|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Spokojnosť s nákupmi cez internet vyjadrilo až 95 % oslovených. Priemerný slovenský "online shopper" má 25 až 34 rokov, nechá na internete od 200 do 500 eur ročne a viac ako 60 % z nich nakúpi online aspoň raz štvrťročne. Rozhodujúcim a jasne dominujúcim kritériom je cena tovaru (až u 77 %).
Napriek rozmachu kreditných kariet a otvorenému obchodu v rámci EÚ slovenskí spotrebitelia stále viac dôvery vkladajú do slovenských e-shopov, keďže len 23 % uskutočňuje viac ako štvrtinu nákupov v zahraničných e-shopoch. Prvý raz v histórii platili online (prevodom, kartou) viac ako na dobierku (46 % oproti 45 %). Naďalej je však podiel nákupov cez dobierku veľmi vysoký a spôsobuje časti e-shopov nemalé problémy spojené s nepreberaním tovarov alebo dlhým obdobím inkasovania platby.
Najčastejšie sa využíva doručovanie tovaru kuriérom. Aj vďaka masívnemu vzniku showroomov a expresných odberov rastie i podiel osobných odberov. Trhový priemer je 29 %, v Hej.sk je to až 39 %. Najväčší online potenciál má oblečenie a obuv, je jednotkou v predaji online. Napriek tomu ho na internete nakupuje len 27 % Slovákov, keďže aj v tomto type tovarov naďalej dominuje nakupovanie v kamenných obchodoch (50 %).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR