svoju prvú správu o paneurópskych mediálnych skupinách, a to na základe údajov zhromaždených v databáze MAVISE.Táto 56-stranová správa má názov Vlastníctvo médií: na ceste k paneurópskym skupinám?
Zameriava sa na hlavné paneurópske skupiny na vysielacom a distribučnom trhu. Opisuje niektorých kľúčových hráčov, ich geografické stopy, ich pozície v celom rade trhov a ich najnovšie stratégie týkajúce sa expanzie, akvizície a vertikálnej integrácie.
A selection of 6 pan-European distribution groups and their geographical footprint Foto: European Audiovisual Observatory analysis of company reports
Národné distribučné trhy sa stali viac koncentrovanými medzi rokmi 2011-2014. Súbežne s konsolidáciou na národnej úrovni trh zaznamenal hráčov, ktorí rozširujú svoj geografický záber, získavajú hlavných národných hráčov a zvyšujú krížovú konsolidáciu medzi telekomunikačnými a káblovými spoločnosťami.
Pokiaľ ide o paneurópske vysielacie mediálne skupiny, môžu sa rozlišovať na tie s "nadnárodnou" vysielacou stratégiou, poskytujúce mnoho dôležitých free-to-air kanálov ponúkajúcich vysielanie v nekódovanej podobe, a tie, ktoré majú viac "paneurópsku" stratégiu s kanálmi známych značiek dostupnými v celej Európe. V správe je analyzovaných deväť vysielacích skupín.
Kým trhy týkajúce sa televíznej sledovanosti sa stali o niečo menej koncentrované v rokoch 2011-2014, zo vzorky 30 európskych krajín dve hlavné vysielacie skupiny zhromažďujú v priemere 51 percent publika a tri hlavné skupiny 64 percent - so silnými rozdielmi medzi krajinami.
Pätnásť hlavných paneurópskych audiovizuálnych distribučných skupín pokrýva 68 percent domácností v EÚ s platenou TV. Vzorka zo šiestich skupín v tejto správe (Deutsche Telekom, Liberty Global, Orange, Sky, Viasat a Vivendi) akumuluje 50 klientov platenej TV v EÚ. Tri "nadnárodné" vysielacie skupiny v tejto správe (Central European Media Enterprises, Modern Times Group a RTL group) patria medzi veľkých hráčov v 17 európskych krajinách.
Paneurópske značkové kanálové skupiny a hlavné platené televízne kanály (filmy a šport) sú vlastníctvom 13 hlavných skupín a ich dcérskych firiem (21st Century Fox, AMC Networks, Bonnier, Discovery Communications, NBC Universal, Scripps Networks, Sony Corporation, Time Warner Inc., United Media Group, Viacom Inc., Viasat, Vivendi, and Walt Disney Inc.). Deväť z týchto spoločností sú dcérske firmy hlavných amerických mediálnych skupín. Ide o pokračovanie prudkého rozvoja vertikálnej integrácie, ktorá zahŕňa: nákup národných free-to-air kanálových značiek; vstup do podnikov so spoločnou majetkovou účasťou s výkonnými distribučnými spoločnosťami; zvýšenie ich záujmov v televíznych produkčných spoločnostiach; akumulácia športových práv; a spustenie služby na požiadanie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR