|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. novembra 2011
Dve tretiny firiem nebudú zvyšovať zamestnanecké benefity
65% firiem neplánuje meniť výšku zamestnaneckých benefitov v roku 2012. Ukázal to prieskum spoločnosti Edenred medzi viac ako 300 firmami na Slovensku. Zvýšiť odmeny plánuje iba takmer 8 % ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. novembra (WBN/PR) - 65% firiem neplánuje meniť výšku zamestnaneckých benefitov v roku 2012. Ukázal to prieskum spoločnosti Edenred medzi viac ako 300 firmami na Slovensku. Zvýšiť odmeny plánuje iba takmer 8 % spoločností. Zvyšných 28 % zatiaľ nevie, ako bude odmeňovanie zamestnancov v budúcom roku riešiť. Výsledky prieskumu ukazujú, že väčšina slovenských firiem nebude odmeny zvyšovať už druhý rok po sebe.Tento prieskum, zameraný na benefity vo firmách, pravidelne realizuje spoločnosť Edenred, líder v poukážkových systémoch a riešeniach v oblasti stravovania, benefitov a motivácie zamestnancov na Slovensku.
Medzi výhody, ktoré firmy najviac využívajú na zastabilizovanie kľúčových zamestnancov, budú patriť aj v budúcom roku auto, mobil a notebook (16,5 %). Tieto vecné výhody sú populárnejšie ako peňažné odmeny (15,4 %). Ďalšími benefitmi, ktoré firmy využívajú, sú vzdelávacie kurzy pre zamestnancov (13,8 %) alebo flexibilný pracovný čas (10 %).
Rebríček TOP výhod vedú nefinančné benefity, firmy oceňujú individuálny prístup
Rebríček najideálnejších benefitov vedú poukážky (54,93 %) pred finančnými odmenami (38,97 %) a preplácaním bločkov (2,82 %). Dôvodom, ktorý firmy uvádzajú pri stravných poukážkach, je väčší prínos vďaka odvodovému zvýhodneniu, darčekové poukážky zase pre zamestnávateľa znamenajú menej administratívy, keďže nemusí kontrolovať ich využitie.
Prieskum ukázal, že firmy chcú ďalej posilňovať odmeňovanie zamestnancov nefinančnými benefitmi. V budúcom roku plánuje 6% firiem zvýšiť objem nefinančných zamestnaneckých benefitov na úkor finančných. Na nefinančných benefitoch, poskytovaných prostredníctvom darčekových poukážok, oceňuje vyše 46% firiem individuálny prístup k potrebám a preferenciám zamestnancov (každý si vyberie to, čo mu vyhovuje), vyššiu motiváciu zamestnancov a nižšiu administratívnu náročnosť. „Celosvetovým trendom je prechod k nefinančnému odmeňovaniu zamestnancov. Zamestnanec si skôr uvedomí, že dostáva odmenu, ak nejde o peniaze, ktoré minie na bežnú spotrebu, ale dostane napríklad darčekovú poukážku,“ vysvetľuje Martina Šebestová, HR riaditeľka spoločnosti Edenred.
Časť slovenských firiem sa chce podobať na Google
Ako vyplynulo z prieskumu, väčšina zamestnávateľov na Slovensku nie je pripravená na inovatívne formy benefitov. Avšak vyše 11% oslovených firiem si vie predstaviť, že svojim zamestnancom na pracovisku doprajú netypické formy relaxu či iných „netradičných“ benefitov (podobne ako najobľúbenejší zamestnávateľ sveta Google, ktorý má v priestoroch rôzne relax zóny a zamestnanci jazdia po chodbách na kolobežkách). Väčšina z týchto firiem rozmýšľa nad oddychovou zónou so šípkami, stolným futbalom, trampolínou či masážnym kreslom, časť sa prihovára za fitness zónu so sprchou pre aktívny oddych alebo škôlku pre deti priamo v priestoroch firmy.
Byť dobrým šéfom je ťažké pre 9 z 10 manažérov, benefity sú výrazná pomoc
Skoro 90 % všetkých oslovených manažérov sa zhoduje v tom, že je mimoriadne náročné stať sa úspešným nadriadeným. Takmer polovica z nich (46 %) pritom benefity pre zamestnancov považuje za kľúčový faktor, ktorý má vplyv na úspech firmy a jej manažmentu.38 % oslovených firiem vníma benefity predovšetkým ako nástroj na zvýšenie spokojnosti zamestnancov, 18,4 % sa prostredníctvom nich snaží zvýšiť lojalitu kľúčových ľudí. Odmeňovanie pritom pre väčšinu firiem predstavuje kľúčový nástroj, ako zvýšiť spokojnosť zamestnancov a udržať si tých najšikovnejších z nich.
Vybrané výsledky v číslach
Plánujete zmeniť ŠTRUKTÚRU poskytovania zamestnaneckých benefitov vo vašej spoločnosti budúci rok v porovnaní s rokom 2011?
1. Nie, neplánujeme zmenu: 64.82 %
2. Áno, chceme zamestnancom poskytnúť viac nefinančných benefitov na úkor finančných v porovnaní s 2011: 5.86 %
3. Áno, chceme zamestnancom poskytnúť viac finančných benefitov na úkor nefinančných v porovnaní s 2011: 1.95 %
4. Neviem, nemám o tom informácie: 27.36 %
Akými benefitmi stabilizujete zamestnancov, ktorí sú pre Vás klučoví, vo Vašej spoločnosti?
1. Služobný automobil / mobilný telefón / notebook: 16.54 %
2. Peňažné odmeny: 15.37 %
3. Vzdelávanie - jazykové, odborné kurzy, stáže: 13.81 %
4. Flexibilný pracovný čas: 10.02 %
5. Firemné aktivity - teambuildingy, večierky, lyžovačky a pod.: 9.53 %
6. Príspevky na stravovanie nad rámec zákona: 6.81 %
7. Nepeňažné odmeny – poukážky na obstaranie tovarov alebo služieb podľa vlastného uváženia: 6.23 %
8. Úhrada časti životného poistenia, DDP: 6.03 %
Edenred, spoločnosť, ktorá uviedla na trh stravovacie poukážky Ticket Restaurant® a stala sa svetovým lídrom v poskytovaní predplatených korporátnych služieb, vytvára a poskytuje riešenia, ktoré uľahčujú život zamestnancom a zvyšujú výkonnosť organizácií a firiem.
Tieto riešenia zabezpečujú presnú alokáciu prostriedkov na špecifické účely a umožňujú firmám efektívnejšie riadenie oblastí:
· Zamestnanecké benefity (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación®, Ticket CESU®, Childcare Vouchers® atď.)
· Riadenie manažmentu výdavkov (Ticket Car®, Ticket Cleanway® atď.)
· Motivačné a odmeňovacie programy (Ticket Compliments®, Ticket Kadéos® atď.)
Edenred takisto podporuje verejné inštitúcie v oblasti riadenia sociálnych programov.
Spoločnosť Edenred je registrovaná na burze NYSE Euronext Paríž. Pôsobí v 40 krajinách, má 6 000 zamestnancov, takmer 530 000 zákazníkov v súkromnom a verejnom sektore, 1,2 milióna akceptačných partnerov a 34,5 miliónov užívateľov. V roku 2010 dosiahla celkový vydaný objem 13,9 miliardy eur, z toho viac ako 55 % na rozvíjajúcich sa trhoch.
Ticket Restaurant® a všetky ostatné obchodné značky produktov a služieb spoločnosti Edenred sú registrovanými obchodnými značkami Edenred SA.
Medzi výhody, ktoré firmy najviac využívajú na zastabilizovanie kľúčových zamestnancov, budú patriť aj v budúcom roku auto, mobil a notebook (16,5 %). Tieto vecné výhody sú populárnejšie ako peňažné odmeny (15,4 %). Ďalšími benefitmi, ktoré firmy využívajú, sú vzdelávacie kurzy pre zamestnancov (13,8 %) alebo flexibilný pracovný čas (10 %).
Rebríček TOP výhod vedú nefinančné benefity, firmy oceňujú individuálny prístup
Rebríček najideálnejších benefitov vedú poukážky (54,93 %) pred finančnými odmenami (38,97 %) a preplácaním bločkov (2,82 %). Dôvodom, ktorý firmy uvádzajú pri stravných poukážkach, je väčší prínos vďaka odvodovému zvýhodneniu, darčekové poukážky zase pre zamestnávateľa znamenajú menej administratívy, keďže nemusí kontrolovať ich využitie.
Prieskum ukázal, že firmy chcú ďalej posilňovať odmeňovanie zamestnancov nefinančnými benefitmi. V budúcom roku plánuje 6% firiem zvýšiť objem nefinančných zamestnaneckých benefitov na úkor finančných. Na nefinančných benefitoch, poskytovaných prostredníctvom darčekových poukážok, oceňuje vyše 46% firiem individuálny prístup k potrebám a preferenciám zamestnancov (každý si vyberie to, čo mu vyhovuje), vyššiu motiváciu zamestnancov a nižšiu administratívnu náročnosť. „Celosvetovým trendom je prechod k nefinančnému odmeňovaniu zamestnancov. Zamestnanec si skôr uvedomí, že dostáva odmenu, ak nejde o peniaze, ktoré minie na bežnú spotrebu, ale dostane napríklad darčekovú poukážku,“ vysvetľuje Martina Šebestová, HR riaditeľka spoločnosti Edenred.
Časť slovenských firiem sa chce podobať na Google
Ako vyplynulo z prieskumu, väčšina zamestnávateľov na Slovensku nie je pripravená na inovatívne formy benefitov. Avšak vyše 11% oslovených firiem si vie predstaviť, že svojim zamestnancom na pracovisku doprajú netypické formy relaxu či iných „netradičných“ benefitov (podobne ako najobľúbenejší zamestnávateľ sveta Google, ktorý má v priestoroch rôzne relax zóny a zamestnanci jazdia po chodbách na kolobežkách). Väčšina z týchto firiem rozmýšľa nad oddychovou zónou so šípkami, stolným futbalom, trampolínou či masážnym kreslom, časť sa prihovára za fitness zónu so sprchou pre aktívny oddych alebo škôlku pre deti priamo v priestoroch firmy.
Byť dobrým šéfom je ťažké pre 9 z 10 manažérov, benefity sú výrazná pomoc
Skoro 90 % všetkých oslovených manažérov sa zhoduje v tom, že je mimoriadne náročné stať sa úspešným nadriadeným. Takmer polovica z nich (46 %) pritom benefity pre zamestnancov považuje za kľúčový faktor, ktorý má vplyv na úspech firmy a jej manažmentu.38 % oslovených firiem vníma benefity predovšetkým ako nástroj na zvýšenie spokojnosti zamestnancov, 18,4 % sa prostredníctvom nich snaží zvýšiť lojalitu kľúčových ľudí. Odmeňovanie pritom pre väčšinu firiem predstavuje kľúčový nástroj, ako zvýšiť spokojnosť zamestnancov a udržať si tých najšikovnejších z nich.
Vybrané výsledky v číslach
Plánujete zmeniť ŠTRUKTÚRU poskytovania zamestnaneckých benefitov vo vašej spoločnosti budúci rok v porovnaní s rokom 2011?
1. Nie, neplánujeme zmenu: 64.82 %
2. Áno, chceme zamestnancom poskytnúť viac nefinančných benefitov na úkor finančných v porovnaní s 2011: 5.86 %
3. Áno, chceme zamestnancom poskytnúť viac finančných benefitov na úkor nefinančných v porovnaní s 2011: 1.95 %
4. Neviem, nemám o tom informácie: 27.36 %
Akými benefitmi stabilizujete zamestnancov, ktorí sú pre Vás klučoví, vo Vašej spoločnosti?
1. Služobný automobil / mobilný telefón / notebook: 16.54 %
2. Peňažné odmeny: 15.37 %
3. Vzdelávanie - jazykové, odborné kurzy, stáže: 13.81 %
4. Flexibilný pracovný čas: 10.02 %
5. Firemné aktivity - teambuildingy, večierky, lyžovačky a pod.: 9.53 %
6. Príspevky na stravovanie nad rámec zákona: 6.81 %
7. Nepeňažné odmeny – poukážky na obstaranie tovarov alebo služieb podľa vlastného uváženia: 6.23 %
8. Úhrada časti životného poistenia, DDP: 6.03 %
Edenred, spoločnosť, ktorá uviedla na trh stravovacie poukážky Ticket Restaurant® a stala sa svetovým lídrom v poskytovaní predplatených korporátnych služieb, vytvára a poskytuje riešenia, ktoré uľahčujú život zamestnancom a zvyšujú výkonnosť organizácií a firiem.
Tieto riešenia zabezpečujú presnú alokáciu prostriedkov na špecifické účely a umožňujú firmám efektívnejšie riadenie oblastí:
· Zamestnanecké benefity (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación®, Ticket CESU®, Childcare Vouchers® atď.)
· Riadenie manažmentu výdavkov (Ticket Car®, Ticket Cleanway® atď.)
· Motivačné a odmeňovacie programy (Ticket Compliments®, Ticket Kadéos® atď.)
Edenred takisto podporuje verejné inštitúcie v oblasti riadenia sociálnych programov.
Spoločnosť Edenred je registrovaná na burze NYSE Euronext Paríž. Pôsobí v 40 krajinách, má 6 000 zamestnancov, takmer 530 000 zákazníkov v súkromnom a verejnom sektore, 1,2 milióna akceptačných partnerov a 34,5 miliónov užívateľov. V roku 2010 dosiahla celkový vydaný objem 13,9 miliardy eur, z toho viac ako 55 % na rozvíjajúcich sa trhoch.
Ticket Restaurant® a všetky ostatné obchodné značky produktov a služieb spoločnosti Edenred sú registrovanými obchodnými značkami Edenred SA.