|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. júla 2013
Dvadsať nových vlakov dodá ŽOS Vrútky za skoro 80 miliónov
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. nakúpi počas dvoch rokov dvadsať nových dieselmotorových vlakov od spoločnosti ŽOS Vrútky a.s. za 77, 960 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. júla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. nakúpi počas dvoch rokov dvadsať nových dieselmotorových vlakov od spoločnosti ŽOS Vrútky a.s. za 77, 960 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Cena jedného vlaku tak dosiahne 3,898 mil. eur. Štátny vlakový osobný dopravca má prvé dva vlaky získať na vlastné náklady a na ďalších osemnásť si chce uplatniť opciu najneskôr začiatkom budúceho roka.
Vyplýva to zo zmluvy uzavretej oboma spoločnosťami a zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv. Dodávka vlakov má byť financovaná z peňazí Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov železničnej spoločnosti v rámci Operačného programu Doprava.
Železničiari dostali len dve ponuky
Vrútocká firma uspela vo verejnej súťaži, v ktorej železničiari dostali iba dve ponuky, hoci súťažné podklady si prevzalo pôvodne štrnásť záujemcov. Predpokladaná cena za dodanie dvadsať dieselmotorových vlakov bola 90 mil. eur bez DPH.
Spoločnosť ŽOS Vrútky v uplynulých rokoch už dodala železničnej spoločnosti dvanásť dieselových vlakov v rámci prvého projektu obnovy jej mobilného parku o 32 nových vlakových súprav troch typov.
Druhú ponuku v tendri na dvadsať dieselmotorových vlakov predložila poľská firma Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. "Obstáli sme v tvrdej medzinárodnej konkurencii. Poliaci sú totiž známi tým, že sú schopní dodať vlaky za veľmi nízke ceny," povedal pre denník Hospodárske noviny (HN) šéf vrútockej spoločnosti Víťazoslav Móric mladší.
O dodávateľovi vlakov sa rozhodlo v následnej elektronickej aukcii, v ktorej sa poľská firma z Bydgoszcza už nezúčastnila. Zdôvodnila to tým, že nižšia cena by pre nich už nebola ekonomicky výhodná.
Šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková si myslí, že ponuku predložili len dvaja uchádzači pre veľmi krátku dodaciu lehotu, vzhľadom na využitie eurofondov pri dodaní vlakov. "A tí, ktorí nemajú schválené vlaky u nás, tak ich to odradilo od prihlásenia. Záujemcovia si uvedomovali, že nestihnú vlaky aj vyrobiť a aj ich schváliť," uviedla pre HN.
Železnice uzavreli zmluvu aj s českou Škoda Vagonka
Železničná spoločnosť Slovensko uzavrela s českou spoločnosťou Škoda Vagonka, a.s. Ostrava už v máji zmluvu na dodávku deviatich dvojsystémových elektrických vlakov za 86,580 mil. eur bez DPH. Z toho na osem vlakov si plánuje uplatniť opciu do začiatku roka 2014.
Predpokladaná cena za dodanie týchto vlakov, ktoré majú byť tiež financované s využitím zdrojov Európskej únie, bola 90 mil. eur bez DPH. Škoda Vagonka v tendri predložila ponuku ako jediná, pritom súťažné podklady si prevzalo trinásť záujemcov.
Riaditeľ železničnej spoločnosti Pavol Gábor to zdôvodnil extrémne šibeničným termínom na dodanie deviatich vlakov. "Vozidlo, ktoré nebude dodané do augusta 2015, nie je možné zaplatiť z európskych zdrojov," povedal pri podpise zmluvy Gábor. Nové osobné vlaky budú premávať na regionálnych tratiach v okolí Bratislavy a Košíc.
Cena jedného vlaku tak dosiahne 3,898 mil. eur. Štátny vlakový osobný dopravca má prvé dva vlaky získať na vlastné náklady a na ďalších osemnásť si chce uplatniť opciu najneskôr začiatkom budúceho roka.
Vyplýva to zo zmluvy uzavretej oboma spoločnosťami a zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv. Dodávka vlakov má byť financovaná z peňazí Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov železničnej spoločnosti v rámci Operačného programu Doprava.
Železničiari dostali len dve ponuky
Vrútocká firma uspela vo verejnej súťaži, v ktorej železničiari dostali iba dve ponuky, hoci súťažné podklady si prevzalo pôvodne štrnásť záujemcov. Predpokladaná cena za dodanie dvadsať dieselmotorových vlakov bola 90 mil. eur bez DPH.
Spoločnosť ŽOS Vrútky v uplynulých rokoch už dodala železničnej spoločnosti dvanásť dieselových vlakov v rámci prvého projektu obnovy jej mobilného parku o 32 nových vlakových súprav troch typov.
Druhú ponuku v tendri na dvadsať dieselmotorových vlakov predložila poľská firma Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. "Obstáli sme v tvrdej medzinárodnej konkurencii. Poliaci sú totiž známi tým, že sú schopní dodať vlaky za veľmi nízke ceny," povedal pre denník Hospodárske noviny (HN) šéf vrútockej spoločnosti Víťazoslav Móric mladší.
O dodávateľovi vlakov sa rozhodlo v následnej elektronickej aukcii, v ktorej sa poľská firma z Bydgoszcza už nezúčastnila. Zdôvodnila to tým, že nižšia cena by pre nich už nebola ekonomicky výhodná.
Šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková si myslí, že ponuku predložili len dvaja uchádzači pre veľmi krátku dodaciu lehotu, vzhľadom na využitie eurofondov pri dodaní vlakov. "A tí, ktorí nemajú schválené vlaky u nás, tak ich to odradilo od prihlásenia. Záujemcovia si uvedomovali, že nestihnú vlaky aj vyrobiť a aj ich schváliť," uviedla pre HN.
Železnice uzavreli zmluvu aj s českou Škoda Vagonka
Železničná spoločnosť Slovensko uzavrela s českou spoločnosťou Škoda Vagonka, a.s. Ostrava už v máji zmluvu na dodávku deviatich dvojsystémových elektrických vlakov za 86,580 mil. eur bez DPH. Z toho na osem vlakov si plánuje uplatniť opciu do začiatku roka 2014.
Predpokladaná cena za dodanie týchto vlakov, ktoré majú byť tiež financované s využitím zdrojov Európskej únie, bola 90 mil. eur bez DPH. Škoda Vagonka v tendri predložila ponuku ako jediná, pritom súťažné podklady si prevzalo trinásť záujemcov.
Riaditeľ železničnej spoločnosti Pavol Gábor to zdôvodnil extrémne šibeničným termínom na dodanie deviatich vlakov. "Vozidlo, ktoré nebude dodané do augusta 2015, nie je možné zaplatiť z európskych zdrojov," povedal pri podpise zmluvy Gábor. Nové osobné vlaky budú premávať na regionálnych tratiach v okolí Bratislavy a Košíc.