|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. mája 2015
E-shopy v prvom štvrťroku po Vianociach zlacňovali najmä tablety
Slováci, ktorí počkali s nákupom elektroniky cez internet až na prvý kvartál tohto roka, na tom väčšinou zarobili. Priemerné ceny tabletov klesli v marci v porovnaní s ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 4. mája (TASR) – Slováci, ktorí počkali s nákupom elektroniky cez internet až na prvý kvartál tohto roka, na tom väčšinou zarobili. Priemerné ceny tabletov klesli v marci v porovnaní s minuloročným októbrom o 4,9 %, ľudia tak mohli ušetriť 15 eur. U mobilných telefónov boli rozdiely v cene 4,5 %. Z analýzy spoločnosti Karsa Technologies vyplýva, že veľké e-shopy síce zlacňovali tovar, no volili rozdielnu stratégiu cenotvorby.Odborníci označujú ceny elektroniky v internetových obchodoch počas prvých troch mesiacov roka za odraz povianočného obdobia. Nákupy pred Vianocami generujú až dve tretiny obratu predajcov v tomto segmente. "Firmy sa v novom roku snažia prilákať zákazníkov na nižšie ceny. Tí totiž svoju spotrebu uspokojili už pred Vianocami a teraz sú menej ochotní nakupovať," zhodnotil riaditeľ spoločnosti Michal Ježek.
Nákup elektroniky je podľa neho tradične najvýhodnejší v prvom štvrťroku. "Dôvodom nižších cien v prvom kvartáli je aj životný cyklus produktu. Dochádza totiž k prirodzenému poklesu ceny v čase, pretože firmy väčšinou uvádzajú novinky na trh už v októbri," vysvetlil Ježek.
Ako dodal, miera zlacňovania sa líši podľa cenovej stratégie jednotlivých internetových obchodov. Odlišná cenotvorba je zrejmá obzvlášť počas vianočného obdobia a na začiatku roka, kedy e-shopy veľmi pružne reagujú na zmenu dopytu.
Jeden predajca v októbri nastavil nižšiu cenovú hladinu ponúkaných produktov, ktorú postupne zvyšoval. V decembri tak došlo k zníženiu cien priemerne o 1,9 %, a to vydržalo do 10. dňa v mesiaci. Cenová hladina sa potom tesne pred Vianocami opäť zdvihla o 2,1 %. V januári následne došlo k skokovému zlacneniu o 3 %.
Odlišný postup pri cenotvorbe zvolil ďalší internetový obchod, ktorý ceny pred Vianocami navýšil len minimálne a obdobnú cenovú hladinu, len s miernym poklesom, udržiaval až do konca marca.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR